Mikä olisi hyvä dieseliautoksi?
Mikä olisi hyvä dieseliautoksi?
Eli vanhempani miettivät, että mikä dieselimerkki ja -malli olisivat hyviä? Saabbi olisi ykkösenä, mutta siinä taitanee olla Isuzun ja sitä myötä Obelixin kone. Miten on asian laita? Kestääkö ne Saabin dieselit mitään????? Luulisi, että ainakin 200 000 km hajoamatta. Sitten mielestäni ehkä parempi vaihtoehto olisi joku dieseli Volvo. Mutta ei kait niissä vain ole Fordin myllyjä konepellin alla?? Ainakin vanhemmat dieseli Volvot on TOSI lujia, mitä olen kuullut.
Miten olisi sitten Mersu?? Onko BMW:llä ja Jaguarilla dieseleitä???? Kertokaa kokemuksianne ja tietojanne!!! Eli kertokaa tietoja Saabista, Volvosta, Mersusta, Bemarista ja Jaguarista dieselkoneiden osalta, jos niitä edes on!!!
Miten olisi sitten Mersu?? Onko BMW:llä ja Jaguarilla dieseleitä???? Kertokaa kokemuksianne ja tietojanne!!! Eli kertokaa tietoja Saabista, Volvosta, Mersusta, Bemarista ja Jaguarista dieselkoneiden osalta, jos niitä edes on!!!
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Saabismi
No, minä henkilökohtaisesti kyllä tulen HYVIN todennäköisesti pysymään Saabistina loppuun asti! Mutta vanhempani olisivat ehkä kiinnostuneita muistakin merkeistä! Äitinäni kiinnostaisi Jaguar, koska se on jotenkin arvokkaan ja tyylikkään oloinen automerkki. Isä on kova saabisti, koska hänellä on 4. Saabbi jo menossa, vaikka ei hän mitenkään nykyään ole kiinnostunut autoista oikein. Mutta Suappi olisi etusijalla!
Meillä kotona mm. ihan uusi Land Roover Defender. Siinä nuo ajo-ominaisuudet ovat kyllä huonot jo uutena, mutta pirun kestävä se kyllä on kuulemma! 50-vuotta vanhoista Lantikoista vielä 75 prossaa on kuulemma muistaakseni käytössä ympäri maapalloa!
Meillä kotona mm. ihan uusi Land Roover Defender. Siinä nuo ajo-ominaisuudet ovat kyllä huonot jo uutena, mutta pirun kestävä se kyllä on kuulemma! 50-vuotta vanhoista Lantikoista vielä 75 prossaa on kuulemma muistaakseni käytössä ympäri maapalloa!
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Varmasti Saabinkin dieselit on ihan hyviä, mutta kun olin juuri itse vaihtamassa autoa päädyin kuitenkin diesel Volvoon.
Paljon on tullut ajettua eri diesel-kulkineita, ja täytyy myöntää että tekniikan osalta VAG-konsernin vehkeet on miellyttäneet kyllä eniten. Miten olis esim. Audi jos esim. volkkari on "liian halpa"?
Muutoin kaikki mainitsemasi varmasti hyviä, ja tosi vaikea sanoa mikä on "paras": toiselle se voi olla BMW, toiselle taas Saab, toiselle...
Paljon on tullut ajettua eri diesel-kulkineita, ja täytyy myöntää että tekniikan osalta VAG-konsernin vehkeet on miellyttäneet kyllä eniten. Miten olis esim. Audi jos esim. volkkari on "liian halpa"?
Muutoin kaikki mainitsemasi varmasti hyviä, ja tosi vaikea sanoa mikä on "paras": toiselle se voi olla BMW, toiselle taas Saab, toiselle...
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
Saabin V6 diesel on Isuzu ja 2,2 on Opelin.
Volvo vaihtoi kait -2002 vuonna dieselit omiinsa. Sitä ennen ne oli Audin tai Volkkarin koneita. Meidän Volvossa on toi Audin 2,5 ja ainakin se on koneensa puolesta ollut hyvä, tehokas ja kulutukseltaan pieni. 40 -sarjan Volvossa on Renun diesel
Saabin dieseleistä ei ole kokemusta mutta varmaan kannattaa kysellä Opelien kestoa, niin tietää enemmän.
Volvon omista dieseleistä ei ole kokemusta mutta rakenteeltaan se on aika lähellä noita Audin koneita.
