Mobil 1:sen seassa oli hiekkaa....

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Mobil 1:sen seassa oli hiekkaa....

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Kyllä loksahti leuka auki, kun öljynvaihdon yhteydessä leikkasin Mobil 1 purnukan auki ja pohjalla oli ihan selvää hiekkaa. Tuntui tälläisen suutarinkin sormissa, eli ei mitään unihiekkaa ollenkaan.... :cry:
Lisäksi ura oli tummentunut jostain liejusta :!: :?:

Kyllä tämä oli viimeinen niitti. Samalla rahalla saa öljyäkin. Taisi meikäläisestä tulla castrolin mies kerta heitolla.

Tuskin ihan jokapurkissa on kuitenkaan ylimääräisiä partikkeleita, mutta minä odotan ettei purkista löydy mitään muuta kuin öljyä...

Todistusaineistoa:

Kuva1
Kuva2
Kuva3


EDIT:

Pari virhettä pois
Viimeksi muokannut e0000333, To Elo 18, 2005 21:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
Avatar
Haikara
"Hirsch"
Viestit: 755
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 10:53
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Haikara »

Ihan ensimmäisenä mieleen tulee joku piraattituote, lieneeko mahdollista... :?: 8O
Luulisi Mobil:in kaltaisen tuotteen olevan vailla tuontyyppisiä lapsuksia.

Ilman muuta reklamaatio Suomen edustajalle tuosta tuotteesta ja vaatimus, että kertoisivat, mikä oli asiassa vikana. Saat taatusti veloituksetta öljyt muutamaan vaihtokertaan :!:
Samalla piraattituotteen mahdollisuus voidaan poissulkea.
Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Kannattaa tuosta yrittää reklamoida, mutta kovia odotuksia ei kannata laittaa rekkulan tuloksellisuudelle.

Ns. tynnyripuhdas öljy on aika usein uskomatonta p*skaa. Valmistajat eivät aina edes takaa tynnyripuhtaiden nesteiden täyttävän jotakin tiettyä puhtausluokkaa ja jos takaavat niin puhtausluokka sellainen että siihen sopii kyllä teelusikallinen lietettä neljässä litrassa. Ultrapuhtaat nesteet ovat erikseen ja tavalliselle tallaajalle ei auton moottoriöljyjä myydä ultrapuhtaina.

Paikkoihin, joissa öljyn puhtaus on erittäin kriittinen asia, öljyn täyttö tehdään ns. keinomunuaisen lävitse... kaikille jotka ovat hydrauliikan kanssa touhunneet käytäntö lienee tuttu (jos ei niin olisi syytä olla :) ). Moottoriöljyn puhtaus ei kuitenkaan ole niin kriittinen asia että sitä pitäisi suodatella ennen koneeseen laittoa.

Öljy kuin öljy... viimeiset tipat kanisterista tippakannuun, ei koneeseen, pysyy tippakannukin täynnä.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Avatar
Haikara
"Hirsch"
Viestit: 755
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 10:53
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Haikara »

Kyllä minä tekisin aivan takuulla reklamaation, koska öljy on mielestäni sellainen tuote, ettei sitä tavallisen autoilijan tarvitse sihtailla ennen autoonlaittoa, vaan sen on oltava puhdasta pakkaamosta lähtiessään.
Tilanne on vähän sama, kuin jos maito pitäisi siivilöidä ennen juomista... 8O
Öljy on moottorin kannalta sen verran tärkeä komponentti, että mikäli sinetöity öljypakkaus sisältää hiekkaa, metallilastua tms. on tuotteessa varmasti vikaa ja olet taatusti oikealla asialla reklamoidessasi edustajalle.

Mobil on niin iso brändi maailmassa, ettei se varmasti ala menettämään mainettaan tuollaisen asian takia autoilijoiden keskuudessa.

Neuvoni on: älä niele tapahtunutta, vaan tee reklamaatio!
Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Jussi kirjoitti:Kannattaa tuosta yrittää reklamoida, mutta kovia odotuksia ei kannata laittaa rekkulan tuloksellisuudelle.

Ns. tynnyripuhdas öljy on aika usein uskomatonta p*skaa. Valmistajat eivät aina edes takaa tynnyripuhtaiden nesteiden täyttävän jotakin tiettyä puhtausluokkaa ja jos takaavat niin puhtausluokka sellainen että siihen sopii kyllä teelusikallinen lietettä neljässä litrassa. Ultrapuhtaat nesteet ovat erikseen ja tavalliselle tallaajalle ei auton moottoriöljyjä myydä ultrapuhtaina.

Paikkoihin, joissa öljyn puhtaus on erittäin kriittinen asia, öljyn täyttö tehdään ns. keinomunuaisen lävitse... kaikille jotka ovat hydrauliikan kanssa touhunneet käytäntö lienee tuttu (jos ei niin olisi syytä olla :) ). Moottoriöljyn puhtaus ei kuitenkaan ole niin kriittinen asia että sitä pitäisi suodatella ennen koneeseen laittoa.

