Opel

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Opel

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Onko Opel oikeasti ihan surkea? Eikä mitään itsestään selviä kokemukseen perustamattomia juttuja vaan kokemukseen perustuvia, jos mahdollista. Ainakin aikoinaan Opel oli kai osapuilleen laatuauton maineessa, toisin kuin nykyään.

Perustuuko jonkun merkin kielteisyys sen hyvyyteen, kuten esim. Saab? Ne mollaa, jotka ei tiedä siitä mitään. Mistä tämä imago on Opelille tullut, kuka tietää...

Ja lopuksi tarkennus, en ole vaihtamassa Opeliin, en edes GM pohjaiseen Saabbiin, kunhan kyselen... :roll:
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2715
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

90-luvulla(osin myös 80-luvulla) Opelilla oli vaikeita laatuongelmia...

Eikai Opel ikinä missään luksusauton maineessa ole ollut, mutta toimivan käyttöauton kylläkin :roll:
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Niiden kanssa pitää työskennellä tai ajaa ,mitä noita nettijuttui aina uskomaan..
Esimekki heitto..
Opelin jakopäät oli ainakin yhtä hyviä kuin minkätahansa muun Premium merkin,esim suuri ja kunnioitettu Audi vai oliko se Dkw..=Ihan ei aina päässyt vaihtoväliä kun jostain laukes.
Kyllähän nää on melko perseestä melkein kaikki nykyään.
Edit: Ennenkuin tästä tulee opel on Pop, tai Perseestä konsanaan keskustelu niin muidenkin merkkien laatua voi käydä ihailemassa -->
http://www.ake.fi/recall
Viimeksi muokannut 900i, Ke Helmi 22, 2006 23:00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Laadussa Opel on ainakin Saksalaista kärkeä viimeisimpien tietojen mukaan, työstetty valtavavilla harppauksilla luotettavuutta uusiksi.

Harmittavasti ei ole enää linkkiä mediasivuilla aika pitkään analyysiin miten korjasivat asioita.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Tuskin tuo Opeli mikään huono peli on, kyllä niitä ainakin he*****ti liikenteessä näkee :roll:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Mielestäni Opelissa oli vähemmän sähköongelmia kuin eräissä muissa saksalaisissa.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Onhan noita aikoinaan ollut B ja C - mallin kadetteja , tykkäsin silloin tosin kylmiä tahtoivat talvella olla.
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Reetu kirjoitti:Onhan noita aikoinaan ollut B ja C - mallin kadetteja , tykkäsin silloin tosin kylmiä tahtoivat talvella olla.
Eivätkä B- ja C-kadetit ole edelleenkään yhtään sen lämpimämpiä. :)

Myös monia muita malleja ko. valmistajalta löytyy missä ei tarkene ilman villasukkia talvioloissa.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Muistelisin lukeneeni Tekniikan Maailmasta tai jostain muusta alan lehdestä aikoinaan Opelin huonon maineen juontavan juurensa -90-luvun alkupuolelle, jolloin firmalle tuli uusi hankintapäällikkö.
Fiksuna ja perinteisenä tarkan d-markan miehenä uusi johtaja päätti kilpailuttaa alihankkijoita valmistuskustannusten pienentämisestä. Kaikki voivat varmaan kuvitella, miten laadulle käy, kun tuoton ja kulujen erotus alkaa hipoa kipurajaa. Laatu siis laski kuin se kuuluisa lehmän häntä.
Hankintapäällikkö sai tietenkin lähtöpassit, kerran menetettyä mainetta on kuitenkin hankala saada takaisin. Nykyiset Opelit ovat varmasti ihan ok-pelejä, kuluttajilla vaan on pitkä muisti.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i kirjoitti:Mielestäni Opelissa oli vähemmän sähköongelmia kuin eräissä muissa saksalaisissa.
Ja myös vähemmän sähkölaitteita kuin muissa saksalaisissa.
Tupakan sytytinkin on lisävaruste.. 8O


Opelin laatu heikkeni totaalisesti kadetin D-mallin kanssa, luopuivat
tässä vaiheessa boschin virtavehkeistä ( tämä oli suuri erehdys, josta ko
valmistaja kärsii vieläkin ) tosin ovat siirtyneet takaisin boschin virtavehkeisiin.
Mutta tuo huoltovälin lyheneminen kummastuttaa..( ja artisti maksaa )
aluksi tehdas lupaa huoltoväliksi 30tkm mutta kun koneita rupesi paukkumaan niin huoltoväli on nykyään 15tkm...
tästä asiasta on saanut kuluttaja asiamies monta valitusta.

*itsekkin opeleita omistaneena*
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Häpeäkseni tunnustan että vectra cc malli on ollut monasti koeajolistalla pari kolme autoa sitten. Syynä moiseen oli sangen tilava takaloosteri ja kokonaan aukeava "takaseinä".
Ja muuten ng900 vapareissa tupakansytyttimen lisäksi myös tuhkakuppi(valolla tosin) oli lisävaruste 8O . Tupakoitsikan paketti maksoi muinoin länkkärillä alennuksilla muistaakaseni 130mk :roll:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

Tobbana kirjoitti:
Reetu kirjoitti:Onhan noita aikoinaan ollut B ja C - mallin kadetteja , tykkäsin silloin tosin kylmiä tahtoivat talvella olla.
Eivätkä B- ja C-kadetit ole edelleenkään yhtään sen lämpimämpiä. :)

Myös monia muita malleja ko. valmistajalta löytyy missä ei tarkene ilman villasukkia talvioloissa.

-Sami
Eikös pari vuotta sitten TM:n talviautotestissä lämmityslaite Vectrassa ollut parsmpi kuin 9-3 ss:ssa?
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Psychocowboy kirjoitti:Ja muuten ng900 vapareissa tupakansytyttimen lisäksi myös tuhkakuppi(valolla tosin) oli lisävaruste 8O . Tupakoitsikan paketti maksoi muinoin länkkärillä alennuksilla muistaakaseni 130mk :roll:
Toi lisävarustejuttu on höpöä. Se oli palkittu terveyskampanja :) (Tosi juttu)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
tommij
"Hölösuu"
Viestit: 1376
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 13:38
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tommij »

Iskällä on parit Opelit ollut, 89 farmari, jossa oli se onneton ecotech-kone. Huono alusta, huono kytkin, huono kone. Ei kauaa säilynyt se.

Mutta vaihtoi sitten vähän ajettuun vectrafarkkuun ja nyt mittarissa joku parisataa, käytännössä ei vikoja tuona aikana ja täytyy sanoa että kyllä sillä itsekin ajelee paremman puutteessa, hinta-laatusuhde varsin hyvä. Jotain kulutusosaa tietty uusittu ja on helppo huoltaa itsekin.

Se täytyy vielä todeta että noi oli/on täysin ruostevapaita molemmat, eli sekin kyllä parantunut oleellisesti.
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Ruosteongelmathan niitä vanhempia Ooppeleita on aina vaivannut. Äiteellä oli aikanaan ´85 E-Kadetti ja oli silloin jo kymmenen vuotta sitten aika hirveässä kunnossa pelleiltään... (sen jälkeen ei meidän perhepiirissä ole ainuttakaan Opelixia ollut, eikä varmaan tulekaan) Ja alkupään Astrat kuulemma myös omaa luokkaansa tämän asian suhteen :?
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Vastaa Viestiin