Hiclone pyörrekiihdytin?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Avatar
Haikara
"Hirsch"
Viestit: 755
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 10:53
Paikkakunta: Vihti

Hiclone pyörrekiihdytin?

Viesti Kirjoittaja Haikara »

Suomen kaasutinexpertti myy Hiclone pyörrekiihdytintä, joka asennetaan auton imuputkistoon ja jonka ideana on saada imuilma pyörteilemään ja tätäkautta saada täytös sylinterissä paranemaan.
Onko kellään kokemusta kyseisestä helpyttimestä?
Lisätietoja: http://www.kaasutinexpertti.fi
Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

ahtimella varustetuissa autoissa varmaan ilma liikkuu siinä määrin ettei oleellista hyötyä...
Avatar
Haikara
"Hirsch"
Viestit: 755
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 10:53
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Haikara »

Jaa...?
Perusinsinööriä kiinnostaa ihan teknisessä mielessä kyseinen vempele. Siis voisiko tuo edes periaatteessa toimia, koska äkkiä ajateltuna (mikäli niihin nettisivuihin viitsii tutustua) idea saattaa olla jossainmäärin toimiva.

Se, että joku kysyy foorumilla automaailman ihmeellisyyksistä, ei mielestäni suoraan osoita sitä, että hän on eurojaan käyttämässä siihen häksöttimeen, vaan kyse saattaa olla jopa aivan puhtaasta mielenkiinnosta, kuten tässä(kin) tapauksessa.

Mimmin vastaukset ovat tähänasti olleet todella asiallisia, vaikka kyse olisi ollut yksinkertaisestakin aiheesta, mutta syystä tai toisesta nyt men vähän yli.
Toivotaan, että jatkossa taso säilyy myöskin korkealla tasolla :)
Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Haikara kirjoitti:Jaa...?
Perusinsinööriä kiinnostaa ihan teknisessä mielessä kyseinen vempele. Siis voisiko tuo edes periaatteessa toimia, koska äkkiä ajateltuna (mikäli niihin nettisivuihin viitsii tutustua) idea saattaa olla jossainmäärin toimiva.

Se, että joku kysyy foorumilla automaailman ihmeellisyyksistä, ei mielestäni suoraan osoita sitä, että hän on eurojaan käyttämässä siihen häksöttimeen, vaan kyse saattaa olla jopa aivan puhtaasta mielenkiinnosta, kuten tässä(kin) tapauksessa.

Mimmin vastaukset ovat tähänasti olleet todella asiallisia, vaikka kyse olisi ollut yksinkertaisestakin aiheesta, mutta syystä tai toisesta nyt men vähän yli.
Toivotaan, että jatkossa taso säilyy myöskin korkealla tasolla :)
Kyllä monikin idea "toimii" teoriassa, mutta käytännön sovellus hukkaa edun.
Ensiksi pitää rakentaa sellainen moottori ,jossa tuo toimii.

Minä ainakin ymmärsin Mimmin vastineen jujun.
Kyllä Mimmin tietovarastoa ja asiantuntemusta saa katsoa ja kuunnella , livessä ylöspäin katsoen ja täällä netissä suurella kunnioituksella.
Oles huoleti, ei Mimmi lepsuile, puhuu asiaa.
Kylmän rauhallinen ohje ,älä haaskaa rahaasi paskaan.

Jos tuo jutun avaus olisi suuremman pohdinnan aiheuttava juttu, olisi se kannattanut kirjailla vaikka "projekteihin".

.........mutta huumorin kukka on aina paikallaan........tosikko saa vain päänsärkyä.

.. otetaas taas, lasia pyöräyttäen, aromit ja nestevirrat sekasin..... :lol: :lol:
Viimeksi muokannut Firges9000, Ti Heinä 12, 2005 19:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Avatar
Haikara
"Hirsch"
Viestit: 755
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 10:53
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Haikara »

Vastaavantyyppisiä ratkaisuja on ilmeisesti käytössä muutamalla autovalmistajalla, jos lukee ne nettisivut kyseisen tuotteen kohdalta.

