turvavöistä

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.

Käytätkö turvavyötä?

Kyllä
63
94%
En
3
4%
Vain kun itse ajan
1
1%

Ääniä yhteensä: 67

marg3
"Aero"

turvavöistä

Viesti Kirjoittaja marg3 »

notta tämmöistä tällä kertaa.. :)
marg3
"Aero"

Viesti Kirjoittaja marg3 »

pitää kyllä viä reenata tän gallupin tekemistä :D
Viimeksi muokannut marg3, To Maalis 09, 2017 10:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rommitommi
"Hölösuu"

...

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Hienoa. Tähän mennessä kaikki vastanneet sanovat käyttävänsä turvavyötä ja tottakai itsekkin käytän. Jatketaan samaa rataa 8)
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
V.J.S
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Oma mielipiteeni turvavyön käytöstä on melkoisen ehdoton. Eli miksi jättää käyttämättä, koska kaikkea ei voi ennakoida vaikka omasta mielestään olis kuinka kova Vatanen. Kyseessä on kuitenkin oma henki joita ei ainakaan minulla ole kuin 1 kpl. Vyön laitto vie n. 1,8sekuntia eikä varmasti rajoita kenenkään kansalaisoikeuksia, yksilönvapautta tms :roll:

Se nyt vaan on tyhmää jättää käyttämättä :)

P.S: Vanhempien vaikutus lapsiin ei ehkä sittenkään ole aivan niin lineaarinen...Esim. isäpappa ei koskaan käyttänyt/käytä turvavyötä, mutta itselle ei tule mieleenkään ajella ilman. Tähän tapaan minut aivopesi, ihmeellistä kyllä, autokoulun opettaja :D
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
peinu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Aikaisemmin kun työmatkakin oli pelkkää kaupunkiajoa, tuntui vyö turhalta ja vedinkin sen kupeilleni vasta maantieajoon siirtyessä. Nykyään maalaiskunnan puolelle siirtymisen jälkeen on työmatkaan tullut muutaman kilsan motaripätkä (jippii!) ja autoon liukkaat nahkajakkarat. En uskaltais olla enää itteni kyydissä ilman vöitä! :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
potkuhousu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

mä olen kerran tullut takapenkiltä etulasiin koska keskellä ei ollut vöitä kolaritilanteessa. Autoilla ei ollut vauhtia kuin max 30-40 kun törmäsivät mutta mun naama tuli kipeeksi ja kummatkin autot lunariin.

Mä en pahempaa opetusta tarvi ton jälkeen sillä mikään lihasvoima ei pidä paikallaan kun pysähdytään kuin seinään.

Tietenkin se on jokaisen oma asia käyttääkö vaiko eikö mutta voin sanoa että nenä menee helposti poskelle.

Kerran kans katoin kun taksi väisti ja ajoi suoraan kallionseinään vauhtia 50-60. Peogeot 406 farkku meni aivan kasaan keulasta ja kuski putos jakkaralta kadulle. Oli turvatyynyä jos minkä laista mutta se kuski lähti siitä kyllä aika rupisena paikattavaksi. Varmaan ei jäänyt montaa ehjää kylkiluuta ja sitä veren määrää. Talvinen hanki oli hetkessä punattu isolta alueelta. Jokainen voi kokeilla jos haluaa....
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
pertti666
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

Parikymppisenä ilman turvavyötä ajettu peräkolari ehkä 30km/h vauhdissa opetti, ja kyllä menee vyö kiinni lyhyelläkin siirtymällä
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

pertti666 kirjoitti:Parikymppisenä ilman turvavyötä ajettu peräkolari ehkä 30km/h vauhdissa opetti, ja kyllä menee vyö kiinni lyhyelläkin siirtymällä
Jep, mulla on turvavyö pelastanut hengen (tai ainakin pahemmalta loukkaantumiselta) 2 kertaa.

Eräs kaveri ei pidä turvavyötä taajamassa, mutta poistuttaessa taajamasta isommalle tielle vyö menee päälle. Tosi outo ajattelutapa??? Mulla on vyö päällä aina, jopa taksissa.
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
juuso
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja juuso »

jotenkin turvaton olo ajaa ilman vöitä. eli aina on päällä. 8)
jkairt
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja jkairt »

Täytyy myöntää laiskuus, jotta usein unohtuu, vaikka tarkoitus olisikin pitää vyöt kiinni. Varsinkin mukuloitten kanssa jää niiltäkin joskus kauppareissulla vyöt kiinnittämättä ja voi sitä itsesyyttelyn määrää, jos joskus sattuisi jotain sellaisella matkalla, etten ole muita penkkeihin hirttänyt. Omasta tyhmyydestä nyt saakin kärsiä, mutta muut ei.

Yritän parantaa tapani.
JK
CC Aero
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Aina käytössä. Olo on liian orpo ilman turvavyötä..
Liian
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja Liian »

Pennusta asti oon pitäny vöitä autossa, siihen on oppinu niin hyvin että ei voi ees kuvitella olevan ilman vöitä.
Mä en lähe ees ajamaan ennen kuin kaikilla kyytiläisillä on vyöt kiinni.
saabracing
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Aina tulee käytettyä...

Mulla on oikeastaan pieni ongelmakin joskus tosta turvavyöstä...

Kun siirrän autoa pihassa esim.2m, niin pitäähän siinä vaistonvaraisesti vetää turvavyö päälle :D
V.J.S
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

saabracing kirjoitti: Mulla on oikeastaan pieni ongelmakin joskus tosta turvavyöstä...

Kun siirrän autoa pihassa esim.2m, niin pitäähän siinä vaistonvaraisesti vetää turvavyö päälle :D
Samaa "ongelmaa" täälläkin, tulee kiskastua nyöri kiinni ihan refleksinä aina kun autoon istuu :D
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Jortsu
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Jortsu »

Kyllähän sitä tulee käytettyä aina. Vaadin yleensä myös takapenkkiläisiltä vyön käyttöä. Etupenkkiläiset saavat olla ikäänkuin "omalla vastuulla", kun eivät voi kenenkään niskaan rojahtaa.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Vastaa Viestiin