Turvavyönjatke

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Turvavyönjatke

Viesti Kirjoittaja ajn »

Per...e, ( :evil: ),
Tulipa ostettua muksulle uusi turvaistuin, hinnan perusteella varmaan paras mitä rahalla saa...
No, eipä siinä mitään, hyvä jakkarahan se on, mutta... kun ei tonnarin takavyön pituus riitä. Runnomalla sain lopulta vyön kiinni ja eikun Metroon kyselemään onko turvavyänjatketta myyrä... Joopa joo, olihan niillä; vajaat 20 cm vyönpätkä hintaan 158.80 euroa... syvä hiljaisuus... ja 8O 8O 8O 8O 8O
Kiitin tiedosta ja poistuin paikalta.

Tarvikeliikkeissä ei tiedetä kyseisestä artikkelista mitään, ei ole ilmeisesti tarvinnut myydä sellaista, kun ei kukaan ole kysellyt.

Siis arvoisat kanssauhrit, onko tietoa löytyykö jostain ko. remminpätkää inhimilliseen hintaan?
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

No huh huh johan oli hinta tempastu :!: Mä olen kans etsinyt jos jostain sais muksulle aidon Recaron turvajakkaran kun ei oikein hennois uutta ostaa kun hintaa on jotain yli 350€ 8O :!:
Jos jollain olis tälläinen niin olisin kiinnostunut.
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
jkairt
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 17:16

Viesti Kirjoittaja jkairt »

Ei ole tullut edes mieleen moinen. Pikkuautossa olen vain todennut tilanteen ja vaihtanut istuimen paikkaa (takana lyhyemmät vyöt kuin edessä). Tosin tuon jatkeen hinta lähentelee kakkosauton kokonaishintaa... (kyseessä toisaalla haukuttu 440:nen)

9-5:ssa on muutoin pidemmät vyöt kuin 940:ssä. Se ei tietysti sinua helpota...
JK
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Lisäyksenä vielä, että vuoden 00 autoissa vyöt ovat "todella" lyhyet. Taustaa en tiedä miksi ko. vuosimallin autoissa vyöt ovat lyhyemmät kuin muissa. Tämä koskee ainakin 9-3 ja vulvan v/s70 malleja.
Omaan saappaaseen kun etsin aikoinaan kaulaloa, niin markkinoilla oli tasan kaksi, mitkä sinne meni. :evil:
Viimeksi muokannut Vigge, Ma Tammi 05, 2004 18:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1730
500whp.net member
t-lahdenmaki
"Viggen"
Viestit: 668
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
Paikkakunta: Jalasjärvi

turvavyön jatkopala

Viesti Kirjoittaja t-lahdenmaki »

Luultavasti kierros lastentarvikkeita myyvissä liikkeissä kannattaisi, vaikka siinä samassa mistä ostit turvaistuimen. Heillä pitäisi olla tarjolla myös ko. jatkopaloja.
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Helsingissä, Kaarelassa on toiminut jo vuosikymmenet, Turvavyö Oy.
Olen teettänyt siellä muutaman työn, mm turvavöitten solkien vaihdon. Jaapen tonnariin vaihdettiin penkit ja vastakappaleet olivat mallia -96.
Kustannus oli luokkaa 150 Mummonmarkkaa. 8)
jari
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:30
Paikkakunta: 81720

turvaistuimen kiinnitys

Viesti Kirjoittaja jari »

mä olen yleensä vetänyt turvaistuimen kuormaliinalla penkkiin kiinni varmasti pysyy. lx eskossa oli myös erittäin lyhyet vyöt
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ajn »

Yleisesti voi todeta tässä vaiheessa, että kuormaliina on paras ja varmin vaihtoehto kiinnitykseen. Turvavyön kiinnikkeisiin kun laittaa lenkit ja siihen vyön pään koukulla, ja räikällä kiristää niin ihan varmasti pysyy paremmin kuin omalla vyöllä... ja on vielä paljon helpompi pujotella kuin turvavyö.

Aika monesta paikasta kyselin asiaa, ja mistään ei toistaiseksi ole ollut mitään hyötyä, pääasiassa on koitettu neuvoa laittamaan istuin toisella tavalla kiinni.... en sitten viitsinyt ruveta selittämään, kun ei asia tuntunut menevän jakeluun. Lastentarvikeliikkeiden osalta tilanne tuntuu olevan se, että kun rahat on maksettu, niin kiinnostus loppuu siihen paikkaan; Istuinta voisi vaihtaa, mutta miksi tyytyä huonompaan.

Suomen saapillekin laitoin kyselyn liian lyhyistä vöistä ja törkeän hintaisesta jatkeesta, saa nähdä vastaavatko koskaan...

Klippan ei myöskään ole toistaisesksi vastannut mitään... eikös nuo saapin remmit ole Klippanin tekeleitä..?
Vastaa Viestiin