Kehitys on siitä kiintoisa asia, että monet keksinnöt olisivat jääneet syntymättä, ellei näkökulma eri aihealueisiin olisi osalla ihmisistä ollut keskimääräistä laajempi.
Esimerkiksi sytytystulpissa olisi vieläkin vain yksi elektrodi vaikkapa kolmen sijaan.
Näitäkään monikärkisiä tulppia ei silloin, kun ne tulivat markkinoille, ollut yleisesti käytössä, mutta johan niitä nyt on jo autotehtaiden toimestakin asennettu autoihin.
Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Monikärkitulpissa iskee kipuna lyhimmän välyksen kautta, siksi ne toimivat vain uutena, hetken.

Paras ratkaisu on asentaa monta tulppaa per sylinteri.
vrt. lentomoottorit,
Alfa Twinspark on toteutettu kaksilla tulpilla, mutta yhdellä ohjauksella.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ah79 »

Hiclonen kotisivuilta löytyi kivoja "mittaustuloksia" laitteesta: http://www.hicloneqld.com/data.htm. Osiossa "Fuel Economy Road Test Results" väitetään laitteella saavutetun 15-53% parannuksia polttoaineenkulutukseen. Jo näistä lukemista voi päätellä, että laite on täyttä p*kaa, koska tuollaisia parannuksia ei terveen järjenkään mukaan mikään imusarjaan heitettävä puhallin voi saada aikaan missään moottorissa. Jos siis testitulokset on vedetty suoraan hatusta, voi siitä vetää suorat johtopäätökset itse laitteen toimivuudesta. Noin insinöörinäkökulmastakin täytyy todeta laitteen esittelytekstit hyvin epämääräisiksi ja perustelemattomiksi, vaikkakin pintapuoliselta lukemiselta melko vakuuttavan kuuloisiksi. Silkalta huuhaaltahan laite kokonaisuutena vaikuttaa, mitä TM:n tekemä testikin ko. laitteesta tukee.
#1970
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Saabeissakin pitäisi myös olla tuplasytytysjärjestelmä, ei tarvitsisi pitää sytkäkasettia takapaksissa :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Haikara
"Hirsch"
Viestit: 755
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 10:53
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Haikara »

ah79 kirjoitti:Hiclonen kotisivuilta löytyi kivoja "mittaustuloksia" laitteesta: http://www.hicloneqld.com/data.htm. Osiossa "Fuel Economy Road Test Results" väitetään laitteella saavutetun 15-53% parannuksia polttoaineenkulutukseen. Jo näistä lukemista voi päätellä, että laite on täyttä p*kaa, koska tuollaisia parannuksia ei terveen järjenkään mukaan mikään imusarjaan heitettävä puhallin voi saada aikaan missään moottorissa. Jos siis testitulokset on vedetty suoraan hatusta, voi siitä vetää suorat johtopäätökset itse laitteen toimivuudesta. Noin insinöörinäkökulmastakin täytyy todeta laitteen esittelytekstit hyvin epämääräisiksi ja perustelemattomiksi, vaikkakin pintapuoliselta lukemiselta melko vakuuttavan kuuloisiksi. Silkalta huuhaaltahan laite kokonaisuutena vaikuttaa, mitä TM:n tekemä testikin ko. laitteesta tukee.
Joo, samoille "tuloksille" hihittelin itsekin ja ohitin ne suurempia pohtimatta :)
Lähinnä nuo kaasutinexpertin käyrät kiinnostivat, jotka oli tehty Citroenin ja Volvon moottorille.
Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Haikara kirjoitti: Joo, samoille "tuloksille" hihittelin itsekin ja ohitin ne suurempia pohtimatta :)
Lähinnä nuo kaasutinexpertin käyrät kiinnostivat, jotka oli tehty Citroenin ja Volvon moottorille.
Money talks = rahalla saa talkkiakin :lol: :lol: :lol:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ah79 »