Öljy kuin öljy... viimeiset tipat kanisterista tippakannuun, ei koneeseen, pysyy tippakannukin täynnä.
Näinhän se voipi olla. Tuntui onneksi että se hiomatahnan tuntuinen lieju oli kohtuullisen lujasti kiinni purkin pohjassa. Näin ollen voisi olettaa ettei sitä koneeseenkaan ole mennyt. Kummallista kuitenkin. Katsotaan mitä tulee tehtyä asian kanssa. Täytyy vielä huomenna tarkastaa, missä kyseinen purkki oli täytetty....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Olitko pessyt kätesi ennen kuvien ottoa? :lol:
Mun silmissä on varmaan vikaa mutten näe mitään epänormaalia.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Jussi kirjoitti:
Paikkoihin, joissa öljyn puhtaus on erittäin kriittinen asia, öljyn täyttö tehdään ns. keinomunuaisen lävitse... kaikille jotka ovat hydrauliikan kanssa touhunneet käytäntö lienee tuttu (jos ei niin olisi syytä olla :) ).
Totta turiset. Keinomunuaiset ovat arkipäivää, kun ostetaan isoissa erissä (tuhansia litroja kerrallaan) öljyä...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Ja missään nimessä sitä öljyä ei saa laittaa suoraan tynnyristä
suodattamatta mihinkään järjestelmään.

Mutta tuo että autojen voiteluaineissa näkee tuollaista, tuo on uutta.
Ikinä ei Esson tai Teboilin purkeista ole löytynyt mitään moitetta.
Ja kun oma tonnari imaisee tuon 4.2L niin se purkki tulee kyllä
kaadettua melko tyhjäksi.

Mutta ikinä en ole käyttänyt tuotetta jossa lukisi Mobil.

*tuskin exxon korvaa moottorivauriota*
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Reklamaatio!

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Jos suinkin vain aikaa löytyy, niin reklamaatio Mobilille ja mahd. pian. Totta kai mitään ei myönnetä ja jos myönnetään, niin varmasti jotain "öljyssä on aina epäpuhtauksia" blaa blaa blaa -tyyliin. OK, sitten vain pitää vaihtaa öljymerkkiä - niitä kun maailmassa riittää.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Ja se öljypöntön "neitseellisyys" loppuu siihen hetkeen kun sinetöinti
on rikottu, eli tämän jälkeen öljyn valmistaja toteaa että korkki on
aukaistu joten asia on loppuun käsitelty.

Tässä tapauksessa pitäisi mennä takaisin siihen kauppaan josta öljy on
ostettu, ja ostaa samasta sarjasta uuden pöntön ja toivoo että samaa moskaa löytyy sieltäkin.
Nyt tämä pönttö lähetetään ( avaamattomana ) öljyn valmistajalle ja pyydetään lausuntoa öljyn laadusta.
*jos hyvin käy niin juttu saa uuden käänteen*
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Kys. tapaus vahvistaa vaan entisestäänkin taannoista päätöstäni ajella Shellin öljyillä, ja satkuissa on Teboilin liemet. Ja nythän voin kehua olevani patrioottikin, kun Shellille saadaan sentään suomalainen pomo :lol:
9000CD23T kirjoitti:Ja se öljypöntön "neitseellisyys" loppuu siihen hetkeen kun sinetöinti
on rikottu, eli tämän jälkeen öljyn valmistaja toteaa että korkki on
aukaistu joten asia on loppuun käsitelty.
Vähän sama meillä, kun avaa ketsuppipurkin sinetin, niin jo sieltä pukkaa koirankarvaa Heinzin joukosta (niitä karvoja on KAIKKIALLA) :roll:
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Mobil 1 ...:D
Se sanookin jo ihan tarpeeksi.

Yksi paikallinen moottori koneistaja/korjaaja yms kehui Mobil1:stä hyväksi työllistäjäksi, :D leikanneita ja välysvammaisi koneita.

Itse en Mobilia KOSKAAN laittaisi... paisti ehkä fillarin ketjut :roll:
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Jotkut ovat kehunneet Castrolia. Onko se sitten puhtaampaa ja parempaa? Itse olen käyttänyt Mobilia jo varmaan kolme vuotta suunnilleen ja ei mitään ongelmia. Mutta jos niitä tulee, niin pitää vaihtaa merkkiä sitten.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Avatar
Haikara
"Hirsch"
Viestit: 755
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 10:53
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Haikara »

DIggItaLLr kirjoitti:Mobil 1 ...:D
Se sanookin jo ihan tarpeeksi.

Yksi paikallinen moottori koneistaja/korjaaja yms kehui Mobil1:stä hyväksi työllistäjäksi, :D leikanneita ja välysvammaisi koneita.

Itse en Mobilia KOSKAAN laittaisi... paisti ehkä fillarin ketjut :roll:
Ettei olis konevammojen syy muualla, kuin itse öljyssä? Valmiiksi vuotavissa/väljissä öljyä kuluttavissa moottoreissa se öljynpinnantaso saattaapi laskea alle kriittisen rajan nopeastikin.
Sitten on koneistajalla töitä :wink:
Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06
soossi
Matalapaineturbo
Viestit: 152
Liittynyt: La Joulu 20, 2003 21:44

Viesti Kirjoittaja soossi »

Itse olen laittanut Castrolia vaimon Helkaman ketjuihin, toimii hyvin myös vaativissa talviolosuhteissa eikä leikkaa ketjut kiinni. Saabiin laitan vain Mobil1 öljyä kun siinä tulee ne hioma-aineetkin mukana samaan hintaan.

-soossi-
Vastaa Viestiin