Ventus renkaita tampereelta?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
georges
"Aero"

Ventus renkaita tampereelta?

Viesti Kirjoittaja georges »

Koitin netistä hakea, muttei löytynyt. Eli tietääkö kukaan missä moisia kumeja myytään tampereen seudulla?
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
ng900 Turbo
Hessu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Euro-tyres Finland myy Hankookkeja Hervannassa ainakin, eikös se Ventus ole kyseisen tehtaan tekosia?
hz81
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Hessu kirjoitti: eikös se Ventus ole kyseisen tehtaan tekosia?
Kyllä on.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
georges
"Aero"

Entäs barumeita? Nekin on saaneet kehuja, mutta lähin jälleenmyyjä taisi olla Huittisissa minkä löysin.
ng900 Turbo
*Nappula
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja *Nappula »

georges kirjoitti:Entäs barumeita? Nekin on saaneet kehuja, mutta lähin jälleenmyyjä taisi olla Huittisissa minkä löysin.
Jos etsit laadukkaita mutta kohtuuhintaisia renkaita, suosittelen Marangoni merkkisiä italialaisrenkaita. Merkki on renkaanvalmistajana suhteellisen uusi, mutta ilmeisesti Marangoni on yksi suurimpia taikka suurin renkaanvalmistuskoneiden valmistaja maailmassa.

Itse olen pari kesää ajellut Marangoni Vanto merkkisillä kumeilla ja eipä ole valittamista, nuo pärjäsivät TM-testissäkin mainiosti, jäipä useita ns. merkkirenkaitakin taakse.

Tämmöiset ovat nuo:
http://www.marangoni.com/content.asp?L=3&IdMen=148

Tampereella myy ainakin autohuolto U.Ollanketo ihan keskustassa, linja-autoaseman viereisessä funkkistalossa.
georges
"Aero"

Joo, mulla on ollutkin parit marangonit, zeta lineat on yksi varteenotettavimmista vaihtoehdoista. Mutta pitää sitä hiukan vertailla näitä hinta/laatusuhteeltaan hyviksi mainostettuja merkkejä. Ja hintahan toki ratkaisee aika paljon, mihinkään Micheliniin ei kesärenkaana ole varaa.

Rengascenter myy ja vissiin maahantuokin noita marangoneja.

Ps. Talvirenkaana oli kuukauden nämä meteo gripit (pari talvea sitten, saattaa olla että malli on uusittu), ja ikinä ei ole niin paljon hirvittänyt ajaa talvella. Viime talvena kun oli pinnatut kitkarenkaat 99:n alla niin nekin piti paremmin ja ennenkaikkea meni edes vähän suoraan. Ei taida Italian talvi olla kovin tärkeä myyntialue... mutta kesäkumina oli kyllä ihan hyvät, oli triot mitkä nyttemmin on jo poistunut käsittääkseni valmistuksesta.
ng900 Turbo
Frostgrey
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Tuolta on ainakin jotkin saabistit renkaita tilannut, hyvin toimii kuulemma :wink:
http://www.rengas-online.com/

Itse olen myös harkinnut ensi kesäksi noita Hankookeja tai Makarooneja.
Pari kesää ollut Barumin Bravurikset ja ei noissakaan mitään moitittavaa, hinta/laatu tosi kohillaan, mutta mieli tekisi koittaa jotain uusia :D
Saab 9-3 TTID Vector 2008
ah79
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja ah79 »

georges kirjoitti: Ps. Talvirenkaana oli kuukauden nämä meteo gripit (pari talvea sitten, saattaa olla että malli on uusittu), ja ikinä ei ole niin paljon hirvittänyt ajaa talvella. Viime talvena kun oli pinnatut kitkarenkaat 99:n alla niin nekin piti paremmin ja ennenkaikkea meni edes vähän suoraan.
Mulla on nyt toista talvea Meteo Gripit alla eikä hirvitä yhtään :D . Muutaman vuoden takaisessa TM:n vertailutestissähän ne oli saanut tasan 0 tähteä ja muutenkin melkoisen murska-arvion.

En sitten tiedä onko todella malli muuttunut vai mitä, mutta ei mulla ole ollut ongelmia tai muutenkaan paljoa valittamista (mitä nyt pitkittäispito varsinkin liikkeellelähdöissä voisi olla parempikin). Eihän nämä varmasti mitenkään huippurenkaiden veroiset ole, mutta en itse ole kokenut niitä lähellekään niin huonoiksi kuin niiden maine on. Eipä mulla toisaalta olekaan ollut ikinä hyvälaatuisia ja -kuntoisia talvirenkaita yhtä aikaa, joten kyseessä voi olla pelkkä kunnollisen vertailukohdan puuttuminenkin :oops: .
V.J.S
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

ah79 kirjoitti:
georges kirjoitti: Ps. Talvirenkaana oli kuukauden nämä meteo gripit (pari talvea sitten, saattaa olla että malli on uusittu), ja ikinä ei ole niin paljon hirvittänyt ajaa talvella. Viime talvena kun oli pinnatut kitkarenkaat 99:n alla niin nekin piti paremmin ja ennenkaikkea meni edes vähän suoraan.
Mulla on nyt toista talvea Meteo Gripit alla eikä hirvitä yhtään :D . ...
Satkuun tuli kanssa hommattua käytettynä yhden talven ajetut Meteo Gripit, ja ihan tyytyväinen noihin olen! Pito-ominaisuudet on riittävät, tuppaavat jyristämään n. 60 vauhdissa ja jokunen nasta katkeillut, mutta ihan kelpo kiekot. Tehostamattomalla satkulla ajellessa tuntuma tiehen pidon rajamailla jopa suorastaan hyvä. Yllätyksettömät perusrenkaat, sanoisin.
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
georges
"Aero"

Ilmeisesti meteo gripistä on tullut uusi painos (tai saattaapi olla että muistan mallin väärin), sillä ne mitkä mulla oli olivat aivan kammottavat. En tarkkaan tiedä minkä ikäiset ne oli, ostin kaverilta talven ajettuna. Näytti kyllä hyviltä, MUTTA.

Tänään kävin kysymään A***saaresta tarjousta: 800€ vanteet+renkaat asennettuna 215/45r17 koossa. Vanne oli Alession monte carlo ja rengas Continental konsernin halpamerkki, nimeä en nyt saa pirullakaan mieleen. Ei kuitenkaan barum, vaikka sekin on continentalin, ilmeisesti seuraava "alaspäin" konsernin sisäisessä hierarkiassa. Myyjä kyllä väitti että halvasta (398€/ sarja) hinnasta huolimatta ihan kelvollinen kummi.

Ei pahan kuuloinen. Säästäisi n. satasen verrattuna Marangoniin samalla vanteella.
ng900 Turbo
Vastaa Viestiin