Haikara kirjoitti: Joo, samoille "tuloksille" hihittelin itsekin ja ohitin ne suurempia pohtimatta :)
Lähinnä nuo kaasutinexpertin käyrät kiinnostivat, jotka oli tehty Citroenin ja Volvon moottorille.
Eipä nuo kaasutinexpertin käyrät mua juuri vakuuttaneet. Pari epämääräistä käppyrää ja kuvan laatu vielä niin huono, ettei taustalomakkeiden merkinnöistä meinaa edes saada selvää. Ensimmäiseksi pitäisi tietää ainakin, mitä tuossa on oikeasti mitattu ja miten, käytetty laitteisto ja sen tarkkuus, onko mittaustulokset saatu yhdellä vedolla vai keskiarvoistettu useammasta ajosta jne. Tuollaisenaan noiden "mittaustulosten" arvo on tasatarkkaan nolla.

BTW, sattui vielä silmään esitteen kohta, jossa ahdettuihin koneisiin käskettiin tunkea peräti kaksi propellia, toinen ennen ahdinta ja toinen sen jälkeen. Ainakin tuo ennen ahdinta oleva vaikuttaa varmaan virtauksiin ihan suunnattomasti :wink: . Ilmeisesti on laskettu, että turbonomistajat ovat niin rahakkaita, että niiltä voi helposti nylkeä rahat kahdesta huuhaa-laitteesta yhden sijasta. Etusivulle asti on päässyt jopa "vastine" TM:n testiin, joka päättyy toteamukseen "Villin lännen aikaan aiheetta valehtelusta syyttäneet käsiteltiin kuudestilaukeavilla. Nyt sivistyksen myötä tyydymme osoittamaan syvän halveksuntamme moista asian käsittelyä kohtaan ja toivomme, että muutkin valehtelijoiksi syytetyt ymmärtävät tuollaisen kirjoittajan komplekseja." Tämä kertonee riittävästi kyseisen firman vetäjien järjenjuoksun ja argumentointikyvyn tasosta.
#1970
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Tuo "kiihdytin" oli testissä vähän aikaa sitten jossain lehdessä, ellen ihan väärin muista, niin TM:ssä.
Testin tulos oli: ei mitään merkitystä suuntaan tai toiseen - eli ei hyötyä.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Yx kaveri tarjos lentsikkoihini tollasta. Onneksi sellaista ei saa asentaa sinne.
Säästypähän rahat.
En tosin olisi edes harkinnut ostoa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

en nyt niin väittäisi tai uskoisi että tuo tuote mitenkään hirveästi koska eiköhän ne ilmat aika hyvin sekoitu imusarjassa.

mutta nyt asiaan joka tosin on hiukan ot..
tupla kaasarisesta gt corollasta mitattiin 50mm pitkillä kiihdytys suppiloilla 13hv enemmän samassa penkissä samana iltana kuin ilman suppiloita.
kyllä piti oikein muutama veto vetää että uskoi noin ison eron! penkittäjä sanoi että yleensä ero on luokkaa 5hv..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Firges9000 kirjoitti:
Haikara kirjoitti: Joo, samoille "tuloksille" hihittelin itsekin ja ohitin ne suurempia pohtimatta :)
Lähinnä nuo kaasutinexpertin käyrät kiinnostivat, jotka oli tehty Citroenin ja Volvon moottorille.
Money talks = rahalla saa talkkiakin :lol: :lol: :lol:
Sanoisin suorastaan että "Money for nothing"! Ei oikein vakuuttanut tuo hinta-/laatusuhde... taitaispa turbo imasta koko härvelin jos sen laittas siihen etupuolelle :lol:
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Vastaa Viestiin