Kuten tuolla 9-3-osiossa tuli mainittua, oli ostettaessa Eberi auton takakontissa irrallaan. Ongelma onkin siinä että missään vaiheessa kauppatapahtumaa sitä ei mainittu enkä sitä typeryyksissäni itsekään katsahtanut sen tarkemmin. Tuosta konehuoneesta kun mitään tajunnut, ensimmäinen diesel meikäläisellä.
Kauppakirjassakaan ei mainita että olisi tuo Eber toimimaton eikä sen puoleen ilmoituksessakaan, joka muuten on vielä tallella kotikoneella mutta löytää sen netistäkin vielä ko. firman sivuilta rekisterinumerolla.
Viime viikolla kävin keskustelua ko. yrityksen kanssa ja lupailivat auliisti 10-20% kattavansa kuluista joilla Eber saadaan toimivaksi. Tosin, kuten tuolla toisessa threadissa sanotaan, vaikuttaa siltä ettei ko. laite ole edes toimiva vaan on irroitettu toimimattomana ja siitä muistettu mainita autoliikkeeseen josta Saabin ostin.
Mikä on siis kuluttajasuojan merkitys tässä kohtaa? Onko mahdollista ettei se kata tuota lainkaan vaan meneekö koko leikki ko. autoliikkeen piikkiin?
Lisätietoja saa tarvittaessa meikäläiseltä, tavalla tahi toisella.
Pitää tosin sanoa että muutoin olen autoon vallankin tyytyväinen. Tuntuu se sentään autolta toisin kuin edellinen...

Hyvin lämpimästi vastauksista kiittäen,
Zand