Isäni 9-3:n ohjaustehostimen kumiletkuun oli tullut ilmeisesti joku pari viikkoa sitten pieni reikä, eikä ukko ollu sitä huomannu. Mökiltä eilen illalla tullessaan kuitenkin mulle mainitsi, että auto pitää hirveetä huutoa kun kääntää rattia. Konepellin kun avasi, niin homma oli harvinaisen selkee, tehostimen säiliö melkein tyhjä, letkut öljyssä ja ilmaa järjestelmässä = letkunpätkä vaihtoon. Hauskaksi tämän tekee se, että porukat tuli kotiin eilen illalla klo 2100 ja auton piti lähteä työmatkalle ennen klo 1000 tänä aamuna
Ajattelin, että eihän tossa mitään kun tosta vaan ton kumiosan irrotan ja haen saabilta uuden... ja lähtikö se kumi siitä pelkästään? - no ei lähteny - jotta rikkinäisen osan sai irti, piti irrottaa aika ärsyttävän paljon kamaa ja loppupeleissä olla auton alla ruuvailemassa toista päätä jostain intercoolerin lähettyviltä
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Tämähän ei sinänsä mikään ihme ole, mutta kun siinä joutu käyttämään vielä huomattavan paljon väkivaltaa. Loppupeleissä kun sieltä uumenista sen sai esiin alko tuntua siltä, että saattaa tulla kallis keikka, koska se osa, missä oli noin 2milliä leveä reikä, oli noin 70centin mittainen metalliputki jossa oli sitten se 30centin kumiletku päässä....
Aamulla herttoniemen länsiauton varaosatiskille letku messissä. Kaveri kerto, että mulla oli tosi hyvä tuuri, koska niitä putkia menee kuulemma aika paljon ja nyt oli ainoastaan yksi jäljellä (JEE) Kaikki putket kuulemma hajoaa aina samasta paikasta ilman mitään syytä?!? Noh siinä kysyin sitten sitä hintaa
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
218!! Euroa, ei jumalaut! Pätkästä putkea ja kumiletkusta
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Luonto ei antanu periksi maksaa tollasesta sitä hintaa, vaikka kaveri olisikin tinkassu 18e poies. Sitten alko hirvee selvittely ketkä noita tollasia kumiletkuja laittaa kasaan ja päädyin konalaan lafkaan nimeltä Dunlop Hiflex. Siellä onneks homma toimi ja ne pystyivät laittamaan uuden kumin siihen metallisen letkun jatkeeksi
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
45 euroa tuli hinnaksi *huoh*
Sitten vaan hirveellä kiireellä kotiin ja asentamaan. Uusi letku, auto pakettiin ja öljyt sisälle ja saba oli kuin olikin just ennen kymmentä valmis ja ukko pääs lähtee taas matkaamaan...
Mitä siis opimme jos joltain muulta tämä hajoaa? Suoraan jonnekin vastaavaan pajaan kuin toi Dunlop Hiflex, mikäli haluaa säästää paljon rahaa ja viitsii sitten itse tehdä oikeestaan ton v-mäisimmän homman eli irrotuksen ja asennuksen. Kanattaa myös varata vähän enemmän aikaa ku mulla oli koska tällä hetkellä kädet aika huonossa kunnossa ku kiireellä pitää väkivaltaisesti osia irrotella
Eipä muuta kuin antoisia autoilukelejä kaikille!