Nettiauton "mestarimyyjät"

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Haikara
"Hirsch"

Nettiauton "mestarimyyjät"

Viesti Kirjoittaja Haikara »

Ostattelin vaimolle tuossa nettiauton ilmoituksen perusteella autoa, jolla oli sopiva hinta muihin samanlaisiin verrattuna.
Lisätietojakin kyselin.
Ihan perusjuttuja ruoste ym.

Äijä tuntui olevan kovin niukkasanainen ja yllättäen läppäsi luurin kiinni, kesken puhelun. 8O
Aikaa oli mennyt tässävaiheessa 2-3 minuuttia.

Ei kannattaisi ainakaan heti tämän hemmon luopua (mahdollisista) päivätöistä ja siirtyä käytettyjen autojen kauppiaaksi. :lol: :lol: :lol:

Mites muilla, minkälaisia "myyntitykkejä" olettekaan tavanneet?
Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06
lefa42
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Kyselin myöskin nettiautossa näkemääni turbosatkua, nahkojen kunnosta olin kiinnostunut, kun näky moiset päällisten alta pilkoittavan. Vastaus oli :

"Yhdenkään uuden auton ostajan on turha tulla renkaita potkimaan ja hinnasta vänkäämään. Älä siis tule."

Tuohon vastasin vaan, että kysyin tosiaan penkkien kuntoa, enkä hinnasta, ja toivottelin hyvät syksyn jatkot. Ihme porukkaa tosiaan, luulee saavansa kaupaksi autoa, jonka kuntoa ei saa kysyä, ja vieläpä kovalla hinnalla. :roll:
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Psychocowboy
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Itse en ole pahemmin nettiauton ilmoja katellut, mutta kun vaihdoin autoa niin mielenkiinnosta etsin vanhaa kulkinetta sieltä. Noin kk päästä auton vaihdosta se ilmestyi jobbarille myyntiin ja yllättävästi varustetaso oli noussut ja auton historia hieman todellisuudesta poikkeava. Uusi ostaja (onneksi) soitti minulle ja kyseli asioita. Lopputuloksena auton hinta putosi reippaasti kun edellinen omistaja ei ollutkaan yh-äiti, joka ajoi autolla vain mökkimatkoja kesällä :wink: . Tosin niillä kilometreillä sekin olisi voinut olla mahdollista mutta todennäköisesti jollain mulla automerkillä.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Jussi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Pari autoa tuota kautta ostanut ja pari myynyt... toimii ja ei toimi.

Rankasti yleistäen voisi sanoa että jos jobbarit, t31n1xp3310t ja kärttyiset kaikkitietävät 50-60 vuotiaat käivärät potkisi hevonhelvettiin kyseisestä palvelusta niin homma toimisi.

Autoa ostaessa saa aika usein huomata asioivansakin itseasiassa jobbarin kanssa. Tosi usein on paperit "unohtunut" kotiin ja kun ilmoittaa että homma stoppaa tasan siihen kun ei edes rek.otetta löydy niin sitten se yllättäen löytyykin ja omistaja on joku Tmi Gyorgos Avioricos tai Pispalan hautaustoimisto ja kitarakorjaamo Ay. Pitäisi aina jaksaa ilmiantaa nuo näppärät markkinointikulujen leikkaajat Nettiauton ylläpidolle.

Parempi Nettiauto kuitenkin on kuin Keltainenpörssi.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
petteri75
"Hölösuu"

Nettiauto!

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Itsekin omaan myynti-ilmoituksen Aerosta, joten sitäkin kautta on tullut "näkemystä". Ensinnäkin, nettiauto.com on erittäin hyvä vaihtoehto käytetyn kiesin kauppaamiseen, itse asiassa paras. Paljon kuvia, hyvä vakiolomakesivu ja jo monta vuotta palvelun nopeus on ollut suosion tasalla.

Nyt vajaan kuukauden kestänyt ruiskusatkun-metsästys on päättynyt ja alle (tai avokkeen käyttöön..) tuli YKÄ:n ex-900i16, joka ei tainnut olla nettiautossa. Jobbareita taisi tulla vastaan yksi, tai jos oikein ymmärsin niin oli käynyt autoliikkeestä hakemassa auton joka oli sitten myynnissä (en oikein tiedä mikä on peruskuvio. Auto ei lähtenyt käyntiin aivan helpolla lämmitysilmassa haisi glygol, mutta tätä ei mitenkään peitelty ja homma oli ihan asiallista (ei tullut ostettua). Nettiauto-ilmoituksesta voi vain saada harhaanjohtavan hyvännäköisen, digikameralla saa hyvää jälkeä aikaan :)

Aero on ollut myynnissä syyskuun lopusta alkaen (loppuu tänään) ja yhteydenottoja on tullut. Tämä on ollut itse asiassa mielenkiintoisempaa. Yllättäen hinta on ollut kynnyskysymyksenä ja eräs ilmeisesti hiukan vanhempi herrasmies melkein jo hermostui puhelimessa, kun hinta oli valmiiksi tingattu "ei hinnat saa olla apteekinhintoja" jne..hassua :D Yleensäkin reagointi hintaan on ollut mielenkiintoista, vaikka se on ollut selkeästi esillä niin ilmeisesti tinkivaraa kuvitellaan olevan se 50-70%. Txt-viestitarjouskin tuli, olisikohan kuitenkin halunnut tehdä edes koeajon ennen ostosta..hehe.

