Iveco Daily

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Vitoa on kaverit kehuneet, omaa kokemusta ei ole. Mutta nuhapumppua ei kannata ostaa :!:
Kaverit on niitä enimmäkseen hakeneet saksasta, ainoastaan pari Ivecoa on löytynyt hyvänä ostoksena mutta tarjonnassa yleensä mannebiili hakkaa laatuautot :twisted:
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9380
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kuorkkia en saa mahtumaan talliin mutta esim. Viton tapainen pikkukirppu menisi sinne.. kuinkas sellaisen saisi rekisteriin maksamatta veroja, esim. matkailuajoneuvona, erikoisautona, pienoislinja-autona tms, pitääkö esim. tälläisestä maksaa jotkin kamalan korkeat henkilöauton verot?:
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

ng900aero kirjoitti:Kuorkkia en saa mahtumaan talliin mutta esim. Viton tapainen pikkukirppu menisi sinne.. kuinkas sellaisen saisi rekisteriin maksamatta veroja, esim. matkailuajoneuvona, erikoisautona, pienoislinja-autona tms, pitääkö esim. tälläisestä maksaa jotkin kamalan korkeat henkilöauton verot?:
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
D1-linjuriksi rekisteröity pikkubussi on noin taloudellisesti ihan järkevä vaihtoehto, siinä on vaan sitten ne mahdolliset kortti- ja kuskiongelmat. Ei se vanha Vito välttämättä huono ole, kunhan ei liian pientä konetta tosiaan.
georges
"Aero"
Viestit: 378
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:47
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja georges »

Vito on aika hyvä ajaa, aika henkilöautomainen. Ja paljon parempi kuin mersun vanhempi c-sarja on ajaa.

Uusi transporter on kanssa pirun hyvä ajaa, mutta on se varmaan 10k€ kalliimpi kuin ducato.

Kaverin ducatossa (2.8) hajos startti puolen vuoden vaihteessa, ja meni kolme viikkoa että sai uuden. Muuten ollut hyvä peli.

Mites näm pienet hiivatti pakut? Onko niistä mihinkään?
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Itse suosittelen:
1)transporter (kirkas ykkönen)
2)vito
3)muut omalla vastuulla ja hiece vain kesäkäyttöön.
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ajn »

Kuorma-auton ja pakettiauton kustannuksia vertaillessa kannattaa muistaa vakuutuksen hinta, on nimittäin k-a:lla melkoisesti kalliimpi kuin p-a:lla. D1-kortin hankkiminen tässä on ittelläkin listalla... sekin maksaa liki 1000€... :evil:

Vitosta: Olen nyt ajellut vuoden päivät 110D:lla vm 1998, ja jotain kokemuksia on kertynyt. Vitojen hinta on laskenut ihan viime aikoina lähes siedettävälle tasolle, joten on ihan harkinnan arvoinen vaihtoehto. Käytetyn auton ulkoasu kertoo paljon auton kunnosta yleensäkin.

Asianharrastajien palstalta löytyy kysesiestä härvelistä tietoa varsin objektiivisessä muodossa, joten eikun surhvaamaan...
http://mersuforum.net/
Tuolta voi myös tutkia miten kulkee "kevyesti" viritetty diesel, eli tuommonen musta V230...

Vehon vaihtoautojen hinnat antaa hyvän lähtökohdan mitä on järkevä maksaa... vitot on pikkuliikkeissä yllättäen kalliimpia kuin veholla... 8O
-------------------------8<----------->8--------
#1395
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

Kaverilla on Vito (muistaakseni 108 td vm -97?), muuten ollut hyvä, mutta kovasti ruostuva.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Hiace vm88 oli ennen, nyt Transporter vm99.
Ero on käytännössä paljon enemmän kuin tuo 11 vuotta :wink:
Transportereissa kannattaa suosia 2.5TDI, näistäkin vielä 75kW versio.
Ajettavuus on hyvä ja ehtii sillä liikenteen tahtiin.
BMW 320dA Coupe LCI
georges
"Aero"
Viestit: 378
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:47
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja georges »

Isä osti uuden transporterin kun halvalla sai kuten sulo vilen aikanaan.
Viikon ajettuaan kysy että mistä siihen saa lastun. On 88hv 1.9tdi ja laiskahan se on kuorman kanssa varsinkin. Mutta pirun hyvä ajaa.

