Kestääkö lasikuitu!

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Kestääkö lasikuitu!

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Onko jollain tietoa kestääkö lasikuitu bensaa! Olisi tarkoitus paikata 900:n tankki lasikuidulla. On pari vuotta sitten paikattu eboksiliimalla, jonka on bensiini pehmittänyt ja liuottanut pois!
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7342
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

lasikuidusta en mene vannomaan.
Viime kesänä korjattiin velipojan tankki sikaflexillä eikä ole vielä ruvennut vuotaan.
Tuohon tarkoitukseen myydään ihan omaa paikkausaineitakin.

T:Teemu paimiosta
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Saba900
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:04
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Saba900 »

Itselläni ei henkilökohtaista kokemusta asiasta ole, mutta yhessä sierrassa oon nähny lasikuitusen tankin... Niin että kai se kestää.
Saab 9-5
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8219
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

:? Miten ootta saanu muovitankkeja rikki??? Itse olen "antanut" autolle silloin tällöin mummolantiellä "pohjakontakteja" ja vielä ei ainakaan "kop, kop" ole tankki mennyt rikki.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2074
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Helposti

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Kyseessä on meikäläisen vanha Suappi ja se sai aika rankan pohjakosketuksen mökkitiellä ajettaessa routamonttuun. Ihme kyllä tankki alkoi vuotamaan vasta pari vuotta pohjakosketuksen jälkeen. Tankissa on nähtävissä pohjakosketuksen jäljet. Yllätys että pohjakosketus tapahtui pari viikkoa laskusarjan asentamisen jälkeen.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8219
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

:? Itse ajoin tuota em. mummolantietä (näkyy myös tuossa avatarkuvassa) viime kesänä "suur_ajojen_tyyliin". Kolme kertaa otti lattia maahan; kerran takaa, kerran edestä ja kerran koko matkalta. Tankissa on vain pitkiä naarmuja, yhdestäkään ei ole edes hikoillut bensaa läpi.

http://personal.inet.fi/koti/dimebak/Li ... assa2.html

Tuossa linkin kuvassa tie laskee alas, ja nouse takana mäen yli. Kuva on otettu selin mummolan pihaan. Kaiken kaikkiaan tie menee näin. Ajetaan kantatieltä soratielle, tulee mutka oikealla joka kaataa ulkokurviin päin (70-80km/h), tie jatkuu loivasti vasemmalla kaartaen (110km/h) ja oikealle kaartaen (120km/h), vauhdin ollessa noin 130km/h tulee S-mutka, vauhti laskee 90km/h, S-mutka (oikea-vasen) oikenee suoraksi juuri tuossa linkin kuvassa taka-alalla näkyvässä mäen harjassa (Kämäränmäki), jolta lasketaan alas ja ajetaan täysillä suoraa, jossa on nousu niemelle joka näkyy kuvassa auton edessä, nousussa on pieni heitto, jossa olen saanut auton pohjan osumaan maahan 140km/h, heiton jälkeen painan kaasun pohjaan, ajan suoran loppuosan täysillä, paras tulos on mittarin mukaan 160km/h ja alan jarruttamaan yleensä noin 100 metriä ennen pihaa. Kerran on mennyt pitkäksi, mutta ei onneksi osunut puuliiterin hirsiseinään :lol:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Pikkasen kerran säikäytti, kun ajoin hyväkuntoista keväistä soratietä jossa oli yksi roudan tekemä "porras". Porras oli ehkä noin 10-15cm korkea. Meikäläinen tuli jotakin 90km/h ja huomasin soratien pinnassa mustia jarrutusjälkiä. (kaikkihan tietää, että kovaan soratien pintaan jää jarrutuksesta musta jälki) Hälytyskellot pärähti nupissa ja löin jarrua. Soratieajossa oppineena hölläsin jarrun juuri ennen heittoa ja sitten jysähti. 8O Nopeutta oli vielä jotakin 60-70km/h töyssyn kohdalla. Varovasti tapailin vaihdetta silmään ja nostin kytkintä. Löytyy vaihteet. huh. Pelkäsin että vaihdelaatikko hajosi tms. Ajelin siitä kohteeseeni 5km päähän ja katsoin pihassa auton alle. Moottorin alla poikittain olevan alumiinipalkin alapinta oli koko leveydeltään uritettu ja palkin päälläkin oli tuoretta soraa! Tajusin, että tuossa olis voinu käydä huonosti, jos en olis ehtiny jarruttamaan vauhtia vähemmäksi. :oops:

Kerran samaisella tiellä väistin päänkokoista irtokiveä! Yli ajon seurauksia en edes uskalla arvailla. Kansalaisvelvollisuus sentään heräsi ja kävin heivaamassa kiven ojaan. Tielle oli levitetty mursketta. Liekkö lipsahtanut se isompi kivi murskekasan pohjasta tms.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8219
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Mertmi kirjoitti:Kerran samaisella tiellä väistin päänkokoista irtokiveä! Yli ajon seurauksia en edes uskalla arvailla. Kansalaisvelvollisuus sentään heräsi ja kävin heivaamassa kiven ojaan. Tielle oli levitetty mursketta. Liekkö lipsahtanut se isompi kivi murskekasan pohjasta tms.
Itse ajoin päänkokoiseen irtokiveen. Täällä Rollossa tehtiin K-raudalle piha jne jne remonttia. Lapin Kuljetus oli ajanut jo pitemmän aikaa maata K-raudan tontille ja tontilta pois. Syksy eteni ja tuli syksyn 2002 eka lumikelit. Ajoin silloin ilman sumuvaloja (aluksi käytin vain sumulla) illalla töihin Lapin Kansalle, joka on K-rautaa vastapäätä ja ajoin omaa kaistaa päänkokoiseen irtokiveen. Kivi lensi viereisen kaistan yli helvetin syvään ojaan, Annista meni Ronalin tykki 15 sentin matkalta läjään ja viikon vanha Hakkapeliitta kakkoseen tuli 5 sentin "snake-pite" (maastopyöräilijät sen ainakin tietää, eli vanne osuu johonkin kovaan ja leikkaa kumen halki kuten mattoveitsi = snake-pite). Vitutus ja v-käyrä olivat max-arvossa koko työpäivän, koko yön. Vein vanteen Lapin Kumeen (tekevät aluvanteen oikasuja). Oikaisivat vanteen, onneksi ei ollut murtunut, ostin yhden uuden talvirenkaan ja menin K-raudan pomon haukuttuani ja haistattamaan vitut Lapin Kuljetukselle. Tein Kuljetukselle korvauspyynnön, johon ei otettu mitään kantaa. Loppujen lopuksi kävin tekemässä valituksen Rovaniemen kaupungin tiemestarille, yleisen tien kunnon huonontamisesta. Tiemestari otti yhteyttä Lapin Kuljetukseen ja Kuljetus suostui maksamaan kaupungille, ja kaupunki maksoi minulle kaikki kulut :? Tuossa ei kyllä ollut mitään järkeä, sillä Kuljetuksen olis pitäny myöntää virheensä minulle ja maksaa itse minulle.

Mutta sainpahan minulle kuuluvan korvauksen. Sen päänkokoisen kiven muuten heitin sinne Lapin Kuljetuksen pihalle :lol: Intti termiä käyttäen, hajotkoon siihen :lol:

EDIT: Nykyään ajan sumarit päällä kokoajan. Olen huomannu, että tienpinnan epätasaisuudet huomaa, kun matalalta tulee valoa :lol: sumuvaloa :lol:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin