Kaavailluista nopeusrajoitus muutoksista
Kaavailluista nopeusrajoitus muutoksista
Juurikin tuossa uutisista kuuntelin kuinka kaavailevat moottorietienopeuksien nostamista 120kmh-> 130kmh. Eipä tuossa juurikaan mitään ihmeellistä, mutta kun kaavailevat samalla yleisen nopeusrajoituksen pudottamista 80kmh -> 70kmh.
Mitäpä mielipiteitä herättää?
Itselläni hieman jo kerkesi kierrokset nousemaan tuon tiputuksen kanssa, en yllättyisi jos ensi vuonna lappeenranta-mikkeli väli olisi tuo 70kmh. Suomi on kuitenkin maa jossa välimatkat ovat pitkiä, hermohan tuolla menee jos cruisella pitää 70kmh madella eteenpäin.
Mitäpä mielipiteitä herättää?
Itselläni hieman jo kerkesi kierrokset nousemaan tuon tiputuksen kanssa, en yllättyisi jos ensi vuonna lappeenranta-mikkeli väli olisi tuo 70kmh. Suomi on kuitenkin maa jossa välimatkat ovat pitkiä, hermohan tuolla menee jos cruisella pitää 70kmh madella eteenpäin.
#2633
Tomaatti9000
Tomaatti9000
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Re: Kaavailluista nopeusrajoitus muutoksista
No sehän on vain toinen tapa ilmoittaa että teiden kohtuulliseen kunnossapitoon ei pystytä. Olipa tie mikä hyvänsä ei sen kunto kovin hääppöinen ole (ehkä moottoriteitä lukuunottamatta).Make5 kirjoitti:Juurikin tuossa uutisista kuuntelin kuinka kaavailevat moottorietienopeuksien nostamista 120kmh-> 130kmh. Eipä tuossa juurikaan mitään ihmeellistä, mutta kun kaavailevat samalla yleisen nopeusrajoituksen pudottamista 80kmh -> 70kmh.
Mitäpä mielipiteitä herättää?
Itselläni hieman jo kerkesi kierrokset nousemaan tuon tiputuksen kanssa, en yllättyisi jos ensi vuonna lappeenranta-mikkeli väli olisi tuo 70kmh. Suomi on kuitenkin maa jossa välimatkat ovat pitkiä, hermohan tuolla menee jos cruisella pitää 70kmh madella eteenpäin.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Tuossahan se on kiteytettynä.Mertmi kirjoitti:Tuo 80->70 muutoshan todellisuudessa tarkoittaa 90->80km/h muutosta, kun otetaan huomioon yleinen liikennekäyttäytyminen.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Täällä vaasassa tuskin uskalletaan ajaa edes 80, mut sama vauhti tietysti jatkuu vaikka rajotus tippuisi 50km/t.potkuhousu kirjoitti:Tuossahan se on kiteytettynä.Mertmi kirjoitti:Tuo 80->70 muutoshan todellisuudessa tarkoittaa 90->80km/h muutosta, kun otetaan huomioon yleinen liikennekäyttäytyminen.
VW transporter 2.5tdi vm.99
-
- "Viggen"
- Viestit: 527
- Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
- Paikkakunta: Oulu
Kyllä pikkusen sylettää tuommoset ehotukset. Tuo moottoritienopeus on ihan OK, mutta täälä, missä pitää ajella välillä vähä pitempiäki matkoja, tuntuu tuo 70 kyllä ihan taajamanopeudelta. Ei taitais viittiä talvisaikaan paljo kotipuolessakaan käydä, ku matka-ajaksi tulis 4,5 tuntia + tauot nykyisen reippaan kolmen tunnin (kesärajoitus) sijaan.
Oisko tuo nyt siksi, että vältytään junaratojen kunnostukselta kun saadaan juna näyttämään nykyiselläänkin houkuttelevalta liikkumisvälineeltä autoon verrattuna.
Ite oon sitä mieltä, että nykyautoille sopivampi rajoitusmuutos ois 80->90. Eikö ne Tanskassaki ollu tuota kokeillu, että 60->70, 80->90 jne. ja ajonopeudet olivat tasaantuneet ja onnettomuudet vähentyneet.
Oisko tuo nyt siksi, että vältytään junaratojen kunnostukselta kun saadaan juna näyttämään nykyiselläänkin houkuttelevalta liikkumisvälineeltä autoon verrattuna.
Ite oon sitä mieltä, että nykyautoille sopivampi rajoitusmuutos ois 80->90. Eikö ne Tanskassaki ollu tuota kokeillu, että 60->70, 80->90 jne. ja ajonopeudet olivat tasaantuneet ja onnettomuudet vähentyneet.
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
Eihän tuo tarkoita mitään muuta kuin ettei vitosella voi enää ajella saamatta sakkoja. Vaihto 5->4, kierrokset nousevat->polttoaineen kulutus nousee.
Lisäksi matka-ajat pitenevät.
Eli kansantalous kärsii.... Näitä esityksiä taitavat väsätä tyypit, joilla työmatka tarkoittaa saamaa kuin kävelyä katajanokalta liikenneministeriöön tai pahimmassakin tapauksessa junalla Vantaan perukoilta matkaamista.
Oikeampi tapa liikenneturvallisuuden parantamiseen olisi mielestäni valvonnan lisääminen eikä kaikkien syyllistäminen. Tämä on varmaan sitä sosialidemokraattista kansankotia...![Mad :x](./images/smilies/icon_mad.gif)
Lisäksi matka-ajat pitenevät.
Eli kansantalous kärsii.... Näitä esityksiä taitavat väsätä tyypit, joilla työmatka tarkoittaa saamaa kuin kävelyä katajanokalta liikenneministeriöön tai pahimmassakin tapauksessa junalla Vantaan perukoilta matkaamista.
Oikeampi tapa liikenneturvallisuuden parantamiseen olisi mielestäni valvonnan lisääminen eikä kaikkien syyllistäminen. Tämä on varmaan sitä sosialidemokraattista kansankotia...
![Mad :x](./images/smilies/icon_mad.gif)
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Myös tämä matkailuautojen 80:n nopeusrajoitus on mielenkiintoinen juttu, jota alan harrastajat kaiketi yrittävät ajaa 100:sta kohti.
On mielenkiintoista, kuinka matkailuauton jarrut ja muut ajo-ominaisuudet paranevat pelkästään Helsinki-Tukholma laivamatkan aikana.
Ei millään pahalla foorumia lukevia naisia kohtaan, mutta minkä ihmeen takia meillä on näitä naisia liikenneministereinä![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
On mielenkiintoista, kuinka matkailuauton jarrut ja muut ajo-ominaisuudet paranevat pelkästään Helsinki-Tukholma laivamatkan aikana.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Ei millään pahalla foorumia lukevia naisia kohtaan, mutta minkä ihmeen takia meillä on näitä naisia liikenneministereinä
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
Sama juttu tuli itelläkin mieleen. Ei kai näitä päättäjiä haittaa vaikka vedättäisivät 1000:lla kierroksella maantiellä, taitaa valtio kustantaa autot ja laatikkorempatkoistha kirjoitti:Eihän tuo tarkoita mitään muuta kuin ettei vitosella voi enää ajella saamatta sakkoja. Vaihto 5->4, kierrokset nousevat->polttoaineen kulutus nousee.
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Enkä haluaisi olla niiden poliisienkaan housuissa, jotka kyttäävät hyvillä keleillä niitä, jotka ajavat 70:n sijasta kahdeksaakymppiä.
9-5 2,3t -03
#2514
#2514
Yleisestä nopeusrajoituksesta...
En ole nyt tarkemmin seurannut uutisointia, mutta eikös tuo 80->70 muutos koskisi nimenomaan yleisrajoitusta, eli tieosuuksia joilla ei erikseen ole nopeusrajoituksia kyltein merkattu? Sehän ei tarkoita, että kaikki tiekohtaiset 80-kyltit muutoksen myötä automaattisesti vaihdettaisiin 70-kylteiksi. Tiekohtaisia rajoituksia voinee nykyiselläänkin muutella ilman sen kummempaa politisointia 80->70. Aika harvoin omalle kohdalle osuu tieosuuksia joilla pätee yleisrajoitus ja jolla voisi turvallisesti ajaa 80km/t. Jos yleisrajoitusta lasketaan, ja jostain löytyy tieosuus jolla muutos on aiheeton, niin miksei kyseiselle tieosuudelle voitaisi pystyttää tiekohtaisia rajoituskylttejä (80)?
Valtion täytyy saada lisää rahaa, joten alennetaan nopeuksia ja pistetään lisää valvontaa, ajokorteistakin tuntuu olevan virkavallalla jatkuva pula. :D
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Yleisestä nopeusrajoituksesta...
Hyvä pointti, ei edes tullut mieleeni kyseinen asia. Itse asiassa kun rupesin tuota asiaa miettimään, kaikki tiet jotka on juurikin merkitty kyltein 80 - Yleisrajoitus (tms) ovat juurikin teitä joilla täytyy olla jo hieman rattimiehen vikaa, esimerkiksi talvella ajettaessa. Savolaiset luultavasti tuntevat paikat kun mainitsee Kuvansin EK:n taikkapa Sorsakoski-Pieksämäki tiet joilla muistaakseni kyseiset merkit löytyvät.m&m kirjoitti:En ole nyt tarkemmin seurannut uutisointia, mutta eikös tuo 80->70 muutos koskisi nimenomaan yleisrajoitusta, eli tieosuuksia joilla ei erikseen ole nopeusrajoituksia kyltein merkattu?...
#2633
Tomaatti9000
Tomaatti9000