Hälytin vilkasliikenteisellä parkkiksella

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Hälytin vilkasliikenteisellä parkkiksella

Viesti Kirjoittaja wesku »

Pakkasilla tonnarin hälytin on reistaillut, silloin tällöin mennyt sellaiseen tilaan ettei saanut kauko-ohjaimella pois lainkaan. Käynnistyksenestoa ja valoshowtoimintoja ei ole kytketty, koska koko hälärin asensin alunperin 90% keskuslukituksen kauko-ohjaus ja 10% pelottelu mielessä.

Avaimella lukko auki ja liikkeellelähtö käy muuten normaalisti paitsi että sireeni soi noin puolen minuutin ajan. Näin viimeksi melkoisen vilkkaaseen aikaan n. klo 20 Turun Caribian kylpylän parkkikselta lähtiessä. Melkoisen moni tuijotteli ihmeissään kun lähdin vain ajelemaan pillit soiden mutta kukaan ei luonnollisestikaan näyttänyt vaivautuvan tekemään yhtään mitään. Naureskelin taas kerran ettei ainakaan vilkasliikenteiseen aikaan häläristä ole paljoakaan hyötyä.

Seuraavalla kerralla ajattelin kokeilla, mitä tapahtuu jos samassa tilanteessa jätänkin auton starttaamatta ja otan vain taskulampun käteen ja alan "irrottamaan stereoita" tai "hajottamaan rattilukkoa". Veikkaisin ettei tuossakaan tilanteessa juuri ketään kiinnostaisi mitä autossa tapahtuu

Onko joku joskus huomannut että hälyttimen soiminen villkasliikenteiseen aikaan joko paikallaan olevassa tai liikkuvassa autossa aiheuttaisi muunlaisia reaktioita kuin korkeintaan hymyilyä tai haavi auki tuijottelua tms. ?

Pisti myös miettimään, mikähän olisi kenenkin juridinen asema jos tuossa tilanteessa joku valpas aktiivikansalainen (mahd. parin uintikaljan rohkaisemana) olisi hyökännyt esim. hyvän tilaisuuden tullen puomin kohdalla korttia asettaessa käteen kiinni "hörhöä tai kuuroa autovarasta pysäyttämään" ja ikkunasta ulos repimään ja siinä sitten olisi otettu hiukan yhteen ;)

t Vesku
t-lahdenmaki
"Viggen"
Viestit: 668
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja t-lahdenmaki »

Juuri näin.
Olen itsekin huomannut, ettei autoon asennetusta kalliista häläristä ole paljonkaan apua, kun kukaan ei edes päätään käännä sen soidessa viereisessä autossa. Tämä on kokeiltu moneen kertaan mm. alennusmyyntien aikaan vilkasliikenteisen kaupungin keskustassa......
Toisaalta taas jos hälytin vähänkin vingahtaa kotipihassa kauempana kaupungin tungoksesta, niin ei mene montaa sekuntia kun jo naapuri soittaa aidan takaa kännykkään ja toteaa: "Joku meinaa viedä sun autos"
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
Make
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Pe Touko 16, 2003 12:05
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make »

Muistuu mieleen tapaus parin vuoden takaa jollloin ajelin vielä tuollaisella ysikymppisellä saabilla. Jätin auton aamulla työpaikasta noin parin sadan metrin päähän parkkikselle. Ruokatunnilla kaveri soitti ja aikoi tulla käymään morjenstaan. Noh, kaveri ajoi auton mun auton eteen parkkipaikalle, siis kadun varteen. Lähdettiin käymään syömässä, ja tultiin takas. Kaverin auton etusivu ikkuna oli löyty sisään, mankka viety, etukaiuttimet viety, takakaiuttimet viety, subwoofer viety :twisted: Ja mikä hauskinta, niin omassa autossa oli firman teippaukset, sekä muutama muukin tarra kyljessä kun taas kaverilla ei ollut mitään suuntaa antavaa, että autossa olisi ollut mitään "radiolaitteita". Eli kaverin autonhan ne putsasivat, keskellä kirkasta päivää. Ei tietenkään ollut hälyttimiä, ei itselläkään, ainoastaan defan tarrat ikkunoissa, liekkö nuo tarrat sen verran pistänyt pohtimaan, että helpompi viedä tuosta seuraavasta autosta, jossa ei ole häläriä. :wink:
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

En ole koskaan nähnyt kenenkään tekemässä yhtikäs mitään ku hälärit on huutanut jossakin päin kaupunkia.Oli sitten yö tai päivä.Itseni mukaan lukien.. :oops: Taitaa ihmiset vaan aatella et mitähän tuo hälytin nyt tossa sekoilee.. :P Liian herkälläkö? :P
jkairt
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 17:16

Viesti Kirjoittaja jkairt »

Taitaa olla nuo vikahälytykset aivan liian yleisiä. Toisaalta siinä saa olla aika paatunut äijä, joka tosissaan on varkaissa ja on itse välittämättä siitä huudosta ja valojen vilkkumisesta. Ja eikös niillä varkailla kaikilla ole se musta silmänympärysnaamio, lakki ja mustavalkoraitapaita ? Ainakin Aku Ankassa on, siittä ne tuntee...
JK
Saabanan
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Su Helmi 01, 2004 12:51

Viesti Kirjoittaja Saabanan »

Mulla on parissa uutena ostamassani autossa ollut tehasasennetut hälärit ja täytyy sanoa että sen verran vikahälytyksiä tuli että ei enää viittinyt aktivoida hälyttimiä jos auton jätti semmoseen paikkaan mistä itse ei olis kuullut hälärin ääntä.

nyt kun ostin uuden pirssin niin en ottanut häläriä enää vaivakseni.
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Mä en hälyä ottannu koska autossa on käynnistyksenesto eli sitä ei siitä mihinkään ajeta, ja mulla ei ole autossa mitään vietävää sillä cd-radio ei käy mihinkään muuhun autoon ku mun autoon.

Ainakaan asiantunteva voro ei varmaan mun autoa pidä ykkös kohteena :roll:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Vastaa Viestiin