Varosaliikkeistä
Varosaliikkeistä
Onko muilla ollut samanlaisia kokemuksia?
Olen jo muutaminen vuosien kuluessa asioinut Kuopion vararaosamaailmassa ja kohtelu asiakkaana on aina sama. Vaikkakin myyjät tuntuvat tietävän asiansa, ei asiakasta tarvitse kohdella kuin tyhmää. Esim: Kävin tänään hakemassa tulpat autoon ja suositus tulpat maksavat 20 euroa kpl, joten valitsin hyväksi havaitut muidenkin käyttäjien suosittelemat tulpat, jotka ovat hieman halvemmat ~4 euroa kpl.
Myyjä pesi kätensä valinnasta aukomalla päätään ja kirjoittamalla kuittiin vielä kommentin: "tulpat asiakkaan valinnan mukaan"?
Eikä tämä ole ensimmäinen kerta.
Olen jo muutaminen vuosien kuluessa asioinut Kuopion vararaosamaailmassa ja kohtelu asiakkaana on aina sama. Vaikkakin myyjät tuntuvat tietävän asiansa, ei asiakasta tarvitse kohdella kuin tyhmää. Esim: Kävin tänään hakemassa tulpat autoon ja suositus tulpat maksavat 20 euroa kpl, joten valitsin hyväksi havaitut muidenkin käyttäjien suosittelemat tulpat, jotka ovat hieman halvemmat ~4 euroa kpl.
Myyjä pesi kätensä valinnasta aukomalla päätään ja kirjoittamalla kuittiin vielä kommentin: "tulpat asiakkaan valinnan mukaan"?
Eikä tämä ole ensimmäinen kerta.
Kalle Kiviranta
Saab 9-3 SC 1.9 TidS (-07),Saab 9-3 SC 2.0 (-06), Saab 99 2.0 (-72), Saab 900 (-87), Saab 96 (-75, -73 ja -65)
Saab 9-3 SC 1.9 TidS (-07),Saab 9-3 SC 2.0 (-06), Saab 99 2.0 (-72), Saab 900 (-87), Saab 96 (-75, -73 ja -65)
Aika ihme meininkiä...
Olis varmaan paikallaan sille myyjälle ystävällisesti ilmottaa, että hänen v-mäisiä kommenttejaan ei kaivata ja jos ei osaa suhtautua asioihin aikuismaisesti, niin olisi varmaan parempi harkita alan vaihtoa. Myyjän on hyvä kylläkin ilmoittaa asiantuntijana, että hei asiaskas ostamaasi tuotetta ei välttämättä pidetä parhaimpana mahdollisena tohon käyttötarkoitukseen, mutta jos asiakas haluaa ne tulpat ostaa ei varaosamyyjällä ole siihen nokan koputtamista (ellei nyt satu tietämään, että ne aiheuttaa vakavan vaaran tällä tavalla käytettynä tai vast.)...
Ja tulipahan taas avauduttua...

Ja tulipahan taas avauduttua...

9000CS 2.3T S
Ite en moiseen liikkeeseen enää astuisi, ei tuolla menossa kauaa bisnes pyöri, jos ei asiakasta osaa vittuilematta totella, asiakas on aina (olevinaan) oikeassa, ja myyjän on siihen tyydyttävä, mikäli meinaa pärjätä.
Meilläpäin sentään sanovat, että "tätä suositellaan, mutta tämä ajaa lähes saman asian", eli sitä edullisempaa ja ihan toimivaa ratkaisua kaupataan oma-aloitteisesti.
Meilläpäin sentään sanovat, että "tätä suositellaan, mutta tämä ajaa lähes saman asian", eli sitä edullisempaa ja ihan toimivaa ratkaisua kaupataan oma-aloitteisesti.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
-
- "Saabisti"
Sanohan mullekin aikoinaan Autonovon varaosamyyjä, uteluuni mitata sähköflektin akselin halkaisija: " luuleks sä, että tää on joku autonäyttely".
Firman pomo ( Metsäkonkola) kuuli tuon ja sain vastaisuudessa asiallista palvelua.
Tosin muutama varaosamyyjä piiloutui hyllyjen väliin, kun astuin tiskille.
Yhden säikytin hiipimällä hyllyjen väliin ja huutamalla selän takana: "BÖÖÖÖ".
Kun vaimoni haki moottoriremppaani pinnapultteja, sai hän niin painavan kassillisen, että piti tulla taksilla kotiin. Ei maksanut mitään; " maksa käyttämistäsi, kun palautat ylimääräiset" Oli ohje.
Toi autonäyttelyheebo muutti naapuriini eräänä päivänä. Oli kiva wittthuilla liwessä takasin.
Minä paha, en toki.

