EuroNCAP testeissä suomalaisten suosikit

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

EuroNCAP testeissä suomalaisten suosikit

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Haluaisitko sinä olla tässä autossa nokkakolarin sattuessa:

Kuva

Chevrolet (=Daewoo) Aveo, 1 1/2 tähteä viidestä kuljettajan ja matkustajien turvallisuudesta nokkakolarissa. Kyseessä kuitenkin uusi malli. "Mutta onhan se halpa".....

Suomalaisten "uusi suosikki" kiiiia seraato sai tyydyttävän tuloksen (3 staraa), samoin haiundain tuskano-maasturi neljä staraa. Peugeot 207 viisi tähteä. Mahtaakohan Kia repiä yhtä rehvakkaita otsikoita tuosta "upeasta" kolmen tähden saavutuksesta kuin tekivät vuoden vaihteessa "myyntitilaston ykkönen" kampanjallaan.... :roll:

Mielestäni kertoo aika hyvin, että missä automaailmassa nyt mennään. Eurooppalaiset valmistajat ovat ottaneet viiden tähden törmäysturvallisuuden jo käytännössä standardiksi. Idän ihmeistä osa on vielä reilut 10 vuotta turvallisuuden kehitystä jäljessä, osa taas saavuttaa kovaa vauhtia eurooppalaisten ja japanialaisten etumatkaa.

Suurin osa suomalaisista auton ostajista taas ei odota autoltaan muuta kuin halpaa hintaa ja kykyä mennä paikasta A paikkaan B.

Törmäystesteistä lisää:
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... 174&page=1
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2735
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Joo ohan noi korealaiset vielä aika hyvin jäljessä.

Ja ellen ihan väärin muista, tämä samainen Aveo sai jenkeissä ***** tähteä keulatörmäyksestä. Todellinen malliesimerkki siitä, miten joku auto optimoidaan jotain tiettyä testiä varten :roll:
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

Luin tuossa taannoin yhden testin tuloksia, ja olihan se huvittavaa luettavaa..

samalla sivulla Toyota yaris olikos se nyt 5 tähteä, ja sitten jeep grand cherokee olisko ollu 3 tähteä.. hehheh.. epäilemättä jeepillä ajaminen on vaarallisempaa :lol: :lol:

ei kait näitä nyt kumminkaan saisi ihan samalla sivulla mainostaa.. vertailtavuus tulee eteen kait vain seinään törmätessä...

ite kyllä mielummin istuisin siinä jeepissä, kuin yariksessa kun paukahtaa.. haha..

mutta testit on testejä..
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Rommitommi kirjoitti:Ja ellen ihan väärin muista, tämä samainen Aveo sai jenkeissä ***** tähteä keulatörmäyksestä. Todellinen malliesimerkki siitä, miten joku auto optimoidaan jotain tiettyä testiä varten :roll:
Ei se varsinaisesti kerro optimoinnista tiettyä testiä varten vaan enemmänkin testien eroista.

Tuo 5 tähteä Jenkeissä - 2 tähteä Euroopassa ilmiöhän on ollut näkyvissä niin kauan kun molemmissa on testejä tehty. Autoteollisuus (varsinkin eurooppalainen) on pystynyt kipuamaan viiteen tähteen Euroopassakin... selvää parannusta, jota jenkkitesti ei vain pysty tuomaan esille.

Korealaiset tuskin varsinaisesti optimoivat autojaan Jenkkilää varten vaan rakentavat vain yksinkertaisesti niin hyviä kuin heille on taloudellisesti kannattavaa. Tietyntasoinen testimenestys vaaditaan, mutta huipputuloksia ei tarvita missään. Noiden laitteiden kohderyhmä länsimaissa on kuitenkin sellainen että hinta on oleellisempi asia markkinoinnissa kuin testitähdet. Kaukoidän omilla markkinoilla taas tähdet eivät paljon markkinoinnissa auta.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
lk
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: La Heinä 23, 2005 19:41

Viesti Kirjoittaja lk »

Peugeot 205 ja Chevrolet Gran Cherokee ovat eri luokissa ja Euroncap:n sivuillahan sanotaan että tulokset ovat vertailukelpoisia aina vain luokkien sisällä. Tuota luokka hommaahan ei tosin auton markkinoissa vain aina "muisteta" mainita.

Jos joku auto on saanut eri tuloksen Euro-testissä ja jenkki-testissä niin pitää kattoa onko vuosimalli ollut sama ja onko auto ylipäänsä sama eri markkina alueilla. Tuosta tulikin mieleen että Argentiinassa opelit myydään Chevroleteina. Esim Chevrolet Corsa. (VM 2005 eikä yhtään turvatyynyä tai abs-jarruja!!!).
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: EuroNCAP testeissä suomalaisten suosikit

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

V.J.S kirjoitti:Suurin osa suomalaisista auton ostajista taas ei odota autoltaan muuta kuin halpaa hintaa ja kykyä mennä paikasta A paikkaan B.
Pitää täysin paikkansa. Kunhan auto on halpa ja sillä on jonkinlaista brändiä (=nimeä), niin kauppa käy kuin siimaa.

Ei ole väliä, missä auto on tehty tai kuinka turvallinen se on.

Valitettavasti tämä suuntaus on jo tullut muihinkin kulkupeleihin kuin autoihin.

GM teki fiksun vedon, kun se muutti Daewoon nimen Euroopan markkinoita silmällä pitäen Chevroletiksi. Heti kun merkki vaihtui, ihmiset tiedostivat, että Chevy on tunnettu brändi ja kauppa alkoi käymään kuin siimaa.

Juttelin toissapäivänä puhelimessa ja puhelun aikana silmieni edestä Tuusulantiellä meni ohi ainakin 7 "Chevyä", eli ex-Daewoota. Tämä kertoo varmaan siitä, kuinka suosittu nykyinen Chevy ex-Daewoo on tällä hetkellä Suomessa.

GM Finland panostaa suurimmat mainoseuronsa Opeliin ja Chevy ex-Daewoon, koska nämä autot ovat halvempia kuin Saab ja siksi niiden osto-/myyntivolyymi Suomessa on suurempi kuin Saabin. Aivan ymmärrettävää käytöstä firmalta, joka pyrkii maksimoimaan voittonsa. Täytyy tähän vielä myöntää se GM Finlandin puolustukseksi se, että 9-3:n Turbo Edition -malli on ollut hyvä kampanjatarjous.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin