Automyyjien toiveita...
Automyyjien toiveita...
Autonmyyjät näyttivät pitäneen kokousta, pieniä poimintoja kokouksen annista:
* viiden vuoden kuluessa pitää heidän mielestään autoverotusta alentaa, jolloin...
--> isot koneet isommalle verolle, CO2 päästöt ohjaavat verotusta
Eli kohta näillä vanhoilla Saabeilla on haittavero...
* viiden vuoden kuluessa pitää heidän mielestään autoverotusta alentaa, jolloin...
--> isot koneet isommalle verolle, CO2 päästöt ohjaavat verotusta
Eli kohta näillä vanhoilla Saabeilla on haittavero...
Ei kai kukaan tosissaan luule (tai edes toivo) että mahdolliset käyttömaksujen korotukset ei koskisi vanhoja autoja?
Mites 90-luvulla kävi?
Mites 90-luvulla kävi?
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Ja kun katsoo miten esim. Saksassa rankaistaan vanhan isokoneisen auton pitämistä, on suunta selvä.
Suomessa:
Ihmiset pakotetaan ajelemaan perusmalleilla Suomessa, koska valtaosalla väestöä ei ole varaa ostaa kuin Golf-luokan autoja.
Lasketaan lopulta autoveroa sen verran, että Golfeilla ja Corolloilla ikänsä ajelleet voivat toteuttaa haaveensa isosta autosta ja ostavat 15 vuotta vanhan isokoneisen Bemarin tai muun "joskus ison ja kalliin" auton.
Sitten kun noita vanhoja isoja raatoja alkaa olemaan Suomen liikenteessä tarpeeksi, laitetaan niille kovat käyttömaksut... Eli se siitä tuontiautojen verotuksen keventämisestä. Hiukan karrikoiden esitetty, mutta periaatteessa noinhan se vissiin menee...
Suomessa:
Ihmiset pakotetaan ajelemaan perusmalleilla Suomessa, koska valtaosalla väestöä ei ole varaa ostaa kuin Golf-luokan autoja.
Lasketaan lopulta autoveroa sen verran, että Golfeilla ja Corolloilla ikänsä ajelleet voivat toteuttaa haaveensa isosta autosta ja ostavat 15 vuotta vanhan isokoneisen Bemarin tai muun "joskus ison ja kalliin" auton.
Sitten kun noita vanhoja isoja raatoja alkaa olemaan Suomen liikenteessä tarpeeksi, laitetaan niille kovat käyttömaksut... Eli se siitä tuontiautojen verotuksen keventämisestä. Hiukan karrikoiden esitetty, mutta periaatteessa noinhan se vissiin menee...
Tuulilasissa oli esillä vaihtoehto 10 vuoden siirtymäajasta.
Pelkkään CO2:een ei homma voi perustua kun alla on pian sähkö sun muita autoja joissa ei ole kyseistä päästöä ollenkaan.
Mikäs siinä jos vanhoille tulee haittaveroja, kunhan vaan uusien hinnat laskee. Valtaosa ihmisistä haluaa kuitenkin ajaa uusimmalla ja parhaimmalla kalustolla.
Pelkkään CO2:een ei homma voi perustua kun alla on pian sähkö sun muita autoja joissa ei ole kyseistä päästöä ollenkaan.
Mikäs siinä jos vanhoille tulee haittaveroja, kunhan vaan uusien hinnat laskee. Valtaosa ihmisistä haluaa kuitenkin ajaa uusimmalla ja parhaimmalla kalustolla.
Ettei menisi niin pitkälle tuo haittaverotus, että ruvetaan valvomaan millaisella sähköllä sähköautonsa lataa. :)TuuSaR kirjoitti:Pelkkään CO2:een ei homma voi perustua kun alla on pian sähkö sun muita autoja joissa ei ole kyseistä päästöä ollenkaan.
