Poliiseista valittaminen

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Tomi9000T
"Aero"

Poliiseista valittaminen

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

Oudon piirteen olen täällä huomannut että jos keskustelu aihe liikkuu ylinopudesta, poliisista, sakoista, kameroista ...etc " you name it "

Niin lopputulos on aina että jotkut valittaa sakoista, siitä että Poliisi vain kyttää ylinopeuksia , pitäisi saada ajaa kovempaa....etc

Henkilökohtainen mielipiteeni on että Poliisi on tärkeä ja hieno asia meidän yhteiskunnas. Kuka sitä liikennettä sitten valvoo :?: Teiden ritarit tuunatuilla autoilla vai :?:

Kyllä mä iloinen aina olen ku poliisin kohtaan ku sitä apua tarvitsen ja yleinsä saanutkin hyvin nopeasti. Oli asia sitten pieni tai iso. Ja jos sakot tulla tupsahtaa niin yleinsä ne on ollut oikeutettuja. Aikuisena pitäisi tietää että liikentees on säännöt, kuten lapsi tietää että kotona on säännöt. Liikentees Poliisi valvoo ja kotona vanhemmat.

Mitä ylinopeussakoista tulee....se valittaa jolla ei rahaa maksaa niitä :o
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
nalleolut
"TosiSaabisti"

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

juuri näin.... poliiseja liian vähän tien päällä näkee! 7v joka kesä ajanut väliä lpr-turku ,niin tämän 7v aikana yhen poliisi auton olen nähnyt ja sekin kääntyi lahden keskustassa pois valta väylältä! ai mutta sori toinen poliisi partio oli samaan aikaan kahvilla hämeenlinnassa...... munkkia syömässä
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
gls
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja gls »

katsoiko kukaan tämän viikon poliisi TV:tä? huomauttivat kadetin kuskia (jolla oli leima ummessa) rappaamattomista laseista, kadetin kuski huusi ja möykkäs minkä kerkes.

käski poliiseja rappammaan ne lasit ja painumaan vittuun.. :? :evil:
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
rälläkkä
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

gls kirjoitti:katsoiko kukaan tämän viikon poliisi TV:tä? huomauttivat kadetin kuskia (jolla oli leima ummessa) rappaamattomista laseista, kadetin kuski huusi ja möykkäs minkä kerkes.

käski poliiseja rappammaan ne lasit ja painumaan vittuun.. :? :evil:
'

Juu. Oli aika lehmänhermoisia poliiseja.
Itse olisin varmaan jo pistänyt poliisina jätkän kyytiin ja vienyt jäähylle. Sehän taisi jonkin verran käydä se jäppinen tekstiileihinkin kiinni.

Kyllä poliisi on hyvä asia olla olemassa vaikka se kuinka vituttaisi kun on saanut sakot. Eikä minua ainakaan haittaisi vaikka sitä valvontaa olisi huomattavasti paljon enemmänkin tuolla teillä...
Ddeccard
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja Ddeccard »

Kyllä ne suomen poliisilaitoksen edustajat ovat ainakin kansainvälisellä vertailuasteikolla sellaisia mukavan lupsakoita, hyväntuulisia ja ystävällisiä ammattimiehiä. Totta kai jokaisesta ryhmästä löytyy ns. mätäpaiseita, mutta aika harvassa ne ovat olleet.

Kerran kyllä odotin melkein kolme tuntia (2h50min) poliisia kolaripaikalle mäkelänkadulla (siis muutaman kilometrin päässä linnuntietä "pääkallopaikalta" Pasilasta). Taisivat pojat olla tutkan kanssa kytiksessä, eikä heti kerennyt tavallisen kansan kolareita setvimään. :evil:

Ja kerran kun olin menossa talon autohalliin keskellä yötä (~03.00 AM) , niin kellarissa hyökkäsi kaksi isoa konstaapelia täyttä häkää kulman takaa päin. Olin niin hämmästynyt etten saanut edes sanaa suustani, nostin vain kädet ylös. Mutta hämmästyivät sinivuokotkin, kun ei ollutkaan kyseessä se henkilö jota hakivat. Poistuivat yhtä nopeasti kuin ilmestyivätkin ja jättivät minut ihmettelemään että eikö se vallankumous sitten ollutkaan tapahtunut, ja eikö sinne gulagille vielä tarvinnutkaan lähteä... :roll:
--
I thought what I'd do was, I'd pretend I was one of those deaf-mutes; Or should I?
You know what I'd like to be?
I mean if I had my goddam choise, I'd just be the catcher in the rye and all.
TuuSaR
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Se on vaan yksinkertaisesti niin että kaikki eivät ole samaa mieltä nopeusrajoituksista.
Olli Kinaret
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Se on vaan yksinkertaisesti niin että kaikki eivät ole samaa mieltä nopeusrajoituksista.
AIVAN
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Tomi9000T
"Aero"

