Kokemuksia Gaz-kuormureista

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
andrelinoge
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: Su Huhti 24, 2005 00:26
Paikkakunta: Espoo

Kokemuksia Gaz-kuormureista

Viesti Kirjoittaja andrelinoge »

Onko täällä ketään joka omistaa/on omistanut tai on joskus koeajanut tommosta Gaz merkkistä entistä armeijakuormuria? On nimittäin sellainen ajatus että joskus hankkisi tommoisen talviautoksi.

Tässä ois yks esimerkki
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=345844
#2792
Skoda Favorit 1.3 GLXi -95 (KA)
Stene
"Hirsch"
Viestit: 952
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 21:00

Re: Kokemuksia Gaz-kuormureista

Viesti Kirjoittaja Stene »

andrelinoge kirjoitti:Onko täällä ketään joka omistaa/on omistanut tai on joskus koeajanut tommosta Gaz merkkistä entistä armeijakuormuria? On nimittäin sellainen ajatus että joskus hankkisi tommoisen talviautoksi.

Tässä ois yks esimerkki
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=345844
Pilailetko? :lol:
No kumminkin tolla nyt ei varmaan penkkaan jäis kiinni.

EDIT: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=321388

Mites sit tuo? Ei tarvi ainakaan pelätä, että suistuu tieltä..
curry
900T16
"Aero"
Viestit: 391
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 18:59
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja 900T16 »

Tällainen olis ihan jees:

http://www.nettiauto.com/427610
#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

halpaa ku saippua mut mitäs sit ku olis huollon paikka
soossi
Matalapaineturbo
Viestit: 152
Liittynyt: La Joulu 20, 2003 21:44

Viesti Kirjoittaja soossi »

TuuSaR kirjoitti:halpaa ku saippua mut mitäs sit ku olis huollon paikka
Ja oikein bensakoneella... Tuosta ei ajaminen enää taloudellisemmaksi muutu. Toisaalta, tuollaisella kun lähtisit Saabclubin potkiaisiin pahat mielessä, niin porukka vois oikeastikin lähteä alta karkuun :) .

-soossi-
andrelinoge
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: Su Huhti 24, 2005 00:26
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja andrelinoge »

Olisihan toi ihan kiva ajaa mutta huoltoihin voisi varmasti upota tuplasti ton hankintahinnan verran. Ja varaosia taitaa olla aika vähän liikkeellä. Taitaapi Romu Keinäsellä olla melkein tommoinen käytössään.
#2792
Skoda Favorit 1.3 GLXi -95 (KA)
99_GL_77
"Turbo"
Viestit: 277
Liittynyt: Ti Joulu 14, 2004 13:02
Paikkakunta: 06

Viesti Kirjoittaja 99_GL_77 »

Gazille ainakin gaso maistuu :lol:
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Re: Kokemuksia Gaz-kuormureista

Viesti Kirjoittaja ecopower »

andrelinoge kirjoitti:Onko täällä ketään joka omistaa/on omistanut tai on joskus koeajanut tommosta Gaz merkkistä entistä armeijakuormuria? On nimittäin sellainen ajatus että joskus hankkisi tommoisen talviautoksi.

Tässä ois yks esimerkki
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=345844


intti aikana tuollaisella (mololla)gaz 66 ajelin joitain kertoja!!!
varustettu venakon bensa V8:silla,teho muistaakseni 105HV ja kulutus 30-50l sadalla!! :wink:riippuen vuodenajasta!
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Meille inttikouluttaja (=suuri skappariäijä) hieman humoristisesti kommentoi, että olipa tuommoisen alamäkeen ja myötätuuleen n. 30litraa sadalla kuluttavan Gazin kehittänyt neuvosto-ingenjööri saanut kunniamaininnan politbyrolta ja lomamatkan Sotshiin palkinnoksi edistyksellisestä työstään vähän kuluttavien armeija-ajoneuvojen parissa (ei nyt löytyny noita oikeita suhuässämerkkejä tästä näppiksestä tohon sotsiin...) . Tuolla hetkellä päätin tulevaisuuteni: Jopa minussa on potentiaalia insinööriksi, ja hai Otaniemeen välittömästi vapauduttuani isänmaan palveluksesta :P :roll: Eli ei ihan hukkaan mennyt asepalvelus...Nyt suunnittelen hissejä. Suosittelen käyttämään rappusia vuoden 2004 jälkeen valmistuneissa ja KO...kotimaisilla hisseillä varusteituissa rappukäytävissä.
Viimeksi muokannut V.J.S, La Loka 01, 2005 23:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Puistokemisti
"Hirsch"
Viestit: 801
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 13:14
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Puistokemisti »

Etkö luota patonkis talviominaisuuksiin....?

Jos hyvää talviautoa hajet,nii tos ois yx hjuva http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=312648 ,ja vielä samanhintainen kuin tuo Gaz
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2007
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

ainakin rahaa on paljon jos tuommoisella ajaa. muistaakseni noissa olisi bensa V8 , ja polttoaine kulutus on jotain aivan älytöntä. esim Zil kuorma auto vei maantiellä 1l/km ja maastossa tuo tuplaantui. koneet noissa taitaa olla zilin kanssa suurin piirtein samat.
ja noi venäläiset sota-autot on suunniteltu kestämään ajo rintamalla, mutta ei pois. joten pitkä ikäsiä ei ole myöskään.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2070
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Luulisi, että kun tuohon asentaa länsimaisen kaasarin ja sytkän (tai sitten vaikka megasquirtin) niin kulutu menee alle puoleen kunahn paikat ovat muuten kunnossa. Voisin jopa retkahtaa jos olisi paikka pitää tuommoista :P
petteri
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 18:06
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja petteri »

Luin jostain että neukut olivat kopioineet chevrolet pikkulohko tekniikan aika perusteellisesti silloin 50 -luvulla. Jos tuollaiseen laittaisi esim 400 pikkulohkon mekaanisella ahtimella .. :twisted:
#2502
9000cs 2.0t -97
lk
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: La Heinä 23, 2005 19:41

Viesti Kirjoittaja lk »

Jos maastokuorma-autoa himoitset niin osta mielummin suomalainen Sisu a-45 "proto". Siinä on diesel-moottori niin kulut inhimillisemmät. Osiakin pitäisi löytyä helpommin kuin neukkukoneisiin. Elokuussa oli Tervolassa PV:n huutokauppa jossa protoja myytiin 77 kpl ja hinnat oli 1000-1500 euroa. Ongelmana noissa huutokaupoissa on se ettei tavaraa pääse testaamaan. Se olikin suurin syy miksen mennyt tuollaista huutamaan. Nuo netti-autossa myynnissä olevat on sitten noista huutokaupoista peräisin olevia ajokuntoisiksi todettuja pelejä ja osassa on rekisteri-kilvetkin. Maksaako sitten toiselle auton testauksesta ja rekisteröinnistä 2000 euroa "lisää" niin on jokaisen omassa mietinnässä. No kun on terveet jalat niin ei ole akuutissa tarpeessa. Toki tuo olis havillisempi ajella mettäteillä kun saab.
tamtami
"Aero"
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:35

Viesti Kirjoittaja tamtami »

Niiden neukkukoneiden virityksessä pitää vain ottaa huomioon se että ne koneet pyörivät väärinpäin. Siis vastapäivään.
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
Vastaa Viestiin