Joo kehitys on oikean suuntaista mutta ei kai sittenkään vielä riittävää. Eli tappiota tuli silti rankasti. Eli jos Dollarin kurssi ei olisi tuollainen, myynti olisi kai kasvanut vielä enemmän Jenkkilässä ja tulos ollut paljonkin parempi...
No tälle vuodelle odotetaan suurta kasvua Jenkeissä Saabaru 9-2X:n myötä ja luulisi että Cabriokin myy edelleen erinomaisesti myös siellä. Harmi silti, että 9-3 Wagon ei ehdi kauppoihin vielä tänä vuonna.
Tässä muuten tarkemmin, mistä tuo 130 kiloa Saabeja koostui (suoraan isaab-sivustosta andrahemskalla):
Förutom i Trollhättan producerar Saab bilar i Graz i Österrike. Magna Steyr bygger Saabs nya cabriolet där, nästan 10 000 bilar i fjol. Till det kom drygt 6 000 Saab-cabrioleter från Nystad i Finland. Det gav ett totalt produktionsresultat 2003 för Saab Automobile på 130 034 bilar.
Mulla on välillä sellaiset samanlaiset ylioptimistiset "silmälasit" kuin Matti Kyllösellä F1:stä selostaessaan, eli kun innostun jää muut tosiseikat sivuun. Joo tappiota tuli. (ja taas optimismi kukkimaan:)Toisaalta uusi cabrio oli myynnissä vain osan vuotta, ja tosiaan tuon 9-2X:n myynti alkaa kesällä..
Hyvä suunta, hyvä suunta. En muista minä vuonna oli, mutta noin 90% cabreista meni Jenkkeihin, eikä varmaan suunta ole muuttunut.
Onko uudesta 9-3:sta tulossa farkkumalli ??? Jos, on niin sitten pitää lukea tuota Konseptit-palstaa vähän enemmän (en oo ku kerran käyny kattoon sitä ).
Se käsitys minulla on että uutta avoa on valmistettu rajoitetusti(laadunkehitys?) ja sen mainostus alkaa vasta keväällä USA:ssa.
Arc varusteltu cabri maksaa USA:ssa n. 40K dollaria ja aero vain vähän enemmän.
Odottaisin hyvää myyntivuotta USA:ssa jos mitään isoja mullistuksia ei maassa tapahdu. Uusia malleja tulee siihen malliin että se 0.2 miljoonan auton myynti voi mennä rikki 2006 tosin Lutz haluaa nyt että myynti on 0.25 miljoonaa ilmeisesti kovan euron takia.
Ja hatusta jos vedän vielä sellaisen luvun että 70% niistä jotka vaihtavat Saabista toiseen merkkiin USA:ssa ostavat jonkin sortin SUV:in.
Ei mennyt kovin hyvin Suomessa Saabin tammikuu, laskua n. -40 prosenttia edellisvuoden vastaavaan verrattuna.
TuuSaR kirjoitti:Se käsitys minulla on että uutta avoa on valmistettu rajoitetusti(laadunkehitys?) ja sen mainostus alkaa vasta keväällä USA:ssa.
Arc varusteltu cabri maksaa USA:ssa n. 40K dollaria ja aero vain vähän enemmän.
Odottaisin hyvää myyntivuotta USA:ssa jos mitään isoja mullistuksia ei maassa tapahdu. Uusia malleja tulee siihen malliin että se 0.2 miljoonan auton myynti voi mennä rikki 2006 tosin Lutz haluaa nyt että myynti on 0.25 miljoonaa ilmeisesti kovan euron takia.
Ja hatusta jos vedän vielä sellaisen luvun että 70% niistä jotka vaihtavat Saabista toiseen merkkiin USA:ssa ostavat jonkin sortin SUV:in.
Ei mennyt kovin hyvin Suomessa Saabin tammikuu, laskua n. -40
prosenttia edellisvuoden vastaavaan verrattuna.
tammikuussa 2003 saattoi olla saabilla melkonen myyntipiikki koska eikö SS esitelty suomessa marraskuussa 2002 ja varmaan suurin osa tai ees joku osa noista ekoista 9-3SS:stä rekisteröitiin vasta 2003 puolella, ja sitten kauppa tasaantui loppuvuotta kohden (mutua)
pertti666 kirjoitti:
tammikuussa 2003 saattoi olla saabilla melkonen myyntipiikki koska eikö SS esitelty suomessa marraskuussa 2002 ja varmaan suurin osa tai ees joku osa noista ekoista 9-3SS:stä rekisteröitiin vasta 2003 puolella, ja sitten kauppa tasaantui loppuvuotta kohden (mutua)
Samanlainen mututuntuma rahikaisella...
Muistaakseni 9-3SS:ää sai käytännössä vain 2,0t-koneella vuoden 2002 puolella ja 1,8t:n toimitukset alkoivat vasta vuosi sitten tammikuussa. Eli käytönnössä tammikuussa rekisteröitiin useita edelleisvuonna myytyjä autoja.
Siihen nähden Saabin koko viime vuosi meni heikohkosti, ilmeisesti järjestelyt mm. pääkaupunkiseudun piirimyyjäverkostossa olivat osasyynä, Laakkosta ei varmaan keväällä enää homma kiinnostanut pääkaupunkiseudulla ja LänsiAuto on nyt vasta saanut Herttoniemen kunnolla käyntiin ja Varisto taitaa jatkossakin olla Ople-liike, josta saa tarvittaessa myös Saabeja...
Harmi kun tuota 9-3 farmaria ei saada jo tuotantoon ja myyntiin. Kun se aikanaan tulee markkinoille oma veikkaukseni on, että 9-3 nousee Suomessa 25:n eniten myydyimmän mallin joukkoon.
Saab 9-3 2.0t SC A
Kyllähän kaikki Saabistit jotenkin on häiriintyneitä.
#1854