tasa-arvoiset risteykset?
tasa-arvoiset risteykset?
On tää kummaa..nykyään päästellään noissa risteyksissä aivan mahdottomia vauhteja? Tullaan oikeelta ja ollaan varmoja siittä, että voidaan mennä noin vain risteyksen yli? Ensinnäkin tullaan ylinopeutta, eikä edes katsota vasemmalle.
Sitten on tietysti niitä jotka pelkää aivan älyttömästi eikä tiedä mihinkä on menossa. Noh hyvää säkää on ollut ja vielä ei ole mitään sattunut (kop kop).
Tulipahan taas itkettyä.
Sitten on tietysti niitä jotka pelkää aivan älyttömästi eikä tiedä mihinkä on menossa. Noh hyvää säkää on ollut ja vielä ei ole mitään sattunut (kop kop).
Tulipahan taas itkettyä.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Siis nykyäänhän tasa-arvoisia risteyksiä voi olla vain 40 nopeusrajoitusalueella tai alle. Eli jos rajoitus on 50 tai yli, on aina kärkikolmiot sivusuunnissa, joten ei nyt ihan tuhatta ja sataa voi tasa-arvoisen liittymän läpi ajella ainakaan laillisesti...
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
- Paikkakunta: Turku
Takaisin aiheeseen: Kun tiedän tulevani oikealta ilman kolmiota, en turhia kursaile. Eteen vain vaikka oma auto menisi kolarin sattuessa varmuudella lunastukseen. Yleensä ovat vasemmalta tulijat jarruttaneet, vaikka ovat aluksi luulleet että ei se Saab eteen tule kunhan ajan muina miehinä kohti risteystä. Näin siis omalla kohdallani kun autoilen ilman perhettä.
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
Joensuun keskusta kuulemma aiheuttaa tänäkinpäivänä vielä sydämentykytyksiä joillekin ulkopaikkakuntalaisille. Lähinnä niiden moninaisten tasa-arvoisten risteyksien takia. Nyttemmin tilanne on ehkä hieman rauhoittunut, kun pääväylillä on ollut kolmiot jo reilun 10vuotta ja viimevuosina tehdyt muutokset keskustassa (kävelykatu) ovat vähentäneet tasa-arvoisten määrää huimasti ja siirtäneet liikennettä melko tasaisesti tietyille reiteille...
Kuopio on minusta edelleenkin yksi viheliäisimpiä paikkoja ajaa. Yksisuuntaisia, osa sivuteiden risteyksista samalla suoralla kadunpätkällä voi olla kolmiolla, osa tasa-arvoisia. Täytyy olla siis tosi tarkkana. Taustatietona kerron, että olen ajellut useissa Suomen kaupungeissa, eikä ole Kuopion "voittanutta". Nyt kun tämän syksyn ja talven aikana olen käynyt useita kertoja Kuopiossa, alan osata keskustaan ja pois ilman karttaa. Jopa niin, että en lähde väärään suuntaan ja aja Eteläisestä ramppihässäkästä 5-tielle, vaan osaan mennä pohjoisen puoleiseen ja sieltä sitten kohti kotia Joensuuhun.![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kuopio on minusta edelleenkin yksi viheliäisimpiä paikkoja ajaa. Yksisuuntaisia, osa sivuteiden risteyksista samalla suoralla kadunpätkällä voi olla kolmiolla, osa tasa-arvoisia. Täytyy olla siis tosi tarkkana. Taustatietona kerron, että olen ajellut useissa Suomen kaupungeissa, eikä ole Kuopion "voittanutta". Nyt kun tämän syksyn ja talven aikana olen käynyt useita kertoja Kuopiossa, alan osata keskustaan ja pois ilman karttaa. Jopa niin, että en lähde väärään suuntaan ja aja Eteläisestä ramppihässäkästä 5-tielle, vaan osaan mennä pohjoisen puoleiseen ja sieltä sitten kohti kotia Joensuuhun.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
oon usein ihmetelly jotta noiden kolmioiden taustat voisi olla vähän kirkkaammalla maalilla käsitelty, ei tollasia armeijan maastovärillä merkittyjä voi hokata. meinaan ulkopaikkakuntalaisen ajosta tulee aika pykivää kun pitää kaikki risteykset kytätä viimosen päälle.
