lumimyrsky - ei ongelma

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

lumimyrsky - ei ongelma

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Lällällää..työkaverit ajoittain kettuilevat mulle mun saabismistani, mutta kyllähän se taas on näin, että kun tänne etelään tuli hirmulumimyrskyt, ja aurauskalustot on ties missä, niin huolimatta siitä että viikkopalaveri alkoi n 32 minuuttia sitten olen minä ainoa kymmenestä joka on paikalla..ei Baijerin Mosset ja H**o-Volvot kykene tota matkaa taittamaan..Saabilla olisit jo perillä, oli mun vakioviesti kun kollegat vuoronperään lähetteli viestiä,"myöhästyn", "tuun kun saan taksin" jnejne

Kevyesti täysin puhtaalla SAABISTI-hengellä väritetty mustavalkoinen viesti, mutta väliäkö sillä :D :D

(eli älkää hankeen jääneet saabistit tuohtuko, tämä kumpusi puhtaasta vahingonilosta työkavereita kohtaan)

(ehdimpähän päivän aluksi heti klubin sivuille kuivan paliksen sijasta)
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
jkairt
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 17:16

Viesti Kirjoittaja jkairt »

Luistonesto poies ja kaasua, ei tuo lumi ja myräkkä 9-5:eenkaan näytä pystyvän. Luistelkoot muut...
JK
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

No problemo, saapas menee lumessa ku eläin 8)

Ainoa asia jota jäi kaipaamaan joka esim. löytyy mutsin Fo*d Sierrassa; lämmitettävä tuulilasi. Se ei olis yhtään hassumpi varuste tällässellä kelillä. :roll:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Automaatti-ilmastoinnin tuulilasin extrapuhallus lämmittää lasin vähin yli aikayksikön. Tosin ei sitä huminaa jaksa kovin pitkään kuunnella. Kyllä se lämmiitys olisi kiva.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Kyllä kyllä. Eilen oli Hämeenlinnantiellä vähän ennen Kaivokselaa etelään päin mennessä joltain lähteny Baijerin prinssi (3-sarjalainen) lapasesta lähes suoralla tiellä. Itekin huomasin että oli siinä liukasta, mutta piti oikein erikseen kokeilla :D
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

ajelin minäkin lumimyräkässä ja ei se saabia haitannu mentiin kyllä mutta edellä ajava audi näytti olevan vaikeuksissa kunnes sit lähti lapasesta oikallepuolelle raviin siitä rummun yli hyppäys ja tukkipinon vierestä keula kohti isoa mäntyä lumi pölysi stoppasin ja taskulampun kans riensin katsoon kuinkas kävi no ei pahemmin mitä tuo audi ajokelvottamaan kuntoon no soitto hätänumeroon ja odotusta kunnes apujoukot tulivat voitiin taas matkaa jatkaa lämpimässä saabissa. :lol:
TT
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 09:49
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TT »

Eilen oli Kehä1:llä puolenpäivän jälkeen pystykeula 900 ja joku japanilainen onnistuneet saamaan nokat kasaan vaikka olivat menossa samaan suuntaan. Tänä aamuna oli taas uudehko vectra lähtenyt kiipeämään perä edellä rinnettä ylöspäin ennen Tampereen ja Vihdintien risteystä välillä.

Eilen kävin 900:lla liukastelemassa ja pääsin kotia turvallisesti, mutta tänään oli juhlaa ajella kun jätin Saabin pihaan ja lähdin nelivedolla duuniin. On meinaan aivan hurja ero pidossa tällä kelillä kunhan muistaa jarrutella ajoissa. Toivottavasti ei keli paranisi kuukauteen ja tulisi äkkiä se uusi 9-2x suomeenkin myyntiin... ;)
Gedu
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: To Loka 16, 2003 11:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Gedu »

Eilen tuli katteltua ku uus vekara oli yhden mutkan aikana neljä kertaa nelipyöräluisussa ilman että käytti käsijarrua. Itte ois joutunu oikeesti tekemään töitä, että auto ois irronnu niin leveeseen luisuun, ei kylläkään innostanu käyttää käsijarrua moottoritien rampissa.
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Tyypillistä tuuria... :evil:
Perhanan H4: nen mossahti JUST ku on tällänen keli, no ei kun vaihtamaan hiilipsin visioneja tilalle...
Lunta tulee vaakatasossa mutta urheesti vaihtohommiin, ja eikös perhana konepelti oo jäätynny kiinni :?
Siin menikin aikaa ennenku sen sai auki, lamppujen vaihtoon ei mee ku hetki mutta kyllä vit*tti :evil:

Mutta nyt sitten näkee hyvin, 20m pidemmälle ku tavallisilla lampuilla, joo-o, niin siinä paketissa luki :wink:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Hyvinhän toi tuol lumessa kahlaa...Pohja raapii kokoajan kinokseen mut ei se mitään..Puuttuu vaan Viggen-aura edestä niin kaikki ois kunnossa :D
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Ainoa ongelma Saballa oli katokseen pääsy. Mutta taasen hyvin tuolla illalla pärjäsi vm 92 bemarillakin ja oli muuten hauskaa :)
STCF #3
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Ensimmäiset lumikelit tuossa aamulla 9-3:sella takana ja olen vähän pettynyt. :(

Isäukon vanha (vm.-86) 90 menee melkoisen paremmin lumihangessa kun tämä Opelin osilla pilattu kulkine :evil:
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

tevisu kirjoitti:Ensimmäiset lumikelit tuossa aamulla 9-3:sella takana ja olen vähän pettynyt. :(

Isäukon vanha (vm.-86) 90 menee melkoisen paremmin lumihangessa kun tämä Opelin osilla pilattu kulkine :evil:
Mulla ollut aikanaan tollanen 90. Tunne varmaan johtuu siitä, että tuossa vanhassa sotaratsussa on parempi pers-/poljintuntuma: moottori ja renkaat kuuluu paremmin pohjan läpi ja ohjaus on tehostamaton. Lisäksi alakierroksilla ei pääse juuri vahingossakaan sutimaan, ei tosin sammukaan herkästi :) En silti vaihtaisi takaisin.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Mä olen ollut joka kinoksessa kiinni tänään, hyvä kun autokatokseen pääsin peruuttamaan, onhan se tasamaalla ja pieni valli edessä. Ne renkaat ne renkaat... 8O
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Mulla ollut aikanaan tollanen 90. Tunne varmaan johtuu siitä, että tuossa vanhassa sotaratsussa on parempi pers-/poljintuntuma: moottori ja renkaat kuuluu paremmin pohjan läpi ja ohjaus on tehostamaton. Lisäksi alakierroksilla ei pääse juuri vahingossakaan sutimaan, ei tosin sammukaan herkästi En silti vaihtaisi takaisin.

Juu, en minäkään vaihtaisi. Saattaa kuitenkin vanhojen "ratsujen" maavaralla ja tilalla pyörien ympärillä olla osuutta asiaan.
Vastaa Viestiin