Joo kyllähän toi mun Tonnari elopainoa on se " 1350 " kg , tuli vaan sellainen olo että kevyempi, kun monet autot on alua käyttäny paljon. Mutta näköjään sitä alua menee tänä päivänä , niin paljon turvallisuuteen
että pikainen päätelmä meni väärin.
Olin väärässä ja oletus oli väärä....
Tosin mun Tonnari kevenee joka päivä ku pohja mätäne , joten 5 vuoden päästä elopaino 1250kg.
Kyllä tää nykypäivän tehot ahdetuissa vakioautoissa alkaa olla aika kovaa tasoa jo. Ku noi Satasen sprintit menee aika haipakkaa jo monilla merkeillä.
Volvo R60 : 300Hv/400 Nm 5.7 s 0-100Km/h
Focus ST : 225Hv/320Nm 6.5 s
Subaru Impreza STI : 265Hv/343Nm 5.5 s
Mazda MPS : 260Hv/380Nm 6.6 s
No onhan tuossa aika kallista kalustoa. Mutta 1988 vissiin 9000 Tonnari makso jonku vähän vajaa 300 Tuhatta mummoo, eli olis jonku 50 Tuhatta nykyistä, eli saisihan sillä nykyään aika paljon kovemman kulkian.
Mikä minusta on kiinostava on TurboDiesel askeleen meneminen eteenpäin kovaa vauhtia. Ku liikentees alkaa " nakuttajien " jälkeen jäädä.
BMW 535 D 272Hv/560Nm 6.6 s !
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)