Keväinen Lahden motari 12.3
Keväinen Lahden motari 12.3
Tuli sitten käytyä sielä lahdes tänään, RAKSA 2006 messuilla. Ihmeellisen havainnon tein. Minulla oli cruise 110km/h kohdalla päällä, niin Helsinki-Lahti välillä minä ohitin varmaan 5 auto/rekka ja minut ohitti varmaan 200 autoa. Suurin osa pisti menee 120km/h + vauhdilla. Sama toteamus oli takasin päin kaikki jurras meidän ohi.
Yhdes vaihees joutu antaa monoa ku Bussi tuli motarille niin piti vaihtaa kaistaa joten sillon polkasin vissiin 140+ vauhdin ku takaa tuli auto kovaa. Ja edes meni Mersu ja Impreza jotka kilpaili, niin beesasin niiden vauhdis sitten sen 200m yhden asuntoauton ohi. Sitten tasaista 110km/h vauhtia.
Yhdes vaihees joutu antaa monoa ku Bussi tuli motarille niin piti vaihtaa kaistaa joten sillon polkasin vissiin 140+ vauhdin ku takaa tuli auto kovaa. Ja edes meni Mersu ja Impreza jotka kilpaili, niin beesasin niiden vauhdis sitten sen 200m yhden asuntoauton ohi. Sitten tasaista 110km/h vauhtia.
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Juu, tuttu tie myös minulle. Lahti-Heinola tie nykyisellään aika hurja, kun ei ole kaistaviivoja vielä maalailta. Parhaillaa Heinolaa kohti mennään Vierumäen ramoin kohdilla jopa 3 kaistaa pitkin..
Ennen em. väli oli ehkä vielä hurjempi, kun oli nuo kuuluiset kiihdytyskaistat käytössä. voi niitä tilanteita...
Lahti-Helsinki väli... hmm... Nopeudet välillä todella hurjia. Ehkäpä kuitenkin lähialueen paras tie ajaa "kovaa"...

Ennen em. väli oli ehkä vielä hurjempi, kun oli nuo kuuluiset kiihdytyskaistat käytössä. voi niitä tilanteita...

Lahti-Helsinki väli... hmm... Nopeudet välillä todella hurjia. Ehkäpä kuitenkin lähialueen paras tie ajaa "kovaa"...

Honda Accord 2.2 CTDI-i Executive X 2006
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
-
- "Hölösuu"
Eilen sunnuntaina oli poliisiauto kytiksessä Klaukkalan sillan alla (keula pohjoiseen päin) tutkaamassa motarilla ajavia autoja. Omasta mielestäni olivat sijoittuneet aivan väärin päin. Heidän olisi pitänyt sijoittua Klaukkalan liittymän ohessa olevalle bussipysäkille ja tutkata Klaukkalan risteykseen motarilta erkanevia autoja. Sori nyt vaan kaikki klaukkalaiset, mutta on aika usein on tullut nähtyä, kuinka arkisin klo. 16-18 välillä moottoritiellä kaahataan vasemmanpuolista pohjoiseen menevää kaistaa ja sitten yht'äkkiä viime hetkessä ryhmitytään oikeanpuoliselle kaistalle, jotta päästäisin Klaukkalan liittymään. Mahtaa kaikilla noilla tyypeillä olla hirveä kiire töistä kotiin
Siinä sitä olisi poliiseille töitä 

NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Tilanteessa, jossa itse lähtee reilussa 120km/h vauhdissa ohittamaan, saattaa tulla aika kireitä tilanteita, jos takaa tulee auto 150-160 km/h. Nopeusero on jonkinmoinen ja siinä saa jarrutella ihan kunnolla. Tämä kannattaa muistaa. Sitä toisen hurjaa ylinopeutta ei välttämättä huomaa.
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Peräänajaja maksaa, se pitää muistaa. :)MtSound kirjoitti:Tilanteessa, jossa itse lähtee reilussa 120km/h vauhdissa ohittamaan, saattaa tulla aika kireitä tilanteita, jos takaa tulee auto 150-160 km/h. Nopeusero on jonkinmoinen ja siinä saa jarrutella ihan kunnolla. Tämä kannattaa muistaa. Sitä toisen hurjaa ylinopeutta ei välttämättä huomaa.
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Hölösuu"
Mä ajan +20 km/h, joten juuri siinä rikesakon ja päiväsakon rajamaillakristian kirjoitti:Pakko tunnustaa että ajan kyllä lähes poikkeuksetta moottoritiellä 20-40 km/h yli sallitun rajoituksenJa silti monet painaa ohi... taitaa moottoritie olla aina eräänlainen "villi länsi"

NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Itse en ymmärrä tuota 20km/h + ylinopeuksia , koska siis eihän siinä voita yhtään mitään. Myönnän että kesällä ajan kyllä helpommin motarilla 140km/h kuin talvella 120km/h, johtunee sakko prosenttilasekennasta.
Ku polisiis " sallii " sen 10% taajaman ulkopuolella.
100km/h aluellla siis 110km/h
120km/h alueella siis 132km/h
on siinä pikkaisen eroa....se pari ratkaisevaa..
Jos ajaa 100km matkan yksi ajaa 100km/h ja toinen ajaa 130km/h
niin eroa tulee siinä ajassa 30km kun toinen perillä. Tämä joka tulee hitaammin perässä ajaa tuon 30km matkan eron 18min aikana.
Lukio matikkaa
Sanon että ei minua kauheasti kismitä ku kaikki vetäisee ohi jossain Motarilla, ihmetyttää vaan että luuleeko kaikki nämä ihmiset että laki ei koske heitä
on siinä pikkaisen eroa....se pari ratkaisevaa..

niin eroa tulee siinä ajassa 30km kun toinen perillä. Tämä joka tulee hitaammin perässä ajaa tuon 30km matkan eron 18min aikana.

Sanon että ei minua kauheasti kismitä ku kaikki vetäisee ohi jossain Motarilla, ihmetyttää vaan että luuleeko kaikki nämä ihmiset että laki ei koske heitä

MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Harvaa se ohittelu haittaa. Sellaiset ohittajat, jotka omalle kaistalleen palatessaan tulevat eteen 5 metrin päähän, aiheuttavat kiroilua - varsinkin kun kiviä sataa keulaan...
Oma matkavauhtini tuolla Hla-Lahti välillä on mittarin mukaan 107 km/h eli varmaan todellinen nopeus ~105 km/h. Ja ihmetyttää kovaa ajavien naisten määrä, Yariksella painetaan 130 lasissa ja ruokitaan etupenkillä turvaistuimessa olevaa kersaa ja levitetään ripsiväriä kun kerrotaan viikonlopun tapahtumista työkaverille. Ei onnistuisi kovin monelta putkiaivomieheltä... hyvä jos osaa purkkaa ajaessa syödä...
Se tuli tarkistettua lomareissulla, että jos viisari näytää 90 km/h, todellinen nopeus tielaitoksen valotaulujen mukaan on 88 km/h. Tiedä sitten, onko tuo mittarivirhe lineaarinen vai ei.
Oma matkavauhtini tuolla Hla-Lahti välillä on mittarin mukaan 107 km/h eli varmaan todellinen nopeus ~105 km/h. Ja ihmetyttää kovaa ajavien naisten määrä, Yariksella painetaan 130 lasissa ja ruokitaan etupenkillä turvaistuimessa olevaa kersaa ja levitetään ripsiväriä kun kerrotaan viikonlopun tapahtumista työkaverille. Ei onnistuisi kovin monelta putkiaivomieheltä... hyvä jos osaa purkkaa ajaessa syödä...

Se tuli tarkistettua lomareissulla, että jos viisari näytää 90 km/h, todellinen nopeus tielaitoksen valotaulujen mukaan on 88 km/h. Tiedä sitten, onko tuo mittarivirhe lineaarinen vai ei.
-
- "Hirsch"
-
- "Hölösuu"
Laki menettää merkityksensä, jos sitä ei koeta järkeväksi. Kuten tämä handsfree-pakko. Joka päivä näkee vaikka kuinka monta, jotka puhuu ihan normaalisti puhelimeen, enkä kyllä ainakaan itse voi moittiaTomi9000T kirjoitti:Itse en ymmärrä tuota 20km/h + ylinopeuksia , koska siis eihän siinä voita yhtään mitään. Myönnän että kesällä ajan kyllä helpommin motarilla 140km/h kuin talvella 120km/h, johtunee sakko prosenttilasekennasta.
on siinä pikkaisen eroa....se pari ratkaisevaa..![]()
Lukio matikkaa
![]()

Tai käveleminen punasia päin, sitä tekee lähes jokanen, ja kuinka moni heistä kokee sen rikolliseksi?
Mun mielestä varsinkin motareilla nää talvinopeusrajotukset on sieltä ja syvältä...90% talvesta siellä on ihan kesää vastaava keli, mutta silti pitää körötellä satasta. Sakon riskikin on huomattavan pieni

Autoliiton sivuilta: "− Talvinopeusrajoituksia rikkoo yli puolet autoilijoista. Lähes neljännes tekee sen yli 10 km/h nopeudella. Helsingissä suoritettu nopeusseuranta osoitti, että eräillä kaduilla kaikki autoilijat ylittivät sallitun nopeuden. Nopeusrajoitusten tiukentaminen lisää siis selvästi ylinopeuksia, Tuori toteaa.
Hänen mukaansa perusnopeusrajoituksen alentamista on perusteltu sillä, että Ruotsissakin perusnopeus on 70 km/h.
− Olemme jo pitkään kyselleet, miksi Ruotsissa on parempi liikenneturvallisuus kuin Suomessa, vaikka siellä 70 km/h alueella keskinopeudet ovat samaa 81 km/h luokkaa kuin Suomessa 80 km/h teillä. Nimellisestä nopeusrajoituksesta ei liikenneturvallisuus ole kiinni."
Ajan myös huomattavasti pidempiä matkoja kuin 100kmh, ja niissä ajansäästö on jo ihan suhteellisen huomattava

Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T