
tänään sen sitten sain (ajokortin)
tänään sen sitten sain (ajokortin)
elikkä tänään tuli sitten saatua ajo kortti pitkän odotuksen jälkeen. 

-
- "Hirsch"
- Viestit: 964
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
En voi allekirjoittaa tuota omalta kohdaltani.. Kai mulle tulee sitten joku paha viiden kympin kriisi, kun ei tullut teini-iässä tehtyä tarpeeksi hölmöyksiä. :-)hene- kirjoitti:Kai sitä väkisinki tulee aluks hölmöiltyä? Hullua hommaa, mutta totta.
Olin kiltti poika, en ajellut yli 10km/h ylinopeuksia, enkä polttanut kumia torilla. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Sama täällä, tosin pääsyynä tähän oli varmasti 1.3l japanilaisvalmisteinen tehomylly.Jope kirjoitti:En voi allekirjoittaa tuota omalta kohdaltani.. Kai mulle tulee sitten joku paha viiden kympin kriisi, kun ei tullut teini-iässä tehtyä tarpeeksi hölmöyksiä. :-)hene- kirjoitti:Kai sitä väkisinki tulee aluks hölmöiltyä? Hullua hommaa, mutta totta.
Olin kiltti poika, en ajellut yli 10km/h ylinopeuksia, enkä polttanut kumia torilla. :-)
-
Janne #2769 stcf #40
Janne #2769 stcf #40
hihei... mäkin sain kortin alkuviikosta... tosin.. se oli vaan poliisisetillä tallessa kotvasen... ajeleppa rauhallisesti... tai ainakin rajoitusten mukaan, niin pysyy se kortti taskussa... niin ja saabi liikenteessä...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Onneksi olkoon! Muista ajella rauhallisesti.
Og 9-3 Turbo -98 projekti
#2605#
http://www.turbofriiks.com
I love my SAAB like fat kid love cake !!
#2605#
http://www.turbofriiks.com
I love my SAAB like fat kid love cake !!
hene- kirjoitti:...eipä![]()
Kai sitä väkisinki tulee aluks hölmöiltyä? Hullua hommaa, mutta totta.
Jostain kumman syystä jokainen sukupolvi haluaa tehdä samat virheet kuin edeltäjänsä... mutta aivan itse...!
Jos mun muksut tekis edes prosentin vähemmän virheitä kuin isänsä, niin kasvatustyö voitaneen katsoa onnistuneeksi

9-3TA SE -00/01 käyttöautoksi tarkoitettu...
9-5 Aerowagon -03.
9-5 Aerowagon -03.
1993
Voi niitä aikoja. Suomessa oli Lama, Espoonlahteen nousi ennennäkemättömän suuri ostoskeskus (Lippulaiva) ja allekirjoittanut täytti 18v. Kortti haettiin maksimivirheillä kirjallisissa ja kertainssillä, tosin kuulemma oli vain odottanut milloin paukautan sivupeilin autosta. Sitten kotiin, jossa äidin klassikko-Fiat 127 (ml. ruosteet, ilmaustarpeessa olevat jarrut sekä luistava kytkin) odotti ajamista. Mutta voi harmi, avaimia ei ollutkaan kotona! Odottelua 4h, autonavaimet saapuivat ja äkkiä "tarve"ajelulle..toisessa risteyksessä suora kiilaus mustan Fiat Unon eteen, joten en ollut edes nähnyt. Ja töötti huusi..
Mitähän nämä juuri-kortin-saaneet nykyään ajavat? Tuohon aikaanhan esim. B-Ascona ja välikoppa-Escort oli kova sana, ei hirveitä siivekkeitä vaan jäykkää perää ja tuplakaasareita. Auto-CD:kin oli vielä kohtuukallis, C-kasetti jylläsi vielä. Joillakin oli omia autojakin tuohon surulliseen aikaan, suoraan 70-luvulta.
"Ajoharjoittelu" tapahtui ihan em. Fiat 127:lla (huh..) ja kaverilla esim. Toyota Corolla 1.3. Samassa perheessä ollut BMW 535iA:kin oli siihen aikaan jotain upeaa, vaikka ei ollutkaan nahkasisustusta ja ilmastointia (uustuonti hemmottelee nykynuoret); 211hv ja kutosen murinaa.
Onnea vain kortista.
Mitähän nämä juuri-kortin-saaneet nykyään ajavat? Tuohon aikaanhan esim. B-Ascona ja välikoppa-Escort oli kova sana, ei hirveitä siivekkeitä vaan jäykkää perää ja tuplakaasareita. Auto-CD:kin oli vielä kohtuukallis, C-kasetti jylläsi vielä. Joillakin oli omia autojakin tuohon surulliseen aikaan, suoraan 70-luvulta.
"Ajoharjoittelu" tapahtui ihan em. Fiat 127:lla (huh..) ja kaverilla esim. Toyota Corolla 1.3. Samassa perheessä ollut BMW 535iA:kin oli siihen aikaan jotain upeaa, vaikka ei ollutkaan nahkasisustusta ja ilmastointia (uustuonti hemmottelee nykynuoret); 211hv ja kutosen murinaa.
Onnea vain kortista.
Tänään mietin juuri tuota asiaa, kun kaikilla tuoreen kortin omaavilla on se pakko, että ensimmäisen auton on oltava takavetoinen. Sehän on tosiasia, että leikkimisen takia vain. Monet sanovat että sellaisella on hyvä sitten opetella ajamaan ihan aikuisten oikeesti jne. Tuossa eilen eräs puolituttu nuori lupaus (ajokortti 1,5 kk vanha) leipoi 318:n Baijerilaisensa lepikkoon puuta vasten. En tiedä oliko leikkinyt, vai oliko wannabe-vastaheittokorjaus
...tällä meinasin vain sitä, että monille olisi hyvä ensin opetella ajamaan etuvetoisella autolla, ennenkuin alkaa yrittämään sitä, mitä on nähnyt muiden tekevän onnistuneesti. No. Oppirahat on maksettava ja luonto korjaa omansa.

...tällä meinasin vain sitä, että monille olisi hyvä ensin opetella ajamaan etuvetoisella autolla, ennenkuin alkaa yrittämään sitä, mitä on nähnyt muiden tekevän onnistuneesti. No. Oppirahat on maksettava ja luonto korjaa omansa.

Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
Re: 1993
Tuohon on vähän vaikeaa löytää yhtä oikeaa vastausta, nykyään vanhemmilla/myös niillä lapsillakin on sen verran enemmän "löysää rahaa" käytössä että moni ajaa vähän uudemmillakin kinnereillä. Mutta totta toisaalta että esim. Bemarit ovat vieläkin kovassa kurssissa, ja kaikennäköiset muut "urheilulliset" autot.petteri75 kirjoitti:Mitähän nämä juuri-kortin-saaneet nykyään ajavat?

Tuota olen kanssa ihmetellyt kun monet vanhemmat ostavat lapsilleen ensimmäiseksi autoksi jonkin takavetoisen 20 vuotta vanhan (tai vielä vanhemman) ropposen, että sillä muka oppii ajamaan sitten "oikein" tjsp. Kuitenkin takavetoiset autot ovat ikäänkuin katoava luonnonvara, enkä oikein usko että on kovin fiksu veto istuttaa lapsensa tuollaisen rattiin, siis sen jälkeen kun son opetettu ajamaan autokoulun tuliterällä autolla, joka hieman eri tavalla käyttäytyy ääritilanteissa ja turvallisuus hieman eri luokkaa.