turvavöistä

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.

Käytätkö turvavyötä?

Kyllä
63
94%
En
3
4%
Vain kun itse ajan
1
1%
 
Ääniä yhteensä: 67

kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kallejh »

Ennen en pitänyt vöitä ikinä, koska ajattelin että eihän minulle voi mitään sattua.

Vuonna -96 kun päästiin amiksesta pois istuin kaverin kyydissä etupenkillä, joka jotenkin ohjasti auton n. 60km/h (metalliseen)lyhtypylvääseen. No auto ihan kasaan. Arvata saattaa miten kävi, eli pää tuulilasiin. Lasi hajosi, mutta niin hajosi mieskin, eli aivotärähdys, naama täynnä lasia ja haavoja ja verta. Näön menetys oli enemmän kuin lähellä, ja muistot siitä jäi naamavärkkiinkin. Näkö heikkeni toisesta silmästä, mutta ei paljoa (en tarvii laseja ainakaan vielä).

Tämän takia en voi käsittää sellaisia ihmisiä, jotka tieten tahtoen eivät pidä vyötä taajamassa. Kovissa nopeuksissa olen joskus kuullut ihmisten pelastuneen koska ovat lentäneet lasin läpi, mutta kyllä jo pienestäkin nopeudesta esim kolarissa lähtee kun pikku-Ville kakalle.

Voitte arvata olenko pitänyt sen jälkeen vöitä!? :?:
Nykyään ei edes osaa ajaa ilman vöitä, olo on vähän kuin..... esim. ilman kelloa! :lol:
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Totally off topic:

Eihän kelloa enää nykyään käytä kukaan, mutta jos kännykkä jää kotiin niin se on kyllä pakko lähteä hakemaan viimeistään lounaalla. Kauhea hämmennys ja kaiherrus takaraivossa, tyhjä paikka taskussa.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kallejh »

Menee off topic tosiaan, mutta löin työkaverini kanssa vetoa että joku vastaa juuri noin tunnin sisään!!!
Eli kiitos peinu kossupullosta! :lol: :lol: :lol:

Mä taas jätän välillä kännykän kotiin ihan tarkoituksella.
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
Gedu
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: To Loka 16, 2003 11:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Gedu »

Ainahan tuota tulee käytettyä. Paras mihin oon törmänny, ku olen köyttäny itteäni pelkääjän paikalle, on (taksi)kuskilta kommentti: et sä luota mun ajotaitoon. Vastaukseksi sai, että luotan toki, en vaan luota noihin muihin liikenteessä olijoihin. Oli aika hiljanen kotimatka :twisted:

Itse olen jäänyt vammoitta kun auto lyheni muutaman kymmenen senttiä, ku tuli itse tehtyä pieni kämmi (autohallin seinään jarrupalojen vaihdon jälkeen :oops: ). Onneksi oli mennyt refleksinä turvavyö päälle. :) Kyllä muuten muistaa tuon kämmin jälkeen mitä kaikkea pitää tehdä ennenkuin auto pysähtyy jarrupalojen vaihdon jälkeen :oops:
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Mä käytän kyllä aina...En oikein ymmärrä miksi ei käyttäis :roll: Jos se snadi äksidentti sattuu eteen nii kai toi vyö pikkasen ainaki jeesaa :D
Cruor
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2003 18:52
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Cruor »

Aina tulee käytettyä. Miksipä ei käyttäisi, ei se niin suuri vaiva ole laittaa turvavyötä.
Matti Penttinen #1807
9-3 2.0t Cabriolet -00
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Meikäläinen laittaa vyön kiinni, ennen kuin nostan kytkintä. En pysty käsittämään mihin ihmiset kuvittelevat säästävänsä sen ajan, mikä menee turvavyön laittamiseen kiinni paikallaan? Varsinkin 2-ovisien kyydissä vyön harominen vasemmalla kädellä sieltä takaa ajon aikana näyttää niin pelottavalta vierestä katsottuna. Paljon helpompaa on laittaa vyö parkissa kiinni, kun käytössä on kaksi kättä.

(Ite joskus tulee syyllistyttyä "haromiseen", jos esim. vasen takaovi jää raolleen ja en viitsi pysähtyä sulkemaan sitä kunnolla.) :oops:
Vastaa Viestiin