Kesärengasvinkkejä/-testejä?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Kesärengasvinkkejä/-testejä?

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Olisi tarkoitus ostaa NG900:een uudet kesärenkaat, kun niitä vielä saa halvalla, eikä "buumi" ole alkanut.

Kävin parissa rengasliikkeessä kyselemässä tarjouksia 225/45/17 -kesärenkaista ja tein itselleni tällaisen listan (nämä ovat renkaista, joita oli varastossa/joita löytyi rengastukkurilta):

-Nokian NRVi
-Pirelli P7
-Pirelli PZ Rosso
-Michelin Pilot Sport PS2
-Dunlop Sport MAXX
-Marangoni Zeta Linea
-Aurora K103

Olisiko kenelläkään kokemuksia yllämainituista renkaista tai löytyisikö netistä jotain testituloksia em. renkaista kokoluokassa 225/45/17?

Nokian renkaita en viitsisi ostaa, koska NG900 ei oikein pidä niistä, vaan yleensä seurauksena on hirveät tasapainotusongelmat. Marangonin renkaista olen kuullut sekä hyvää, että huonoa. Rengasliikkeen myyjä kehui Auroran renkaita (valmistaja Hankook) ja työkaverini ajatteli ostaa sellaiset omaan autoonsa. Rengasmyyjä oli työkaverini kaveri, joten tuskin hän uskaltaisi myydä p :evil: sk :evil: :evil: kaverilleen.

Aurorat ovat kaikista halvimmat ja Michelinit kalleimmat. Näillä on hintaeroa 258 euroa 8O

Sitten on tietysti varmaan olemassa joku "musta hevonen", eli rengas, jota ei löydy tuosta listasta. Mutta mikä (kokemuksia)?

http://www.tyretest.com löytyy käyttäjien henkilökohtaisia kokemuksia em. renkaista (Marangonia lukuunottamatta), mutta kokemukset vaihtelevat laidasta laitaan, joten ota siitäkin nyt sitten selvää :roll:
Viimeksi muokannut Turbo Sensonic, Ti Tammi 10, 2006 17:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Älä ainakaan Pirellin P7:ja osta. Meillä on Pösössä ensiasennuskesärenkaina sellaset, (225/55-17") ja tuntuvat kuluvan silmissä... kuluminen on aivan tolkuttoman nopeaa.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Jussi kirjoitti:Älä ainakaan Pirellin P7:ja osta. Meillä on Pösössä ensiasennuskesärenkaina sellaset, (225/55-17") ja tuntuvat kuluvan silmissä... kuluminen on aivan tolkuttoman nopeaa.
No samaa olen kuullut noista Pirellin PZ Rossoista.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itsellä on ollut Barum Bravurikset 9-5:ssa koossa 225/40 18" eikä ole mitään pahaa sanottaa ollut ja hinta on kohtuullinen. Muistaakseni pari kesää sitten oli 600,- kierros kyseistä kokoa. Omasta mielestä sellainen keskiverto rengas jotka ainakin minulle riittävät, ei pidä mitään kauhiaa meteliä ja pitokin tuntuu olevan kohtuu hyvä. Itsellä on myös renkaiden osto edessä keväällä ja ostan joko uudet Barumit tai sitten koitan muita hieman halvempia, esim Hankook, Marangoni tai Aurora. Kaikista noista on ainakin kuullut ihan Ok kokemuksia :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
georges
"Aero"
Viestit: 378
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:47
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja georges »

Eiköös se vähän niinkin ole että mitä parempi pito sitä nopeammin ne renkaat kuluu, ainakin siis kesä. Ei vormulan renkaillakaan kovin montaa kesää ajeta :wink:
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Mulla on oli nyt toista kesää Pirellin PZero Rosso Assimetricot alla enkä mä oo vieläkään mitään ihmeempää kulutusta huomannu :o
Ja muutenkin todella tyytyväinen noihin renkaisiin ! Voin kyllä lämpimästi suositella !

Ja ootko tsekannu ton http://www.rengas-online.com ?
Sieltä mä oon nyt kolmet setit renkaita jo tilannu ja hinta ja palvelu sekä toimitusnopeus todella kohdallaan. Sen lisäksi niiden sivuilla on jokaisen renkaan kohdalla yleensä linkkejä eri testeihin/arvosteluihin kyseisestä renkaasta !
Kannattaa tsekata !

