Pioneer autoradiot...
Pioneer autoradiot...
Pitää avautua, jotta porukka tietää mihin sotkeutuu jos Pioneerin ostaa- varsinkin ulkomailta...
Ostin Saksasta Pioneer DEH-P77MP autosoittimen. Tietenkin melkein puolet halvemmalla kuin Suomesta. Sain soittimen 20.5. ja laite toimi melkein juhannukseen asti. Eli peräti 4 viikkoa. Lähetin sen Pioneerin huoltoon (Digiservice) ennen juhannusta. Minulle kerrottiin, että Pioneerilla on kansainvälinen takuu, joten soittimen voi lähettää vastaanottajan (=Digiservice) laskuun matkahuollon kautta. Näin myös tein.
Ei kuulunut mitään, yritin soitella - yleensä kukaan ei vastannut. Viimein sain tiedon, että autosoitinkorjaaja on lomalla. Sitten viivästyksen syynä pitkä jono töiden kasaantuessa loman aikana. Sitten viivastyksen syyksi kerrottiin Pioneerin varaosapisteen lomat.
No, tänään sain soittimen matkahuollosta - reilun 30 euron rahtimaksut (siis meno + paluurahti) maksut maksettuani. Vikana oli ollut kylmäjuotos - vaatiiko kylmäjuotos kovin paljon varaosia? Soittelin Pioneerille, että mistä moinen laskutus rahdeista, ja syy oli selkeä:
Pioneer ei maksa takuukorjauksien rahteja jos laitetta ei ole ostettu Suomesta.
Pikkuisen jäi paskanmaku suuhun...
Ostin Saksasta Pioneer DEH-P77MP autosoittimen. Tietenkin melkein puolet halvemmalla kuin Suomesta. Sain soittimen 20.5. ja laite toimi melkein juhannukseen asti. Eli peräti 4 viikkoa. Lähetin sen Pioneerin huoltoon (Digiservice) ennen juhannusta. Minulle kerrottiin, että Pioneerilla on kansainvälinen takuu, joten soittimen voi lähettää vastaanottajan (=Digiservice) laskuun matkahuollon kautta. Näin myös tein.
Ei kuulunut mitään, yritin soitella - yleensä kukaan ei vastannut. Viimein sain tiedon, että autosoitinkorjaaja on lomalla. Sitten viivästyksen syynä pitkä jono töiden kasaantuessa loman aikana. Sitten viivastyksen syyksi kerrottiin Pioneerin varaosapisteen lomat.
No, tänään sain soittimen matkahuollosta - reilun 30 euron rahtimaksut (siis meno + paluurahti) maksut maksettuani. Vikana oli ollut kylmäjuotos - vaatiiko kylmäjuotos kovin paljon varaosia? Soittelin Pioneerille, että mistä moinen laskutus rahdeista, ja syy oli selkeä:
Pioneer ei maksa takuukorjauksien rahteja jos laitetta ei ole ostettu Suomesta.
Pikkuisen jäi paskanmaku suuhun...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Tuo Saksasta tilaaminen on tosiaan aika ristiriitainen juttu.
Ymmärrän hyvin, että tilaus kannattaa, koska jos 600€ soittimen saa 300€-400€ hintaan. Mutta sitten ne takuuongelmat...
Mielestäni Suomen Pioneer-maahantuojalla ei pitäisi missään nimessä olla mitään vastuuta tai korjausvelvoitetta, mikäli soitin on ostettu esim. Saksasta. Eihän Suomen maahantuoja ole sitä viallista soitinta tänne tuonut ja myynyt eteenpäin. Maahantuojana on tuossa tapauksessa asiakas itse!
Lohdutuksena voin sanoa, että Pioneerin soittimet ovat laadullisesti parhaimpia ja toimintavarmimpia laitteita
Ikävää, että tuo maanantaikappale osui juuri sinulle
Ymmärrän hyvin, että tilaus kannattaa, koska jos 600€ soittimen saa 300€-400€ hintaan. Mutta sitten ne takuuongelmat...
Mielestäni Suomen Pioneer-maahantuojalla ei pitäisi missään nimessä olla mitään vastuuta tai korjausvelvoitetta, mikäli soitin on ostettu esim. Saksasta. Eihän Suomen maahantuoja ole sitä viallista soitinta tänne tuonut ja myynyt eteenpäin. Maahantuojana on tuossa tapauksessa asiakas itse!
Lohdutuksena voin sanoa, että Pioneerin soittimet ovat laadullisesti parhaimpia ja toimintavarmimpia laitteita

Ikävää, että tuo maanantaikappale osui juuri sinulle

Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Olen Pioneeria joskus muinoin myynyt ihan työkseni ja kolme soitinta on tullut viallisena takaisinCruor kirjoitti:Noista pioneerin soittimista sen verran, että isoveljelläni on ollut neljä pioneerin autosoitinta jotka KAIKKI ovat menneet rikki, ennemmin tai myöhemmin. Itse yritän pysyä sen takia erossa niistä, vaikkakin aika houkuttelevia malleja pioneerilla on

Enää minulla ei ole mitään tekemistä Pioneerin kanssa, joten tämä ei ole mitään "myyntimiehen puhetta"

Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Itse soitinta en moiti, tuntuu hajoavan minkä merkkinen tahansa jos huono tuuri sattuu.
Oleellista mielestäni on maahantuojan valtuuttaman huollon toiminta. Mielestäni asiakkaalle tulee kertoa heti alkuun kulut. Olisihan tuon voinut laittaa menemään muullakin keinolla matkalle huoltoon.
Takuuasiassa mielestäni turha napista kenenkään, suora lainaus laitteen
"Warranty Certificate" -lapusta:
..."The Pioneer Consumer Warranty is valid in all countries listed in this Certificate for a perioid of one year from the date of purchase."
Ja listasta löytyy myös Suomi.
Oleellista mielestäni on maahantuojan valtuuttaman huollon toiminta. Mielestäni asiakkaalle tulee kertoa heti alkuun kulut. Olisihan tuon voinut laittaa menemään muullakin keinolla matkalle huoltoon.
Takuuasiassa mielestäni turha napista kenenkään, suora lainaus laitteen
"Warranty Certificate" -lapusta:
..."The Pioneer Consumer Warranty is valid in all countries listed in this Certificate for a perioid of one year from the date of purchase."
Ja listasta löytyy myös Suomi.
Tuo on säälitevisu kirjoitti:Takuuasiassa mielestäni turha napista kenenkään, suora lainaus laitteen
"Warranty Certificate" -lapusta:
..."The Pioneer Consumer Warranty is valid in all countries listed in this Certificate for a perioid of one year from the date of purchase."
Ja listasta löytyy myös Suomi.

Tuolla tehdas on päättänyt, että suomalainen maahantuoja on vastuussa, jos saksalainen myy viallista tuotetta.
Vähän sama juttu, kun käy Oslon McDonaldsilla ja saa mahataudin. Mahtaakohan Turun McDonaldsilta saada korvausta, jos on Norjassa mennyt pakki sekaisin


Toivotaan, että soitin toimii tästä eteenpäin moitteettomasti.

On muuten tuo DEH-P77MP ulkonäöllisesti yksi hienoimpia soittimia mitä markkinoilla on

Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
tevisu kirjoitti:Ostoperusteena oli kattavat liitännät ja en paljon perusta noista vehkeistä, joissa saa päänsäryn siitä valojen ja vilkutusten määrästä. Yksinkertainen on tyylikkäämpää.9000CS... kirjoitti: On muuten tuo DEH-P77MP ulkonäöllisesti yksi hienoimpia soittimia mitä markkinoilla on
ite hylkäsin tuon mallin, koska siinä ei ole valaistuksen himmennyssäätöä...
Turhan kirkkaat yölliseen touhuiluun...
Kyllä kaikki menee rikki ennemmin tai myöhemmin.Cruor kirjoitti:Noista pioneerin soittimista sen verran, että isoveljelläni on ollut neljä pioneerin autosoitinta jotka KAIKKI ovat menneet rikki, ennemmin tai myöhemmin.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
9000CS... kirjoitti:Mielestäni Suomen Pioneer-maahantuojalla ei pitäisi missään nimessä olla mitään vastuuta tai korjausvelvoitetta, mikäli soitin on ostettu esim. Saksasta. Eihän Suomen maahantuoja ole sitä viallista soitinta tänne tuonut ja myynyt eteenpäin. Maahantuojana on tuossa tapauksessa asiakas itse!
Noh, eikös nämä ole juuri niitä syitä miksi EU on perustettu, tavaran, palveluiden ja ihmisten vapaa liikkuminen?
Maahantuoja on sopimuksen tehdessään tiennyt Euroopan laajuisen takuun velvoitteet, ja täten ne hyväksynyt.
Ei ihme että Saksasta tilaaminen on lisääntynyt, kun suomalaiset maahantuojat vetävät niin paljon välistä. Ja nimenomaan maahantuojat, myyjien katteet kun ovat soitinten kohdalla aika pienet.
Itsekin tilasin JVC:n soittimen Saksasta hiljattain, kun säästö Suomen hintoihin oli 40% luokkaa.
BMW 320dA Coupe LCI
itellä ollut 4pioneeria..kaikki toimineet moitteitta paitsi tämä uusin 9600mp jonka tilasin saksasta, sekin oman mokan seurauksena meni rikki...jos olisi mennyt takuuseen niin olisivat maksaneet kaikki kulut, myös rahditukset...mutta se vaatii sitä että myyjä liike on täyttänyt sellaisen EU:n sisäisen takuulapun joka oli täytetty, mutta oman mokan takia hajos ni jouduin ite maksamaan.
muita merkkejä ollut niin paljon et nykyisin en enää pioneerista pois lähde
mutta tosiaan, jos myyjäliike on täyttänyt sellasen pioneerin takuulapun niin suomen pioneer maksaa viulut, näin sanoivat mulle sillon kun kysyin
muita merkkejä ollut niin paljon et nykyisin en enää pioneerista pois lähde
mutta tosiaan, jos myyjäliike on täyttänyt sellasen pioneerin takuulapun niin suomen pioneer maksaa viulut, näin sanoivat mulle sillon kun kysyin
BMW 525iA Touring Executive
Kaveri muokkasi tuon soittimen näppäinten valot Volvo S40:een sopivaksi laittamalla Prisman muovikassista vihreää muovia polttimoiden päällesaabracing kirjoitti: ite hylkäsin tuon mallin, koska siinä ei ole valaistuksen himmennyssäätöä...
Turhan kirkkaat yölliseen touhuiluun...

Tämä ei tosin vaikuta siihen näyttöön yhtään. Se loistaa yhä kirkkaana.
Totta.AC kirjoitti:Ei ihme että Saksasta tilaaminen on lisääntynyt, kun suomalaiset maahantuojat vetävät niin paljon välistä. Ja nimenomaan maahantuojat, myyjien katteet kun ovat soitinten kohdalla aika pienet.
Maahantuojat ovat todellisia rosvoja



T: Tero (DLS, Focal, Nakamichi -maahantuojalla töissä)

Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.