Mikäs siinä jos vanhoille tulee haittaveroja, kunhan vaan uusien hinnat laskee. Valtaosa ihmisistä haluaa kuitenkin ajaa uusimmalla ja parhaimmalla kalustolla.
Mitä taas uusiin autoihin tulee, niin olisihan se kiva ajaa uudella autolla, mutta, järki tulee tässä kohti onneksi vastaan eikä tajua mitenkään päin uuden auton arvonalennusta ensimmäisen vuoden kahden aikana, maksa 50ke nyt ja vaihda parin vuoden päästä taas uuteen, välirahan ollessa 20-30ke. Toki kun pääsee tiettyyn rytmiin niin velka pysyy aina samana ja auto uutena, mutta silti, ei kiitos.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Tässä Taloussanomien juttu kokouksesta: http://www.taloussanomat.fi/etusivu/5445018.asp
Mielenkiintoista, että Ruotsin etumatka nähdään mahdollisena harhapolkuna.
Mielenkiintoista, että Ruotsin etumatka nähdään mahdollisena harhapolkuna.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Automyyjien toiveita...
Sääliksi käy jenkki autojen omistajia...!!!tevisu kirjoitti:Autonmyyjät näyttivät pitäneen kokousta, pieniä poimintoja kokouksen annista:
* viiden vuoden kuluessa pitää heidän mielestään autoverotusta alentaa, jolloin...
--> isot koneet isommalle verolle, CO2 päästöt ohjaavat verotusta
Eli kohta näillä vanhoilla Saabeilla on haittavero...
SAABin moottori on vähäpäästöinen, niin ainakin lukee rekisteriotteessa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Höh,mites sitten meidän vanhanaikaisilla autoilla HALUAVIEN ajajien käy?TuuSaR kirjoitti:Tuulilasissa oli esillä vaihtoehto 10 vuoden siirtymäajasta.
Pelkkään CO2:een ei homma voi perustua kun alla on pian sähkö sun muita autoja joissa ei ole kyseistä päästöä ollenkaan.
Mikäs siinä jos vanhoille tulee haittaveroja, kunhan vaan uusien hinnat laskee. Valtaosa ihmisistä haluaa kuitenkin ajaa uusimmalla ja parhaimmalla kalustolla.
No on se harhapolku sen osalta, että valtaosa etanolista tulee Brasiliasta.Mielenkiintoista, että Ruotsin etumatka nähdään mahdollisena harhapolkuna.
Mutta eihän Pekkarinen ole tuonnista puhunut vaan tuhansista maatiloista, joissa raaka-ainetta tuotettaisiin.
Mitä tulee taloussanomien kylmäkäynnistymiseen ja kylmäkäyntipäästöihin, Saab esitti Aero X konseptissa ratkaisut molempiin. Polttoaineenkulutus on vielä työn alla mutta ei se Saabilla niin paljon ole kuin tavallisilla flex fuel autoilla.
Biodiesel ja etanoli ovat tietenkin kilpasilla, asetelma varmaan muodostuu samanlaiseksi kuin nykyään. Dieseli perheautoihin ja etanoli urheiluautoihin, tosin sillä poikkeuksella, että diesel valtaa bion myötä markkinat melkein kokonaan.
Re: Automyyjien toiveita...
No toivottavasti tekevät sellaisen veromallin, ettei tule "jättipottia" kellekään. Eli siten että joku joutuu maksamaan suhteettomasti veroa kilometreihinsä nähden. Tai ettei käy niin kuin tuontiautojen kohdalla, eli verot määräytyy tullivirkailijan mielialan ja päivän sään mukaan.
Saab 9000 CS2.3 -92 automaatti
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000414.jpg
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000411.jpg
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000414.jpg
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000411.jpg
Sweden Plans Wood-fueled Future
http://service.spiegel.de/cache/interna ... 37,00.html
http://service.spiegel.de/cache/interna ... 37,00.html