Jokeri rengas tohon listaan vois olla esim. Nankang.. :roll:
Itellä nyt kitkoina noi alla ja todella tyytyväinen oon. Ja olen myös kuullut hyvää noista Nankangin kesärenkaista, ainakin hinta-laatusuhde tosi kohdallaan..En sit tiiä miten käytännössä..
Melko pehmeiltä ainaki tuntuu noi talvinakit niin voi olla että kuluu normaalia nopeammin :roll:


Goodyearin Eagle F1 GS-D3 on kanssa hyvä rengas..Ainakin Ollilla muistaakseni Viggenissä ollu noi alla... (146,20e per kipale tuolla rengas-onlinessä esimerkkinä)

Onhan noita renkaita vaikka millä mitalla eli ei toi valinta ihan helppo oo..
Ite tosin ehkä kuitenkin luottaisin noihin hieman tunnetumpiin merkkeihin noissa leveämmissä matalaprofiiligummeissa : )
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

pade kirjoitti:Ja ootko tsekannu ton http://www.rengas-online.com ?
Sieltä mä oon nyt kolmet setit renkaita jo tilannu ja hinta ja palvelu sekä toimitusnopeus todella kohdallaan. Sen lisäksi niiden sivuilla on jokaisen renkaan kohdalla yleensä linkkejä eri testeihin/arvosteluihin kyseisestä renkaasta ! Kannattaa tsekata !
Olen tsekannut - ja varsinkin nuo testit. Homma on vain niin, että nuo tarjoukset, joita olen saanut, ovat edullisempia kuin nuo Rengas-onlinen hinnat, ja sisältävät vielä rengastyötkin 8)
pade kirjoitti:Onhan noita renkaita vaikka millä mitalla eli ei toi valinta ihan helppo oo.. Ite tosin ehkä kuitenkin luottaisin noihin hieman tunnetumpiin merkkeihin noissa leveämmissä matalaprofiiligummeissa : )
No sehän tässä just ongelmana onkin. Jos otan noi Aurorat, niin ne on 80 euroa Marangoneja halvemmat (/sarja). Jos taas vertaa noihin Pirelleihin ja Dunlopeihin, niin hintaeroa on 188 euroa / sarja 8O
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2715
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Itsellä samoja ongelmia.

Nokian renkaita ei enää kesäksi tule, S60 sen paremmin kuin 9-3 ei tykännyt NRZi:stä, vaan kummassakin oli pientä tärinää havaittavissa :?

Michelinin Pilot Sportit metelöi niin, ettei puhe kuulunut 100kmh nopeudesta ylöspäin :evil: Olivat tosin jonkin verran kuluneet jo alle laitettaessa, mutta Nokian ei vieläkään metelöi lähellekkään samaa luokkaa, vaikka pintaa on alle 1mm jäljellä.

Volvolandiassa on kehuttu Auroraa, mutta muistaakseni oli TM:n tai TL:n rengastestissä ja siellä se aika häntäpäässä veteli :roll:

Marangoni sen sijaan on päässyt hyvin lähelle rengastestin kärkipäätä ja uskoisin sen olevan kilpailukykyinen hinta/laatu-suhteeltaan. Ehkäpä pyörrän periaatteeni halpanakeista ja seuraavana kesänä alla pyörii makaroonit :)

Kuitenkin jos haluaa ottaa varman päälle, niin mikään "A-luokan" renkaita myyvä merkki ei ihan huonoa myy, ei edes Nokian. Halpiksista ei oikein voi koskaan olla varma mitä saa :roll:

Eri asia tietenkin on, että kuinka moni tarvitsee renkaan ääriominaisuuksia, mutta sen kerran kun niitä saattaa tarvita, voi olla tyytyväinen, että ostikin vähän paremmat nakit sen 50e säästämisen sijaan. En usko, että vieläkään on keksitty, miten tehdään halpaa ja hyvää samalla kertaa :wink:
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Rommitommi kirjoitti:Volvolandiassa on kehuttu Auroraa, mutta muistaakseni oli TM:n tai TL:n rengastestissä ja siellä se aika häntäpäässä veteli :roll:
Tekniikan Maailmassa oli 175/65/14 -kesärengastesti, jossa oli mukana Marangoni ja Aurora. Marangoni tuli kolmanneksi ja Aurora viidenneksi. Testissä oli mukana 9 eri rengasmerkkiä.