Firman pomo ( Metsäkonkola) kuuli tuon ja sain vastaisuudessa asiallista palvelua.
Tosin muutama varaosamyyjä piiloutui hyllyjen väliin, kun astuin tiskille.
Yhden säikytin hiipimällä hyllyjen väliin ja huutamalla selän takana: "BÖÖÖÖ".
Kun vaimoni haki moottoriremppaani pinnapultteja, sai hän niin painavan kassillisen, että piti tulla taksilla kotiin. Ei maksanut mitään; " maksa käyttämistäsi, kun palautat ylimääräiset" Oli ohje.

Toi autonäyttelyheebo muutti naapuriini eräänä päivänä. Oli kiva wittthuilla liwessä takasin.
Minä paha, en toki.

Viimeksi muokannut Firges9000, Pe Loka 21, 2005 18:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Noh eikö sitä voi ottaa ihan huumorilla vänkäys juttuja myynnin yhteydessä.
Paitsi tietysti jos on kova kiirus, mutta kyllähän myyjä pian oppii kelle voi myydä ja kuka tulee vain ostamaan.
Kerran ajoin 99:llä ostamaan 900:aan jotain pakoputken osaa ja myyjä vielä varmisti etten ole ostamassa väärään autoon sitä. Minusta tälläinen asiakkaan aliarvioiminen on vielä ihan positiivista, parempi että tulee "varmuudella" oikeaa osaa.
Paitsi tietysti jos on kova kiirus, mutta kyllähän myyjä pian oppii kelle voi myydä ja kuka tulee vain ostamaan.
Kerran ajoin 99:llä ostamaan 900:aan jotain pakoputken osaa ja myyjä vielä varmisti etten ole ostamassa väärään autoon sitä. Minusta tälläinen asiakkaan aliarvioiminen on vielä ihan positiivista, parempi että tulee "varmuudella" oikeaa osaa.
Re: Varosaliikkeistä
Periaatteessa, eihän tuo ole vittuilua? Eikös myyjä kirjoittanut kuittiin, sen mikä on totuus. Halusit juuri ne tulpat etkä mitä myyjä suositteli.kivika kirjoitti: Myyjä pesi kätensä valinnasta aukomalla päätään ja kirjoittamalla kuittiin vielä kommentin: "tulpat asiakkaan valinnan mukaan"?
Tosin nähnyt/kuullut ikinä, että noin olisi tapahtunut.
Tosin tähän voidaan ottaa huomioon. Ah, niin ihanat motonetin työntekijät. Eipä muistella pahalla

Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Omalle kohdalle on sattunut onneksi parempia osamyyjiä. Olen jopa ostanut eri mallin osia mm. 99:iin ilman mitään kummempia. Kaikista paras on, kun kokeilin 99 turbon tulppia vapariin. Myyjä totes, että kokeile ja jos ei toimi niin tuu hakeen uudet. Eihän ne sitten toiminu ja kuukauden päästä hain toiset, maksaahan niistä piti mutta olinpahan taas yhtä kokemusta rikkaampi.
Viimeisin osaostos eli Turboon uusi pakoputki on kyllä yliverto. Ajoin varaosaliikkeen eteen auton ja lompsin sisään ja melkein ovelta sanoin "niin se turbon putki" ja yksi myyjä osoitti taaksepäin ja sanoi "meni hakemaan...". Siinä vaiheessa tajusin, että kaikki asiakkaatkin oli hiljaa ja tuijotti minua. Kysyin pieni virne naamalla, että mistä asti kuului. Oli kuulemma vaimeampaa pörinää kuulunut, sitten jumalaton mekkala ja sitten olinkin jo ajanut liikkeen eteen
Viimeisin osaostos eli Turboon uusi pakoputki on kyllä yliverto. Ajoin varaosaliikkeen eteen auton ja lompsin sisään ja melkein ovelta sanoin "niin se turbon putki" ja yksi myyjä osoitti taaksepäin ja sanoi "meni hakemaan...". Siinä vaiheessa tajusin, että kaikki asiakkaatkin oli hiljaa ja tuijotti minua. Kysyin pieni virne naamalla, että mistä asti kuului. Oli kuulemma vaimeampaa pörinää kuulunut, sitten jumalaton mekkala ja sitten olinkin jo ajanut liikkeen eteen

