Saab 900 TILA auto ?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola

Saab 900 TILA auto ?

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

Uskoisitteko jos sanon että toin äsken kotiin lasten huoneen hyllylevyt, joista pisin oli 3 metriä pitkä ja 30 senttiä leveä levyt oli auton sisällä ja takakonttti kiinni :!: 8O
Ei kyllä meinannut kaverikaan uskoa kun sanoin et kyllä ne sinne mahtuu, tosin ei senttiäkään pitempi olis tarvinut olla kun ei olis enään saanut takakontin kantta kiinni.
Niin että jos joku väittää ettei Saab ole tehnyt tila autoa niin minusta se henkilö on väärässä. :?: :!:
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
jajamies

Viesti Kirjoittaja jajamies »

Totta turiset! Poikamiehen muuttokuorma mahtuu mukavasti konttiin. Ainoa ongelma oli kahdet sukset (toiset pitkät metsäsukset, mallia SA Int), mutta kyllähän nekin sisälle meni. Ja vieläpä niin ettei tarvinnu pelätä niiden lentävän äkkijarrutuksessa tuulilasista läpi. Miettii aikaisempia riisikippoja :oops: niin niilä olisi tarvinnu kolme reissua saman tavara määrän kuskaamiseen
Make
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Pe Touko 16, 2003 12:05
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make »

Mä ostin viime kesänä kotia keittiön pöydän, tuolit, kirjahyllyn ja atk-pöydän. Oli hyvä kun hain tavarat, niin tämä mies joka toi ISOSSA kärryssä tavarat pihalle oli mennyt läheisimmän pakettiauton viereen odottelemaan mua.. Mä vinkkasin tyypin saabin tykö ja tästäkö se riemastu. Sano mulle et mitenkähän meinaat tavarat mahduttaa tuohon. Se oli järjestely kysymys, ja niinhän ne tavarat sinne mahtuikin 8O Tyyppi oli aika hiljainen :mrgreen: Ja autonahan oli 900 3d
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
Aero97
"Aero"
Viestit: 430
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 14:26
Paikkakunta: Enonkoski

Viesti Kirjoittaja Aero97 »

Totta kai satku on tila-auto, kokemusta asiasta on aika paljonkin. Paras kokemus oli emännän muuttokuorman kuskaaminen. Eukko joutui asumaan töittensä takia toisella paikkakunnalla muutaman kuukauden. Tavaroita vietiin toiselle paikkakunnalle isohkolla pakulla. Takaisin kotio tuli sama tavaramäärä kahdella ysisatasella. Molemmista vaan penkit käännettiin ja eikun tavaraa sisään. Tulivat kyllä melkoisen täyteen molemmat, mutta moni kyllä ihmetteli että miten noin paljon tavaraa saitte mahtumaan henkilöautoon :lol:
9-3 SC Aero 2.8TS XWD -08
9000 Aero -97
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Jep kokemusta on mitä uskomattompia kuljetuksia on tehty saabbaalla en itekkään aluksi uskonut kuinka paljon se vetää tavaraa sisäänsä mutta nyt tiedän ja olen tyytyväinen. :wink:
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Satkulla meni esim crossipyörä mukavasti kun kaksissa miehin junttasi takajousta sen verran alaspäin että se kiilautuu katon ja lattian väliin pystyyn kun jousi vapautetaan.

CS tonnarilla taas kulki esim betonimylly ja 10hp polttomoottorikäyttöinen oksasilppuri edes penkkiä kaatamaatta.

CD tonnari on hieman huono kuormajuhta ilman kärryä, mutta aika monta metriä jalkalistaa saa sullottua suksiluukunkin läpi, panelia ei mene kuin pari nippua. CS:llä panelia kuskasi enemmän kuin pienellä peräkärryllä.

Viime talvena muuten katselin kun lautatarhalla lastattiin lattialautaa hopeanharmaan Rollsin kyytiin... ei taida olla siinäkään taittuva takapenkki kun pistivät kylmästi repsikan ikkunasta sisään niin pitkälle kun menee ja loput roikkui ulkona (n. 1.5m 30deg kulmassa auton kylkeen nähden) :D

-J-
Toby
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 11:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toby »

Joo, noloin tapaus sattui kymmenisen vuotta sitten, kun piti kuskata jatkettava lasten pinnasänky mökiltä kaupunkiin. Vaimo oli sitä mieltä että tottakai se mahtuu Saabiin ja itse koitin inttää vastaan että toki mutta vain katolle! :P

Ja arvaatte varmaan loput: silloisen ogviistoperäsatkuni takapenkki nurin ja sänky sellisenaan pystyasennossa sisään autoon. Ja eikun menoksi!

Toisaalta tyytyväinen, mutta toisaalta... :oops:
cc
"Viggen"
Viestit: 542
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 19:53

Viesti Kirjoittaja cc »

Just juu, minä kuskasin satkulla sellaista 190 cm korkeata jää-viileäkaappia takaluukku kiinni. Piti kyllä irrottaa takapenkin istuisosa että tuli pituutta lisää. Istuinosa kun lähtee varsin näppärästi irti (sokkatapit) vaik ei ole kaiketi irroitettavaksi tarkoitettu. Tuntuu että vanhus on kaikkein paras kuormajuhta, CS hyvänä kakkosena. NG:n vahvuus taas on syvä tavaratila, mutta muuten häviää näille kahdelle.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Viime muutossa oli isona apuna oma OG900 sedani. Vaikka sedanin tavaratila on matalahko niin tavaraa silti mahtuu kun kaataa takapenkin.
Pakettiautoa tarvitsi vain lähinnä sohvan ja pesukoneiden roudaukseen.