Marangoni:
+vesiliirto-ominaisuudet
+ajettavuus kuivalla asfaltilla
+mukavuus

-jarrutuspito märällä

Aurora:
+vesiliirto-ominaisuudet
+rengasmelu

-ajettavuus märällä asfaltilla
-mukavuus

Mutta löytyikö jostain tuon Auroran K103:n ja Marangonin Zeta Linean (molemmat 225/45/17) testejä?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
TT
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 09:49
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TT »

Itse hommaisin seuraavaksi Nokian NRZi:t. Sellaiset oli neljä kesää alla toimivat mainiosti ja mikä parasta, kestivät kulutusta todella hyvin. Toinen, josta on vain hyviä kokemuksia on GY F1:t.

Nyt on toisessa autossa Nokian NRY:t alla, pitoa riittää todella mainiosti, mutta kuluvat n 3 kertaa nopeammin kuin NRZi:t.

Saabissa on taas Bridgestone RE50, mutta se on aika jyrkkäolkainen rengas eli ei oikein sovi Aeron alustalle eli on varmaan tarkoitettu vähän sporttisempiin autoihin.
9-3 Aero -01
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Pade ehtikin näitä jo kehua.... Itsellä on Good Yearin Eagle F1 GSD3:t kokoa 225/40-18 ja loistavat ovat verrattuna edellisiin Continental Sport Contact2:iin. Contit olivat todella kovat, meluisat ja epämukavat ajaa. Good Yearit pitävät kuin tauti ja ovat hiljaiset ja niin mukavat :)

Kulumisesta en osaa sanoa kun vuosittainen ajomäärä on alle 10t.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2106
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja patse »

Työkaverin etuveto Alfan alla NRVi:t kuluneet parin kesän aikana melkoisen paljon ja näin kuulemma muillakin joilla on NRVi:t. Jos jotain "halpisrenkaita" ajattelee, niin itselle tulisi mieleen Barum ja Hankook. Työpaikan uudessa Mondeossa on ensiasennus renkaina jotkut Hankookit kokoa 205/55-16 ja eikä ne nyt miltään huonoilta ole tuntunut. Tosin nopeusluokka vissiin korkeintaan H kun on 1.8 bensakoneella.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

Mulla oli pari vuotta sitten silloisen 9-3:ni kiekkoina NRVi:t, sinä vuonna kun ne tulivat markkinoille.
Niissä oli Nokian tyypillinen ominaisuus: pystyheitto. Tosin parilla tutulla on sittemmin ollut ihan hyviä kokemuksia niistä. Olisikohan tuo pystyheitto-ongelma ollut vain ekan tuotantovuoden ominaisuus ?
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

koistha kirjoitti:Niissä oli Nokian tyypillinen ominaisuus: pystyheitto.
Mulla on ihan samoja kokemuksia Nokian kesärenkaista. Pystyheitto oli niin suuri, että vaikka rengas oli tasapainotettu, niin kun sen heitti alle ja lähti ajamaan, niin johan alkoi ravistaa :evil:

Siksi suhtaudun melko kriittisesti noihin Nokian kesärenkaisiin ja ostan mieluummin jotain muuta merkkiä. Michelinit ovat olleet hyvät, mutta on ne sitten myös kalliitkin.

Täytyy ilmeisesti jatkaa etsimistä, josko löytäisi netistä joitain testituloksia tuosta Auroran K103 -renkaasta. Ainakin se on halpa, mutta hyvyydestä ei voi sanoa mitään. Ei viitsisi kuitenkaan ostaa sikaa säkissä lukematta auto(lehti)toimittajien mielipiteitä kyseisestä renkaasta.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Laitoin SS:ään viime kesänä Marangoni Zeta Lineat 225/45/17-koossa ja olen ollut todella tyytyväinen - hiljaiset renkaat ja näyttävät kestävän hyvin kulutusta.

Voin suositella.
Vastaa Viestiin