Itse olen sitä mieltä että Auto väärällä nopeudella väärässä paikassa ja asenteella on ASE. Sillä voi tappaa liikentees. Ihmisten välinpitämättömyys liikentees on se suurin ongelma.

Kuten tulee mieleen että Helsinki/Huoplahden tiellä oli ennen 50km/h , kun nyt taas 40km/h koska yksi juntti ajo S3 audilla lapsen yli joka kuoli vammoihinsa. Ilman tätä junttia sielä saisi ajaa 50km/h. Itse olen ottanut kyseisellä pätkällä sakot juuri muutoksen aikana ajoin tutkaan 56km/h. Siitä on nytten yli kaksi vuotta. Ja edelleen sielä ajetaan niistä samoista valoista päin punaista ja ajetaan 50+ nopeuksilla.

Itse olen kerran kämmännyt kunnolla ja jäänyt kiinni. Sanon että se jälkeen meni aika monta kertaa päässä miete: MITÄ JOS .....

Sakoilla pääsin eli uuden tilaisuuden sain.
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Ansis
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Tomi9000T kirjoitti:Kuten tulee mieleen että Helsinki/Huoplahden tiellä oli ennen 50km/h , kun nyt taas 40km/h koska yksi juntti ajo S3 audilla lapsen yli joka kuoli vammoihinsa. Ilman tätä junttia sielä saisi ajaa 50km/h.

Siitä on nytten yli kaksi vuotta. Ja edelleen sielä ajetaan niistä samoista valoista päin punaista ja ajetaan 50+ nopeuksilla.

Kyseinen pätkä oli parin kuukauden ajan osa työmatkaa syksyllä, ja eniten otti pattiin vihreän aallon jättäminen 50 kmh säädölle.
Eli 40 kmh ajellessa joutui kahdesti punaisiin Turun suunnasta tullessa ja 50 kmh ajetaessa olisi selvinnyt yhdellä pysähtymisellä.

Joku ehkä miettii purnauksen tarpeellisuutta, mutta liikennevalojen ajoituksen muuttamisella aikaa säästyisi ko. kohdassa keskimäärin puoli tuntia kuukaudessa. Samaten ympäristökuormitus alueella vähenisi jonkin verran.
saab87
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja saab87 »

sakotkin on yleensä ihan oma vika :roll:
Rouva JuAn
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
Jycä
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja Jycä »

saab87 kirjoitti:sakotkin on yleensä ihan oma vika :roll:
Niinhän se lähes aina on. Lainatakseni Karpoa jossain Tuulilasin haastattelussa: Sehän ei ole virkavallan vika, että Suomen sakotusjärjestelmä on kusipäinen. En jaksa tarkistaa, miten se meni sanasta sanaan, mut jotenki noin... Tähänkin aiheeseen käy hyvi slogani "Elämä on!" Toisaalta omalle kohdalle osuessa ei kyllä naurata...
9-5 Aero BP XWD -11, 9-3 cabriolet 2.0T A -98, 9-5 2.3T -07, 9-5 3.0V6t Griffin -01
kimmop
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja kimmop »

Jycä kirjoitti:Niinhän se lähes aina on. Lainatakseni Karpoa jossain Tuulilasin haastattelussa: Sehän ei ole virkavallan vika, että Suomen sakotusjärjestelmä on kusipäinen. En jaksa tarkistaa, miten se meni sanasta sanaan, mut jotenki noin... Tähänkin aiheeseen käy hyvi slogani "Elämä on!" Toisaalta omalle kohdalle osuessa ei kyllä naurata...
Jeps, saati sitten että rangaistus tulojen perusteella kasvaa. Hillitseepähän tietty jonkin verran sekin menokenkää mutta jotenkin ei voi olla oikein että lippispää Ladalla pääsee samasta rikoksesta halvemmalla.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
jaarli
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja jaarli »