Volvo vaihtoi kait -2002 vuonna dieselit omiinsa. Sitä ennen ne oli Audin tai Volkkarin koneita. Meidän Volvossa on toi Audin 2,5 ja ainakin se on koneensa puolesta ollut hyvä, tehokas ja kulutukseltaan pieni. 40 -sarjan Volvossa on Renun diesel
Saabin dieseleistä ei ole kokemusta mutta varmaan kannattaa kysellä Opelien kestoa, niin tietää enemmän.
Volvon omista dieseleistä ei ole kokemusta mutta rakenteeltaan se on aika lähellä noita Audin koneita.
-
- "Viggen"
- Viestit: 675
- Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
- Paikkakunta: Kronoby
- Viesti:
Lue uusin Tekniikan maailma. Siinä oli dieselvertailu, autoina audi a4, bmw 320d, volvo s60, mersu c-sarja ja jaguar x-type. Saapia ei oo testissä mukana. En oo ihan varma onko uusin lehti ellei jotain oo viimepäivinä ilmestynyt.
Ite ainakin suosittelen tuota bemaria, ajonautinnon puolesta loistava peli, laatu on ollut kiitettävä ellei erinomainen vanhempien uudesta asti ollut 170000km ajetussa e46;ssa. Ainoa vika niissä on sitten tuo hinta uutena ja käytettynä. Ite kun vaihoin kesällä peliä niin oli e36 325 tähtäimessä muttakun samaan hintaan sai paljo uudemman ja varustellumman saabin.
Elikkä oman kukkaron ja mieltymysten osaltahan valinta pitää tehä, oma valinta sitte että kuinka paljo näitä essonpaari löpinöitä kuuntelee
Ite ainakin suosittelen tuota bemaria, ajonautinnon puolesta loistava peli, laatu on ollut kiitettävä ellei erinomainen vanhempien uudesta asti ollut 170000km ajetussa e46;ssa. Ainoa vika niissä on sitten tuo hinta uutena ja käytettynä. Ite kun vaihoin kesällä peliä niin oli e36 325 tähtäimessä muttakun samaan hintaan sai paljo uudemman ja varustellumman saabin.
Elikkä oman kukkaron ja mieltymysten osaltahan valinta pitää tehä, oma valinta sitte että kuinka paljo näitä essonpaari löpinöitä kuuntelee
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Dieseliauto
Audi, hmm... En usko, että se kelpaa vanhemmilleni. Ei ainakaan isälle. Mutta Volkkari voisi olla hyvä. Mutta kun se on 'halpa'. Mutta luulen, että Volvo voisi olla yksi ja sitten Jaguar, Mersu ja vielä Bemari. Bemari voisi ehkä olla näistä paras. En tiedä; he saavat tehdä lopullisen päätöksen. Mutta Jaguarissa olisi jotain kiehtovaa, uutta ja erikoista entiseen verrattuna. Ja se on vielä etenkin sellainen 'herrojen auto'. Ja alkuperäinen englantilainen.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Dieseliauto
Paitsi että jaggen diesel on fordin kone..juhokare kirjoitti: Mutta Jaguarissa olisi jotain kiehtovaa, uutta ja erikoista entiseen verrattuna. Ja se on vielä etenkin sellainen 'herrojen auto'. Ja alkuperäinen englantilainen.
ja taisipa pohjalevy sun muuta olla samasta osoitteesta myös, sen takia x-type ei ole takavetoinen, vaan neli- tai etuveto..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Aika monta savustuspönttöä on tullut koettua, tosin näihin nykyisiin sähködieseleihin en ole kajonnut. Mutta aiemman kokemuksen perusteella henkilöautopuolella ei juuri ole muita vaihtoehtoja kuin MB. Jos pikkusen pienempää tai urheilullisempaa dieseliä hakee, niin nämä Fiat-yhtymän JTD:t ovat melkoisia myllyjä.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Dieseliauto
Haza kirjoitti:taisipa pohjalevy sun muuta olla samasta osoitteesta myös, sen takia x-type ei ole takavetoinen, vaan neli- tai etuveto..
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Kyllä muuten on! 2.1 V6 on etuvetoinen Jagge. Hinnat alkaen pyöri jossain 40000 euron tuntumassa. Kunnon meininkiä! Ei muuta kuin neli- ja etuvedot kehiin ja takavetop*sk*t h*lv*ttiin!Rimuli kirjoitti:Eipä sentään vielä ole jaguarilta etuvetoa tullut!
Sääli muuten, että toi X-Jaggen nelivetosuhde on etu 40%, taka 60%. Mun mielestä fifty-fifty olis ollut parempi.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Niin tästäkin asiasta voi kiistellä vaikka kuinka. Mutta täytyy sanoa, että ainakin itse olen ollut autooni ja ooppelin moottoriin erittäin tyytyväinen. Nyt ajettu 135tkm ja moottorissa ei ole ollut yhtä egr vikailmoitusta kummempaa. En tiedä sitten mistä huono maine johtuu Kilometrejä mulla tulee n. 60tkm/vuosi. Muutaman vuoden päästähän sen näkee missä mennään!