-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Hölösuu"
Yleensä suoritan varaosaostokseni melkein yksinomaan Vantaan Motonetistä. Minun ja jopa emännänkin mielestä on siellä myyjien palvelutaso kyllä erinomainen. Ei toki aina voi olettaa, että varaosamyyjä olisi jokaikisen automerkin asiantuntija, joten varmasti "käpyjäkin" käy aina silloin tällöin, mutta palveluhenkisyydessä en ole havainnut "puutteita".
Motonetissä olen asioinut lähinnä siksi, että olen pitänyt sitä valikoimaltaan laajana ja hinnoiltaankin kohtuullisena, ja pienempiä varaosaliikkeitä taas hieman kalliimpana. Vasta tuossa äskettäin poikkesin Järvenpään varaosassa ja tuli vähän toisenlainen kokemus. Vasta olin satkuun edellispäivänä ostanut pari kolmen litran kanisteria blandaamatonta jäähdytysnestettä Motonetistä hintaan 8,40 € kipale. Täsmälleen samaa litkua oli Järvenpään Varaosassa hintaan 4,20 €, eli puolet halvempaa kuin Motonetissä. Hyllystä löytyi alkuperäisvärikoodin (153, Cirrus White) mukaan sotkettua paikkamaalia spray-putelissa (ei ollut mm. Biltemassa) ja neljän litran kannu Valvolinen 5W-40 synteettistä moottoriöljyäkin oli 28€. Eli hinnat oli kohdillaan, eikä palvelutapahtumassakaan ainakaan tuolla ensivisiitillä ollut moitittavaa. Tästä lähin käyn varmasti ostamassa tuolta paljon useamminkin yleistä kulutusosaa (tulppia, hihnoja yms) ja litkuja, kun on "hiukan" lähempänäkin (edestakaisin 25km vs Motonet 70km ).
Motonetissä olen asioinut lähinnä siksi, että olen pitänyt sitä valikoimaltaan laajana ja hinnoiltaankin kohtuullisena, ja pienempiä varaosaliikkeitä taas hieman kalliimpana. Vasta tuossa äskettäin poikkesin Järvenpään varaosassa ja tuli vähän toisenlainen kokemus. Vasta olin satkuun edellispäivänä ostanut pari kolmen litran kanisteria blandaamatonta jäähdytysnestettä Motonetistä hintaan 8,40 € kipale. Täsmälleen samaa litkua oli Järvenpään Varaosassa hintaan 4,20 €, eli puolet halvempaa kuin Motonetissä. Hyllystä löytyi alkuperäisvärikoodin (153, Cirrus White) mukaan sotkettua paikkamaalia spray-putelissa (ei ollut mm. Biltemassa) ja neljän litran kannu Valvolinen 5W-40 synteettistä moottoriöljyäkin oli 28€. Eli hinnat oli kohdillaan, eikä palvelutapahtumassakaan ainakaan tuolla ensivisiitillä ollut moitittavaa. Tästä lähin käyn varmasti ostamassa tuolta paljon useamminkin yleistä kulutusosaa (tulppia, hihnoja yms) ja litkuja, kun on "hiukan" lähempänäkin (edestakaisin 25km vs Motonet 70km ).
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Saabisti"
Ehkäpä joku onneton oli saanut aikaan moottorivaurion "sinnepäin" tulpilla(tulppien takia tai muuten) ja syyttänyt varaosaliikettä...? Tuollainen tulisi mieleen kun noin varovaisia ollaan tulppien myynnin kanssa... tuskin oli kyse v*ttuilusta, jollei ollut jotain eripuraa aiemmin saman liikkeen kanssa.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Minulle on myös tarjottu sekä Äänekoskella että Mikkelissä -88 tonttuun noita 20€ kipale maksavia tulppia ainoina käypäsinä tulppina. Arvatkaa olenko ostanut
Ä-koskella tuumasin vielä myyjälle että "V***u jos mulla olisi V12 Ferrari maksais sen tulpat tonnin (elettiin vielä Markoissa), arvaa ostasinko ne silloinkaan sulta?"
Sitten poistuminen takavasemmalla olevalle huoltoasemalla ostamaan oikeat NGK:t parilla eurolla
Tosin paras selitys oli Mikkelin Varaosamaailmassa kun yritin ostaa tuohon -96 tonttuuni tulppia "ei ole eikä tule, on niin harvinaiset tulpat ettei kannata edes tilata". No ostin taas NGK:t Ristiinan Shelliltä

Ä-koskella tuumasin vielä myyjälle että "V***u jos mulla olisi V12 Ferrari maksais sen tulpat tonnin (elettiin vielä Markoissa), arvaa ostasinko ne silloinkaan sulta?"
Sitten poistuminen takavasemmalla olevalle huoltoasemalla ostamaan oikeat NGK:t parilla eurolla

Tosin paras selitys oli Mikkelin Varaosamaailmassa kun yritin ostaa tuohon -96 tonttuuni tulppia "ei ole eikä tule, on niin harvinaiset tulpat ettei kannata edes tilata". No ostin taas NGK:t Ristiinan Shelliltä

"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Vantaan Motonettiä itsekin käytän, aina katson varaosanumeron valmiiksi ja tarkistan varastosaldon ennen kuin lähden sinne ajelemaan, saldo ei aina ole pitänyt paikkaansa vaan muutaman kerran on myyty ei-oota vaikka koneet väittää muuta. Palvelussa ei ole ollut moittimista, tosin en ole muuta kuin luetellut numeron ja saanut haluamani osan 

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98