Niin, siis poliisihan ei määrää nopeuksia, vaan ainoastaan valvoo niitä.. Vaikka henk. koht kuulunkin ns. "tarkkailulistalle" harrastuksieni & kerhotoimintojeni takia, pidän poliiseja pääsääntöisesti hyvinä ihmisinä. Joukossa on tosin kusipäitäkin, mutta niinhän kaikkialla muuallakin.. Kyttien kanssa tulee aina toimeen, ongelma ovat lakeja ja asetuksia laativat ihmiset. Muistakaa äänestää, ihmiset!
Aja millä ajat, ja Saabilla loput.
(Ajaa dieselillä on kuin panna kortsulla: turvallista ja halpaa, mutta ei kuitenkaan luonnollista)
Rommitommi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Itse jaksan purnata LP:n toiminnasta niin kauan kun:

-laki ei ole kaikille sama. Jo kahdessa tapauksessa taksikuski on vaan morjestanut ja saanut jatkaa matkaa. Viimeksi ajoi 70@40 rajotusalueella. Itse luonnollisesti sain sakon huomattavasti pienemmästä ylityksestä. Valittaminen on täysin turhaa. Oma sana vastaan neljän poliisin lausuntoja kuitenkaan mitään painais :roll:

-Tutkataan sellaisissa paikoissa, missä sakkoja on helpointa saada. Esimerkiksi keskellä yötä jonkun koulun vieressä, vaikka rajoitus on laitettu juuri niiden koululaisten takia. Luonnollisesti sitä tutkaamista ei suoriteta päivällä, koska sakkoja olis vaikeampi päästä kirjottamaan, kun monella meistä autoilijoista järki toimii sen verran, että ajaa muutenkin rajotusten mukaan. Liikenneturvallisuudella perustelu on aika kyseenalaista toimintaa tälläisissä tapauksissa.

-Niin kauan kuin puhallutuksia näkee kerran vuodessa, kun taas nopeusratsioita pari kertaa kuussa. Rattijuopothan ei tuota.

Muuhunkin liikenteeseen liittyvästä asiasta jaksan jauhaa vaikka loputtomiin, mutta ne eivät ole suoranaisesti poliisin syytä.

Liikenteestä on helppo jeesustella loputtomiin. Jos ajattelee kaiken "mitä jos"-asenteella, ei kohta voi enää liikkua neljän seinän sisältä pois tai mitä jos ne seinätki sortuu :wink:
Kuitenkin arvostan poliisia todella paljon ja yhtä yksittäistapausta lukuun ottamatta ovat aina olleet hyvin asiallisia ja asiansa osaavia. Saisivat vaan panostaa enemmän yleiseen turvallisuuteen kuin pelkkään liikenteeseen.
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Tomi9000T
"Aero"

Itse näen tutkia useasti töissäni ja puhalluksia. Oma ennätys on 3 kertaa vartin sisällä :D

Kyllä nuo nopeus rajoitukset on aika oudosti laadittu. Monet niistä ymmärrän joitakin en. Se että Helsinki keskustas on 30km/h selvii hyvin ku tutkii ihmisiä miten ne hyppelee sielä liikenteen seas ja näyttää keskisormee ku kävelee punaisiapäin :?:

Kyllä se Poliisi osaa niuhoo turhasta kanssa, mutta niinhän se kaiken palvelun kanssa on .Sitä hyvää Poliisia ku ei saa valita tilalle, vaan tulee mitä tulee.

Mitä takseihin tulee samat säännöt niitä koskee ja sakkoja ropisee. Yksi kuljettaja sai kuukauden ajokiellon ku väisti ihmistä ja joutu siten ajaa punaisia päin. Poliisi näki ja selittelyt ei auta. Hyvin väärä tuomio mutta minkäs teet. Minusta kenenkään ei pitäisi saada erityiskohtelua liikentees.

Onhan se turhaa että Poliisit tutkaa enemmän yö aikaan ja hiljaiseen aikaan. Siitä tulisi hirvee haloo jos ne tutkais vaikka Länsiväylällä 8-10 aikaa aamulla, joutuisi kyllä kirjottaa aika liudan sakkoja. Sitten ne kyllä tutkaa ku joku Saabisti haluaa kattoa painemittaria ja polkasee liikaa :D

Unelmahan olisi että vapaat nopeudet isoille väylille , vähemmän valoja ja ihmiset kunnioittais toisia siellä liikentees, taitaa kyllä olla aika utopiaa kuitenkin :D
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Vastaa Viestiin