Linelock-systeemi olis tarkoitus rakentaa mun ikuisuusprojektiin.Eli ongelma on tämä,kun tarvis löytää oikeanlainen magneettiventiili.
Ongelma 1=miten paljon tulee painetta järjestelmään jarrutettaessa?
Normaali perinteinen systeemi,ei abs tai muita apureita esim,jarruasistentti.
Ongelma 2=mitä ainetta jarruneste on ja onko jotain lisäaineita?
Jarruneste DOT4 TAI 5
Ongelma 3=mitä materiaalia tarttis olla magneettiventtiilin tiivisteet?
Ei kiinnosta maksaa 160-200e valmiista sarjasta.
Linelock
Mitenkään kommentoimatta homman järkevyyttä...
1. Niin paljon tulee painetta kuin polkimesta pystyt jalalla survomaan. Se mikä paine riittää pitämään auton paikallaan burnoutissa riippuu jarruista (ja luonnollisesti tehoista ja siitä millasilla renkailla tehoa siirretään tien pintaan).
2. DOT 4 jarruneste on seos glykoliyhdisteitä ja etanolia + jotain inhibiittoreita sun muita. DOT 5 jarruneste on silikonipohjainen synteettinen neste, sisältää luonnolisesti myös inhibiittoreita sun muita.
3. NBR ja viton kestänevät mainiosti. Riippuu tietysti siitä miten meinaat jarrutella NBR:llä max lämpötila on hieman yli 100 degC, viton kestää 30-40 degC enemmän. Viton taas ei toimi alle -30degC lämpötiloissa, kovettuu niin paljon että on tiivistevaurion riski. Katso eri materiaalien sopivuus esim: http://www.busakshamban.com ja sieltä "O-ring Material Guide".
1. Niin paljon tulee painetta kuin polkimesta pystyt jalalla survomaan. Se mikä paine riittää pitämään auton paikallaan burnoutissa riippuu jarruista (ja luonnollisesti tehoista ja siitä millasilla renkailla tehoa siirretään tien pintaan).
2. DOT 4 jarruneste on seos glykoliyhdisteitä ja etanolia + jotain inhibiittoreita sun muita. DOT 5 jarruneste on silikonipohjainen synteettinen neste, sisältää luonnolisesti myös inhibiittoreita sun muita.
3. NBR ja viton kestänevät mainiosti. Riippuu tietysti siitä miten meinaat jarrutella NBR:llä max lämpötila on hieman yli 100 degC, viton kestää 30-40 degC enemmän. Viton taas ei toimi alle -30degC lämpötiloissa, kovettuu niin paljon että on tiivistevaurion riski. Katso eri materiaalien sopivuus esim: http://www.busakshamban.com ja sieltä "O-ring Material Guide".
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5