Peurojen salaliitto

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Peurojen salaliitto

Viesti Kirjoittaja Svc »

Sattuipa tavallaan hauska tapaus viime yönä:
Ajelin Helsingistä Hankoon jossain iltakymmenen jälkeen. Väsytti jo valmiiksi ja ajelin sellaista reilua kahdeksaakymppiä kun kiirettäkään ei ollut.
Jostain syystä tuli mieleen se, kuinka olin ajellut tonnarilla juuri oston jälkeen samalla tavalla iltahämärissä keväällä -02 ja kuinka silloin Degerbyn kohdalla pomppasi kolme peuraa tielle.
Katselen Degerbyn kohdalla liittymiä: "Olikohan se tuossa kohtaa?" "Joo taisi olla" tuumailen ja siinä samassa kaksi peuraa vilahtaa tien yli... 8O

Selvästikin niillä on joku salaliitto minun säikyttelemiseksi :evil:
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
AP
"Hirsch"
Viestit: 818
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 11:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AP »

South parkia lainaten: "It's coming right for us!" :)
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Itse ajelin viime syksynä punkalaitumen suunnalla, kun ensin pomppasi peura tien yli, tiputin vauhdin 100 -> 80, sitten tuli toinen, vauhti 80 -> 60, ja kun tuli kolmas niin päätin jo pysähtyä.

Taisi olla joku kampanja menossa noillakin. :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Viime syksynä sattu tämmöstä. Vaihdoin autoon jo 10 kuukautta olleet BlueVisionit uusiin ja lähdin testaileen yöllä töitten jälkeen. Ajelin Roista Kittilän suuntaan reilu 10 kilometriä ja ajattelin kääntyä Nivankylän kylätietä takaisin kaupunkiin. Jotenkin ajatuksissani vaihdoin puolivaloille ja vilkku päälle; keskellä yötä, pilkkopimeässä ja minä olin ainoa tiellä liikkuja. Auraviitan heijastimet sitten vilahteli kauempana jotenkin kummasti, laitoin äkkiä pitkät päälle ja nostin jalan kaasulta. Perkeles säikähdin ihan simona ku tien yli painaa aivan ***tanan iso uroshirvi.

Olihan se näky melkoinen varsinkin pitkissä valoissa. Haavi auki töllistelin ja auton moottorijarrulla hidastuen mietin mikä ***vetti sai minun päässä alkaa hidastamaan ja valmistautumaan kääntymään. Itse en ole mikään jossittelija mutta arvata saattaa, että olis tullu pahimmassa tapauksessa pirttiin.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

Viime vuoden Hifi-messuilta yöllä kotiin ajaessa olin kanssa törmätä peuraan.

Tultiin kaverin kanssa vuokra-pakettiautolla ja käytiin Hiidenvedeltä hakemassa juotavaa. Näin, että siellä oli myynnissä energia-juotavaa tölkissä jonka mukana sai kortsun 8O
Tietenkin sellainen piti ostaa 8)
Lähdettiin Hiidenvedeltä kohti Turkua ja juttelin puhelimessa ja katsoin, että mikä tumma hahmo siellä meni tien yli. Peura! ja toinen perässä.
Jarrut pohjaan ja tölkki lensi lattialle.
Kerroin kaverille puhelimen toiseen päähän että oli varmaan alle metri väliä hirveen.
Kyydissä istunut kaveri (miespuolinen) huusi taustalta: Juu selvittiin ihan säikähdyksellä. Ei muuta tapahtunut kuin kortsu tippui lattialle :lol: :lol:
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
siili69
"Turbo"
Viestit: 271
Liittynyt: Pe Huhti 08, 2005 12:08
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja siili69 »

Viime joulukuun 9. päivä aamulla seitseman aikaan kohdattiin Mouhijärvellä: peura ja mun ruosteinen Opel Kadett. Osuma tuli konepellin etureunaan ja rikkoi jäähdyttäjän, kaikki lamput ja vähän muutakin.

Peura tietty kuoli ja auto lunastukseen valtion toimesta. Ei ollut kaskoa mutta korvaus oli kohtuullinen, melkeinpä kyseisen kulkineen markkina-arvo :)

Siitä asti olen uutta kiesiä etsinyt ja eilen sain ajoluvan Aero wagonille (aavistuksen turvallisempi).

Jaska
Vastaa Viestiin