ja toinen jutska joka kans kyrsii on liikennevalojen erilainen toteutus samassakin kaupungissa. välillä vasemmalle kääntyjille on oma nuoli ja välillä ei. ja on kumma kun valoja ei osata duunata silleen , jotta niistää erottaa auringossa mikä väri on päällä.
ja toinen jutska joka kans kyrsii on liikennevalojen erilainen toteutus samassakin kaupungissa. välillä vasemmalle kääntyjille on oma nuoli ja välillä ei. ja on kumma kun valoja ei osata duunata silleen , jotta niistää erottaa auringossa mikä väri on päällä.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Kaveri oli juuri viime yönä neljän aikoihin rysäyttänyt Honda Accord -taksilla jonkun Fiestan kyljestä sisään.
Fiestassa kolme nuorta, tuli kolmion takaa eteen ja kuski puhalsi 0,53 promillea.
Accordissa kaksi asiakasta takapenkillä. Kenellekään ei minkäänlaisia vammoja kummassakaan autossa.![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Taksin nopeus ollut n.60km/h ennen lyhyttä jarrutusta ja osumaa.
Accordista ei varmaankaan enää autoa rakenneta.
Näiden nuorien kaltaiset älypäät, jotka ajavat sokkona ristyksiin täydellä vauhdilla tuudittautuen ajatukseen "Ei sieltä varmaan ketään tule tähän aikaan" pitäisi laittaa johonkin pakkohoitoon.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Tuo tyyli kannattaa pitää mielessä, kun esim. rattiin nukahtanut / sairaskohtauksen saanut kuski ajaa pätkääkään hiljentämättä vaikkapa 80km/h kyljestä sisään.
Kolarin seurauksena saatu aivovaurio tai halvaantuminen kannattaa ottaa siinä vaiheessa asenteella "no en tietenkään väistänyt kun se tuli kerran vasemmalta".
Fiestassa kolme nuorta, tuli kolmion takaa eteen ja kuski puhalsi 0,53 promillea.
Accordissa kaksi asiakasta takapenkillä. Kenellekään ei minkäänlaisia vammoja kummassakaan autossa.
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Taksin nopeus ollut n.60km/h ennen lyhyttä jarrutusta ja osumaa.
Accordista ei varmaankaan enää autoa rakenneta.
Näiden nuorien kaltaiset älypäät, jotka ajavat sokkona ristyksiin täydellä vauhdilla tuudittautuen ajatukseen "Ei sieltä varmaan ketään tule tähän aikaan" pitäisi laittaa johonkin pakkohoitoon.
Aika erikoinen ajattelutapakt kirjoitti:Takaisin aiheeseen: Kun tiedän tulevani oikealta ilman kolmiota, en turhia kursaile. Eteen vain vaikka oma auto menisi kolarin sattuessa varmuudella lunastukseen. Yleensä ovat vasemmalta tulijat jarruttaneet, vaikka ovat aluksi luulleet että ei se Saab eteen tule kunhan ajan muina miehinä kohti risteystä. Näin siis omalla kohdallani kun autoilen ilman perhettä.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Tuo tyyli kannattaa pitää mielessä, kun esim. rattiin nukahtanut / sairaskohtauksen saanut kuski ajaa pätkääkään hiljentämättä vaikkapa 80km/h kyljestä sisään.
Kolarin seurauksena saatu aivovaurio tai halvaantuminen kannattaa ottaa siinä vaiheessa asenteella "no en tietenkään väistänyt kun se tuli kerran vasemmalta".
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Joensuu on tosiaankin äkkinäiselle kuskille monesti aikamoinen paikka, mutta ei tosiaan Kuopiolle vedä vertaa
Tosin monelle joensuulaisellekkin näyttää olevan oikealta tulemisen etuoikeus hieman turhan luotettava homma. Ei se etuoikeus kuitenkaan oikeuta kaahaamaan suoraan risteykseen hiljentämättä. Ja toisaalta sitten muodostuu käänteishauskoja tilanteita, kun autoja on risteykseen tulossa neljästä suunnasta, siinä sitten mitataan kenellä kantti kestää ensin lähteä, tai kellä on autossa lähtöjä ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
9-3 SC Aero 2.8TS XWD -08
9000 Aero -97
9000 Aero -97