Hassu juttu sinänsä että vw ei ollut yhtään sen kalliimpi kuin ducato, lupasivat edellisestä transitista niin paljon enemmän vw:llä kuin muissa pakuliikkeissä. Mikä lie kampanja oli päällä.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
legro
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Helmi 22, 2005 15:48
Paikkakunta: Seinäjoki - Tre

Viesti Kirjoittaja legro »

On varmasti Vitot, hiacet, vw:t ihan hyviä, mutta liian pieniä tavaratilaltaan.
93 2.0t
georges
"Aero"
Viestit: 378
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:47
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja georges »

Osta scania! Tavaratilaa on ainakin riittävästi 8)
Ja ainakin melkein oikeaa merkkiä, vaikka yhteistyöstä jo onkin aikaa.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9380
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

legro kirjoitti:On varmasti Vitot, hiacet, vw:t ihan hyviä, mutta liian pieniä tavaratilaltaan.
Jos on oikeasti tarve kuljettaa jotain niin ehdottomasti Ducato Maxi ja 2.8-koneella, on hinta/laatusuhteeltaan kaikista paras. Ja tosiaan hemmetin hyvä ajaa, näppärä pyöritellä Hesan keskustassakin, ja kaikinpuolin todella hyvä vekotin. Ja ei minulla ole huonoa sanottavaa 2.5TDI:stäkään, olin siihen ihan tyytyväinen, mutta kaverin 2.8JTD tuntui vaan aika tykiltä siihen verrattuna :D
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

georges kirjoitti:Isä osti uuden transporterin kun halvalla sai kuten sulo vilen aikanaan.
Viikon ajettuaan kysy että mistä siihen saa lastun. On 88hv 1.9tdi ja laiskahan se on kuorman kanssa varsinkin. Mutta pirun hyvä ajaa.
Jos isällä on vielä ko. Transporter niin tuo 88-heppainenhan on versio 2.5 TDi -koneesta, kyllä siitä tarvittaessa ripeämmän saa. Tuohan on sinänsä jo luksusta, itse tuli ajeltua 1.9D:llä eli vaparidieselillä, oiskohan siinä nyt 60 heposta ollut ja niistäkin puolet tuntui olevan lomilla. :roll:
georges
"Aero"
Viestit: 378
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:47
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja georges »

1.9 tdi se on, hevoset saatoin muistaa väärin, tätä uutta mallia kuitenkin ja hevosia tarkemmin selattuna 86. Jos se ei vaihda sitä ennen takuuajan umpeutumista niin sitten viritetään, ei vaan kehtaa takuuaikana lastuttaa.

Paitsi jos vw:ltä saa noita 105hv lastuja järkihintaan eikä takuu mene. Kun ei niissä koneissa varmaankaan ole muuta eroa.

* 1,9 TDI, 63 kW (86 hv)
* 1,9 TDI, 77 kW (105 hv)
* 2,5 TDI, 96 kW (131 hv)
* 2,5 TDI, 128 kW (174 hv)
Tuo viimeinen olisi aika mukava peli. Nelivetona vielä. On vaan hiukan hinnoissa
:(
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

georges kirjoitti:Hassu juttu sinänsä että vw ei ollut yhtään sen kalliimpi kuin ducato, lupasivat edellisestä transitista niin paljon enemmän vw:llä kuin muissa pakuliikkeissä. Mikä lie kampanja oli päällä.
Ok, 86 hv juu tässä uudessa 1.9:ssä. Tuo ylläoleva teksti hämäsi hieman, kuitenkin kun uusien Transporterien ovh-lista alkaa jostain 30,5 k€ niin hyvityksen ero taisi olla melkoinen. :lol: Tuskin on koneissa muuta eroa, VW:ltä tuskin lastua halvalla saa, mutta tutkailkaa vielä lastumarkkinoita, jos jollain lastulla takuu säilyisikin.
Vastaa Viestiin