Ostin samalla iskusta parisängyn ja sekin meni "heittämällä" konttiin. No piti tietty purkaa paketista, mutta mahtui silti :D
Ei välttämättä mahdu moneen farmarinakaan pidettyyn autoon..
Classic 900
"Aero"
Viestit: 323
Liittynyt: Su Kesä 22, 2003 10:18
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Classic 900 »

Tila-autohan se OG 3/5-ovinen on aina ollut. Hakkaa useimmat farmarit mennen tullen kun pistetään penkit matalaksi.

Vuosien varrella on kuljetettu näillä pitkäperäisillä Saabeilla ihan mitä vaan. Viimeksikin kun haettiin pojalle uusi sänky, niin appiukko tarjosi farmari Mondeota lainaksi ja muija sanoi, että täytyy varmaan purkaa osiin. Minä siihen tuumasin, että eipäs hosuta. Huomaa heti, ettette ole Saabisteja. Siispä sänky auton viereen, takaluukku auki, nips naps penkit nurin ja sänky sisään niine hyvineen. Luukku kiinni ja varaa jäi vielä kymmenen senttiä. Ei muuta kuin pokkana autoon ja menoksi. Pari aukinaista suuta siinä pihalla Saabin vieressä seisoskeli.

Muutama vuosi sitten myin polkupyöräni. Sovittiin treffit ostajan kanssa ja hän oli huolissaan miten saan fillarin perille. Kerroin ettei ole huolta, mulla on Saabi. Tavatessamme otin fillarin takapaksista ja ojensin ostajalle. Kun sain rahat häivyin paikalta ja katselin peileistä kuinka onnellinen uusi omistaja purki pyörää osiin saadakseen sen mahtumaan Ooppeliinsa :lol:

Niinkuin jossain testissä aikanaan sanottiin: "tarvittaessa Saabiin mahtuu vaikka pieni elefantti". Aivan.
Volvo 850 GL Stw 2.4 10v -1994 ml. 321 292
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
MacSaab
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Su Loka 12, 2003 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MacSaab »

Lisää hehkutusta:
Kehun satkua, vaikka olen siirtynyt tonnarijaostoon. Olettekos kokeilleet laittaa satkuun kahta 200 litraista normaalia tynnyriä ... ja luukku kiinni! Hain tyhjät tynnyrit maalaamosta sadevesitynnyreiksi. Ei oo toivoakaan että 9k CS:ään menisi em astiat. Satkun tavaratilaa on jo nyt ikävä.
MtSound
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2004 19:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MtSound »

Eipä valitettavasti ole kokemusta 900:n ruumasta, mutta 9000 CS:llä on tullut aikoinaan vietyä yhtä ja toista mm perämoottori org. laatikossa jne. Viime kesällä tuli kyllä kokeiltua 9-5 wagonin tavaratilan ja matkustamonkin vetoisuutta. Kesälomareissulla 3 hlö, kaikille kamat viikoksi, kaksi golfbagia ja reisulla tehdyt välttämättömät "tuliais" ostokset, kasseittain tavaraa. Tämä nyt ihan normaalia, mutta kun matkalta tuli ostettua pihagrilli (itseasiassa kaksi kun halpoja olivat) :lol: Eli laatikot noin 100x60x40cm. Ja vielä maalle unohtuneet lumilauta ja vermeet, niin alkaa olla ihan tiukka tunnelma, mutta autossa sisällä kaikki.
Ai niin, pyörihän siellä biilissä vielä yksi koirakin. :D
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2070
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

CC-tonnarilla tuli ajeltua Espoon Ikeasta Tampereella saakka reilu 180cm pitkä pöytälevy kontissa. Itse olen aika pitkä (205cm), joten piti "vähän" tinkiä ajoasennosta mutta kyllä siitä kotiin päästiin otsa aurinkolippaa hangaten.
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

No laitetaan lisää hehkutusta. Tulin Kosovosta lomille ja emäntä tuli kentältä hakemaan silloinen auto oli 900 2d Mulla oli sitten jonkun verran tavaraa no eli, 1kpl. jvc 29" tv , 4kpl. 195/65 15" renkaita, 1kpl. hevetin iso iippokassi, 1kpl. koti stereot, 2kpl. kotiteatteri basso kajareita jonka kork.92cm. syvyys 35cm., 1 laatikko missä oli 1kpl.keskiääni sekä 2kpl. diskantteja se boksi oli ehkä jotain 50x80x20cm. 1kpl. reppu, niin ja sitten viellä piti ahtaa sinne kaks ihmistä ja ajaa 135km Heinolaan itseni piti jo hieman tinkiä istuma asennosta mut kotiin tultiin. Kyllä siinä oli kentällä heput ihmeissään kun rupesin Saappia lastaamaan moni jo sanoi et milloin tuut hakemaan loput.
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

cc kirjoitti:Just juu, minä kuskasin satkulla sellaista 190 cm korkeata jää-viileäkaappia takaluukku kiinni. Piti kyllä irrottaa takapenkin istuisosa että tuli pituutta lisää. Istuinosa kun lähtee varsin näppärästi irti (sokkatapit) vaik ei ole kaiketi irroitettavaksi tarkoitettu. Tuntuu että vanhus on kaikkein paras kuormajuhta, CS hyvänä kakkosena. NG:n vahvuus taas on syvä tavaratila, mutta muuten häviää näille kahdelle.
Meillä ilmenny samaa tyyliä ku vietiin jenkki kaappi mökille combi coupella. Hyvin mahtu ku kaato vaan penkit ja luukku kiinni.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Vastaa Viestiin