CC Aero kirjoitti:Niin ei kai noissa Aeroissa mitään ihmeellistä olekaan mutta korjatkaa, jos olen väärässä, hyvin monet OG 900 omistajat tuntuvat laittavan kyseiset vanteet autoonsa alle. Mielestäni sopii hyvin vanhaan satkuun ja 16" ja kiillotetulla reunalla ihan siistin näköinen..
Edit: Ja virhe olisi myydä pois sen takia, että vanteet kuuluvat tuohon autoon.
Eiköhän nuo 16" aerot oo eka kerran nähny päivän valoa og900 aeron alla sillo vuonna -84. Ku eka saab aero oli kokonaan kelmiäis valkoinen ja siinä oli airflow sarja ja alla oli just nuo 16" aerot.
"saabracingillä" on kuvakin siitä jossain täällä topicissa mut en muista missä.
Juu ei ollut tarkoituskaan väittää, että olisi ensimmäisenä ollut tonnari Aerossa nuo 16". Monet laittavat Og 900:een noita vanteita alle. Sitä tarkoitin.
Edit. Lisätään vielä, että kuten sanoitkin, 16" oli prototyyppi Aerossa -84. Tuotantomallissa oli tuumaa pienemmät vanteet.
en sit tiiä ku kauan sitten kysyin täältä että mistä löytäs 4x114,3 jaolla olevia 16" aeroja nii joku vastas et jenkeissä on tainnu olla vaikiona semmoset og900 aeron alla, en sit tiiä tarkottiko se pysty vai vino keulaa.
Oma käsitykseni asiasta on ollut, että pystykeulaista Og Aeroa/SPG ei ole saanut 16" vanteilla vuoden 1984 prototyyppejä lukuunottamatta. Aeroissa on ollut 5,5x15 kolmepuolaiset vanteet vakiona.
Teknisissä tiedoissa mainitaan 900 Carlssonin (Aeron) vannekooksi 15" ja tonnareille 16". Toki on kai Saabilta ostamalla saanut kuka tahansa nuo 16" 900:een alle.