On ajellut usealla uudella diiselillä. Mielestäni ooppelin moottorissa on paremmat käyttöominaisuudet kuin esim. VAG vehkeissä. Esim. alavääntö on huomattavasti parempi. Eikä kulutuserokaan suuri ole ja ihmeen hyvin diiseliksi kulkee. Miinus tulee ainoastaan tyhjäkäynnillä täristävästä ja äänekkäästä moottorista. Siitä saisivat ottaa naapurilta oppia. Ajamistani moottoreista sivistynein on ollut bemarin uusi 525 tds joka on aivan eri planeetalta vertaa sitä mihin vain nelospyttyisiin. Huomioi muuten, että VAG vehkeissä tehot on otettu verrattain suurilla ahtopaineilla 1.3bar iskutilavuudeltaan pienestä moottorista, kun esim. saabissa 0.9bar. Tehot ovat kuitenkin samaa luokkaa. Ja mitä laatuun tulee niin mulla oli aikaisemmin uusi koppainen Passat ja en enää ikinä osta ko. tuotetta. Päädytpä mihin tahansa nykyaikaiseen, tehokkaaseen diiselmoottoriin suosittelen ottamaan sen yhteyteen automaattilaatikon ellet sitten pidä jatkuvasta miekkailusta!
On ajellut usealla uudella diiselillä. Mielestäni ooppelin moottorissa on paremmat käyttöominaisuudet kuin esim. VAG vehkeissä. Esim. alavääntö on huomattavasti parempi. Eikä kulutuserokaan suuri ole ja ihmeen hyvin diiseliksi kulkee. Miinus tulee ainoastaan tyhjäkäynnillä täristävästä ja äänekkäästä moottorista. Siitä saisivat ottaa naapurilta oppia. Ajamistani moottoreista sivistynein on ollut bemarin uusi 525 tds joka on aivan eri planeetalta vertaa sitä mihin vain nelospyttyisiin. Huomioi muuten, että VAG vehkeissä tehot on otettu verrattain suurilla ahtopaineilla 1.3bar iskutilavuudeltaan pienestä moottorista, kun esim. saabissa 0.9bar. Tehot ovat kuitenkin samaa luokkaa. Ja mitä laatuun tulee niin mulla oli aikaisemmin uusi koppainen Passat ja en enää ikinä osta ko. tuotetta. Päädytpä mihin tahansa nykyaikaiseen, tehokkaaseen diiselmoottoriin suosittelen ottamaan sen yhteyteen automaattilaatikon ellet sitten pidä jatkuvasta miekkailusta!
Volvon dieselit ovat kestäviä, tosin uuden V70:n kanssa on yksilövikoja (harmittavia) ollut paljon. Itse olen vanhalla 940:llä diisselillä päristellyt 200 tkm eikä pahaa sanottavaa rassista ole, siinä on volkkarin LT:n kutoskone vanhalla turbotekniikalla.
Jos sen pitää "parempi" auto kuin volkkari olla, niin ajamani BMW:n 530:n D oli aivan keleen hieno vehje. Tehoa melkein 200 hv, hiljainen kuin huopatossutehdas ja mielestäni hyvän näköinen. Varusteita oli kaikki, mitä rahalla saa ja kilometrejä ne myllyt kestävät ilmeisen hyvin. Mersut ovat mersuja hyvässä ja pahassa. Niillä on pappa imago, muttei se taida vanhempiasi haitata. Hinta voi olla pikkasen "yli" ominaisuuksiin verrattuna, mutta säilyypähän ainakin toistaiseksi ja kestäviähän ne ovat kuin mitkä.
Jos sen pitää "parempi" auto kuin volkkari olla, niin ajamani BMW:n 530:n D oli aivan keleen hieno vehje. Tehoa melkein 200 hv, hiljainen kuin huopatossutehdas ja mielestäni hyvän näköinen. Varusteita oli kaikki, mitä rahalla saa ja kilometrejä ne myllyt kestävät ilmeisen hyvin. Mersut ovat mersuja hyvässä ja pahassa. Niillä on pappa imago, muttei se taida vanhempiasi haitata. Hinta voi olla pikkasen "yli" ominaisuuksiin verrattuna, mutta säilyypähän ainakin toistaiseksi ja kestäviähän ne ovat kuin mitkä.
JK