Viggen !

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viggen !

Viesti Kirjoittaja pade »

Noniin, nyt se sitten varmistui...Pitkän pähkäilyn ja etsimisen jälkeen oon löytäny itelleni uuden auton :D

Mut alotetaan homma alusta...Eli niinku joku varmaan on jo lukenu niin mä oon ettiny uutta autoo ja toi ng900 on ollu jo jonkun aikaa myynnissä. Ensin tähtäimessä oli musta T5 9-3 coupé mutta se osottautuikin jo vaikeammaks hommaks löytää sellanen..Välillä himoiltiin ruotsista ja jopa saksast sellasta mut ei oikeen löytyny sopivaa ja vähä toi tuonti homma epäilytti muutenkin.
Sitten tos jonkun aikaa sitten "Vigge" postas tonne Yleiselle et Länsiautos on keltanen Viggen myynnissä ja siihen mä puoliks läpällä vastasin et "oiskohan se sit Viggen mun seuraava auto"...Hetki tästä eteenpäin mulla oli "Vigge":ltä tullu YV missä hän kertoi että yhellä kaverilla olis sininen '99 Viggen kaupan ja kilometrejä ja hintaa tota Länsiauton yksilöä vähemmän. Sanoin et taitaa mennä yli budjetin mut et laita ihmees vähä lisää infoo..
No eihän siinä kauaa menny ennenku himoilu alko olla jo sitä luokkaa et huh :D Ja pikkasen ku aloin miettii nii loppupeleissä se hinta ei ollut mikään ihan mahdoton kun vertasi esim yhteen LPT 9-3 jota kävin Olarissa koittamassa.. :roll:
No eiku puhelin käteen ja soitettiin sinisen Viggenin omistajalle ja sovittiin tapaaminen. Sanon vaan sen et sen auton näkemisen ja koeajon jälkeen juttu alko jo olla selvä ja lisäks vielä "Vigge":n kaikki kehut kyseisestä autosta ei tehny asiaa vaikeammaks :P
Siitä alkoikin sitten armoton rahotuksen säätäminen kun viel toi ng900 on jälellä mutta lopulta päästiin yhteisymmärrykseen hinnasta ja rahoituskin onnistu :D

Eilen sain avaimet käteen ja nyt tossa pihassa tosiaan komeilee sininen '99 Viggen :twisted: :D

Vähä vaikee tajuu tätä vielä mut voin sanoo et oon aika fiiliksis :D Ja vaikee on ollu eilisen jälkeen olla hymyilemättä :P 8)

Talven meinaan ajella sillä ihan sellasena kun se on mut alustan parannus on heti ekana listalla, ja voipi hyvin olla et viel täs talven aikana tulee tilattuu vähä alusta-palikkaa..Oon jo ollu yhteydessä Chip Centeriin ja Maptunin ja sieltä pitäs tulla jotkut tarjoukset pian..Ajatuksena ois jotain tyyliin Koni+H&R, etupään puslat, "klämma till styrväxeln" mikä lie suomeksi (steering rack klamp englanniks..osa Viggen rescue kittii) ja mahdollisesti vielä se ihme ristituki moottorin alle (krysstag)...Mut ainaki iskarit, jouset ja puslat... :roll:
Sit pitää keväällä kattoo tota viriviri puolta kun se kuitenki alkaa himottaa :D :twisted:

Kävin jopa nappaamassa pari kuvaa tänään, ne löytyy tuolta --> http://195.237.18.37/Pade900/
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

No meinaatko nukkua ekan yön Viggenin penkeillä? Ei varmaan tekis tuskaa yö siinä viettää.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

900aero-84 kirjoitti:No meinaatko nukkua ekan yön Viggenin penkeillä? Ei varmaan tekis tuskaa yö siinä viettää.
Ei ois mikään huono vaihtoehto...On meinaan aika helkutin mukavat ne sohvat ;) :D
Gedu
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: To Loka 16, 2003 11:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Gedu »

Nyt myönnän suoraan: Olen kateellinen :D

Onnea uuden leikkikalun kanssa :wink:
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

Uskallatko sanoo paljo makso
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
saabisti2
"Hirsch"
Viestit: 713
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 18:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja saabisti2 »

Onneksi Olkoon !!! 8O :D :D :D
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8221
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Olen kateellinen hienosta autosta :D
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Erittäin, erittäin plajon onnea uudelle Viggenin omistajalle! :D

Voin mielessäni hiljaa kuvitella tunteen joka päässäsi mahtaa pyöriä tällähetkellä. Toivottavasti siitä on pitkäksi aikaa paljon iloa.
Suomalaisen autonvalmistuksen taidonnäyte -> virittele tyylillä ja maltilla. Tehoa löytyy kuin pienessä pitäjässä ja näköä joka taatusti kääntää päät.

Tuohon "900 Aero"n kommenttiin nukkumisesta täytyy vielä kertoa, että kun olin hakemassa Aero tonnaria ruotsista, tuli ensimmäinen yö todellakin nukuttua auton vänkärin penkillä! Ei huono kokemus ollenkaan.
Oli niin myöhä ettei leirintäalueelle päässyt ja hotelliakaan ei löytynyt kun olin hieman syrjäseudulla. No, erään huoltsikan pihalla oli 3 rekkaa parkissa ja kuskit unessa. Ei muuta kuin Aero jonon jatkeeksi ja unta palloon.
Vänkärin penkki mahdollisimman suoraksi, ja n. 6 tunnin unet ilman ongelmia.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Vautsi vau!

Ja onnea vaan. :D

Mitä viggenin "sohviin" tulee, noi 9-3 viggen/aero jakkarat on mun mielestä parhaimmat sporttijakkarat missä muistan koskaan istuneeni.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

NG900T kirjoitti:Vautsi vau!

Ja onnea vaan. :D

Mitä viggenin "sohviin" tulee, noi 9-3 viggen/aero jakkarat on mun mielestä parhaimmat sporttijakkarat missä muistan koskaan istuneeni.
Kiva avatar sulla... :D
Oma "simmuko" sieltä katselee :wink:

Kuva
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

93t sport kirjoitti:Kiva avatar sulla... :D
Oma "simmuko" sieltä katselee :wink:
Vähän turpaansaaneelta näyttää, kenenköhän ryökäleen (naama?)värkki siinä lieneekään... no, vielä topikkiinkin jopa liittyen vois kokeilla niitä kuuluisia Viggen-aurinkolaseja niin näyttäis tuokin coolimmalta :)
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Onneksi olkoon! :lol: Voin myöntää että pikkusen on kateutta ilmassa.. 8) :oops: Nostatat auton vaihto kuumetta täälläkin.. :? :) No ei nyt sentään.Tyydyn tohon omaan tonnariini.Teen siitä entistä viihtyisämmän kunhan tilillä on taas paalua sen verran. :lol:
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

MAHTAVA HOMMA !!!!
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
Scarabee
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 13:14
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Scarabee »

Vilipittömästi Onnea ilmeisen hyvästä autovalinnasta :!:

Joku mainitsi hyvistä jakkaroista; ero volkkarin vastaaviin on todella huikea! Sähköpenkki saa ylimääräisiä pisteitä, hyvää asentoa ei tarvitse edes etsiä.
:D
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

monta yötä autossa nukkuneena tiedän että parempi siinä on nukkua kun lattailla tai taivas alla.

Pade sä oot nyt aika kurko jäbä :D
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Vastaa Viestiin