Kysymys kuuluu: välähtääkö tolpassa AINA kun tutka/mittauspiste toteaa ylinopeuden, pimeällä, katuvalojen ollessa päällä ? Vaiko onko kamerat niin herkkiä ettei salamaa tarvita ? Niin ja noita dummy poksejakin taitaa olla siellä tien varsilla.
Reetu, se välähdys WST-matkalla oli sitten auringon aiheuttama vilkahdus.Reetu kirjoitti:No juu mulla on ollut vähän epäselvää ton kameran kuvaustavassa, mut tänään se sitten selvis , eli ajoin 80km rajoituksella kameraan nopeus 120km , kyllä välähti komeesti , suorastaan sokais silmiä.
No ei hätää sakkolappua ei tule , sillä ajoin hälytys ajoneuvoa hälytys tilanteessa.
Niin...itsekin olen tuota miettinyt, että onko se nopeustunnistin siinä maassa, kun kameran edessä on aina jäljet niistä antureista, jotka on asvalttiin upotettu (samanlaiset jäljet kuin liikennevaloissa)Money For Nothing kirjoitti:Jos sattuu ohituksen lopussa kohdalle, nii jatkakaa vastaantulijan puolta ohitse jos mahollista...ei pitäs paljoa vilkutella nykytekniikka.
Nopeuden mittaus perustuu juuri niiden asfalttiin upotettujen tunnistimien väliseen matkaan kuluneen ajan mittaukseen.Muksu kirjoitti: Niin...itsekin olen tuota miettinyt, että onko se nopeustunnistin siinä maassa, kun kameran edessä on aina jäljet niistä antureista, jotka on asvalttiin upotettu (samanlaiset jäljet kuin liikennevaloissa)![]()
...vai onko vaan joku kohdistussilmukka kameraa varten
Vsa-Sjoki välillä on parhaillaan tullut laskettua 7 tolppaa 11:sta joissa on jotain sisällä... eli täällä nää osaa tän "meikkauksen". Mutta eipä tuo mikään ongelma ole kun sattuu nuo kameratolpat muistamaan, niin se mahdollinen pieni hidastus ei ole koitunut ongelmaksi9-5 3.0t kirjoitti:Mutta onneksi ainakin paikallisista tolpista näkee, missä on kamera paikallaan (havainto on tietysti turha, jos kamera välähtää kohdalla). Mutta jos poliisilla on jollakin tienpätkällä käytössä kaksi kameraa ja olet paikallistanut ne molemmat, sen jälkeen tiedät, että loput tolpat ovat tyhjiä.