Oman rajoittuneen näkemyksen mukaan alle tonnin autoja ei juurikaan kannata mennä liikkeistä nuuskimaan. Ilman "varastonkiertonpeus-alennusta" autoliike-lisä on suhteellisen kova. Nyt nettiauto.comin aikana yksityisten välinen autokauppa ei koskaan ole ollut helpompaa, ollaan onnellisia.
khronos
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja khronos »

Moi,
Olen myynyt yhden Saabin ja ostanut pari muuta autoa Nettiauton kautta. Ja varsin tyytyväinen olen ollut, vaikka Mersun myyjä oli nk. "jobbari". Yksityiselle myyjälle hyvä foorumi, koska saat hienosti liitettyä kuvat ja linkitettyä muihin foorumeihin. Itse en ole hirveesti kiinnostunut kyseleen, jos ei mistään edes kuvaa löydy. Ainahan löytyy väärinkäyttäjiä, mutta silloin tulle käyttää omaa maalaisjärkeä. Ei syyttää foorumia.

t. Markku
Jyki
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja Jyki »

Nykyistä ajopeliä hakiessani huomasin, että kyllä keskimäärin nettiauton myyjät fiksumpia ovat kuin oikeiden autoliikkeiden myyjät.
- Jyrki
Volvo V40 D1.9
ex-900 Aero -96
ex-900 turbo -81
ex-99 Turbo -80
Svc
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Svc »

Mitä? Siis onko autoliikkeissä myyjiä. Siis sellaisia henkilöitä, jotka tulevat oikein esittelemään autoa? Tarkoitatko niitä, jotka lukevat kopissaan iltalehteä kun itse katselet autoja? :twisted:
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
lefa42
"Saabisti"
Viesti:

Svc kirjoitti:Mitä? Siis onko autoliikkeissä myyjiä. Siis sellaisia henkilöitä, jotka tulevat oikein esittelemään autoa? Tarkoitatko niitä, jotka lukevat kopissaan iltalehteä kun itse katselet autoja? :twisted:
Mutta nehän ovat just parhaita, eivät jaksa kuunnella kysymyksiäni, vaan heittävät avaimet kouraan ja sanovat : "tutki ja kokeile" 8)

Näin tulee aina aiheutettua tutuille sydänkohtauksia, kun uudehkolla autolla päräyttää pihaan :lol:
MB W203 '04 200 CDI
lucaf
"kukkahattu"

Viesti Kirjoittaja lucaf »

mitä, onko nettiauto joku yritys, vai mitkä ihmeen nettiauton myyjät? :)

eikö jokainen myyjä ole yksilö, oli se sitten ilmoittanut kepössä, nettiautossa tai jossain muussa mediassa. itse en esim aio leimata huuto.netissä ilmoittavia kahjoiksi, vaikka tämä pisti suun hymyyn

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=24555700

tai ei itse ilmoituksessa mitään hassua ole, mutta myyjän nimeä kun klikkaa, ja lukee palaute-osastoa
http://www.huuto.net/fi/showfeedback.ph ... ocketbikes

"tuu vaan ottaa erää jos haluat" :lol: :lol:

ehkä en tuolta myyjältä ostaisi saabia :)
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
lefa42
"Saabisti"
Viesti:

Voisin mennä ottamaan erää, jos voittaja saa Saabin :D
MB W203 '04 200 CDI
matti sallinen
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja matti sallinen »

Svc kirjoitti:Mitä? Siis onko autoliikkeissä myyjiä. Siis sellaisia henkilöitä, jotka tulevat oikein esittelemään autoa? Tarkoitatko niitä, jotka lukevat kopissaan iltalehteä kun itse katselet autoja? :twisted:
älä ny suutu, mutta sigun mukaan voisin päätellä sun käyneen volkkariliikkeissä :lol: ...menisit oikeeseen AUTOkauppaan, eikä mihkään kansanwaanu-puljuun :D tai mistä mä nyt tiedän missä oot käyny...ite oon huomannu, niinku moni mun tuttu, että volkkarikauppiaat pitäis viedä oikeesti saunan taa, ei tanakelettu mitään myyntimiehille sopivaa käytöstä

ja tosta nettiautosta mulla ei oo ku hyvää sanottavaa: viime kesänä sain vihdoin ja viimein myytyä se alle 100tkm ajetun 99 gls:n, kaveri koitti tinkiä, mä sanoin sille että voi mennä ostaa jonku ladan sillä summaa, että ei mun oo pakko myydä, voin tiputtaa kilvistä ja jättää ihan vittuunnuksissani puun alle mätänee, kärry maksaa sulle sen XXX euroa, ota tai jätä...
saab 99 -83 GL"S"
lucaf
"kukkahattu"

Viesti Kirjoittaja lucaf »

lefa42 kirjoitti:Voisin mennä ottamaan erää, jos voittaja saa Saabin :D
älä sano tota ääneen, joku yrittäjähenkinen lähtee vielä perustamaan uutta viihdemuotoa - saab wrestling. huudetaan netistä halpa saappi, asetetaan se matsin palkinnoksi, ja lipunmyyntituloista sitten oma elanto. ainahan "erän ottajille" yleisöä löytyy :)

EDIT: anteeksi aiheesta poikkeaminen, muistin että ollaan off-topic osastolla mut ei näköjään ollakaan.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Aaviita
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Aaviita »

Yhden auton(Noppa) olen ostanut nettiauton kautta ja ihan asiallinen yksityinen myyjä oli ja kaupat syntyi sopivasti.
AC
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja AC »

Nettiautossa ärsyttää noi kyselijat, tuossa ilmoituksen alla olevassa tialssa kysellään tehoja ja kulutusta ja homma jää siihen.

Nettiauton kautta tuli tuo 9-5 hommattua, muutaman mailin ja kuva vaihdettiin ja sitten lähdettiin hakemaan autoa, mutta vasta puhelinkeskustelun jälkeen.
En ainakaan itse lähtisi mailitse tinkimään sitä hintaa, mieluummin kasvotusten.
BMW 320dA Coupe LCI
Vastaa Viestiin