Gasolinepetrol
Gasolinepetrol
Nyt on empiirisesti todettu 98:n ja 95:n ero 9-5 aerossa ja sen kulutuksessa.
Noin 100 km/h vakionopeussäätimen avulla Tre-Hki-Tre meni 8,6 l/100km ja kaupunkisekalaisessakin menee alle 11 l/100 km. Kun 95:lla ajellessa meni kaupunkissa 12,9 l parhaimmillaan ja maantiellä pääsin juuri ja juuri alle 10 l/100 km.
Eli kalliimpi on halvempaa. Tehoissa en ole mitään eroja havainnut, mutta eipä niitä näin talvella taida havaitakaan.
Noin 100 km/h vakionopeussäätimen avulla Tre-Hki-Tre meni 8,6 l/100km ja kaupunkisekalaisessakin menee alle 11 l/100 km. Kun 95:lla ajellessa meni kaupunkissa 12,9 l parhaimmillaan ja maantiellä pääsin juuri ja juuri alle 10 l/100 km.
Eli kalliimpi on halvempaa. Tehoissa en ole mitään eroja havainnut, mutta eipä niitä näin talvella taida havaitakaan.
JK
-
- "Hölösuu"
Ttu. Aattele kuinka nopee, jos ei ois ollu perhettä ja taakkatelineitä. Ja vielä ihan perusversio autolla.
Olen tosin ollut kyydissä 80-luvun accordissa, kun Mansen keskustassa painettiin 230 km/h mittarissa oikeaa kaistaa ja vasemmalla kiiruisimmat meni vielä ohittekin. Tää on nopeetemponen kaupunki. Oli siinä mittarissakin vissiin jotain häikkää. Kiihty valoista alle kahden sekunnin 0-100 käsiajanotolla. Ja ihan taisi 1,6:n koneellakin olla.
Olen tosin ollut kyydissä 80-luvun accordissa, kun Mansen keskustassa painettiin 230 km/h mittarissa oikeaa kaistaa ja vasemmalla kiiruisimmat meni vielä ohittekin. Tää on nopeetemponen kaupunki. Oli siinä mittarissakin vissiin jotain häikkää. Kiihty valoista alle kahden sekunnin 0-100 käsiajanotolla. Ja ihan taisi 1,6:n koneellakin olla.
JK
Mut siinä oli varmasti vähintään hiilikuitujäljitelmä bensatankin kansi, karvaratti ja wunderbaumi. Niistähän tulee perinteisten tuning-sääntöjen mukaan ihan **tusti lisää tehoa. Ainii, meinasin unohtaa takalasin ritilän/tummennuksen ja ne aina hilpeyttä herättävät pölykapselit jotka yrittää näyttää aluvanteilta - niissä on jopa jarrulevyt mukana!jkairt kirjoitti: Olen tosin ollut kyydissä 80-luvun accordissa, kun Mansen keskustassa painettiin 230 km/h mittarissa oikeaa kaistaa ja vasemmalla kiiruisimmat meni vielä ohittekin. Tää on nopeetemponen kaupunki. Oli siinä mittarissakin vissiin jotain häikkää. Kiihty valoista alle kahden sekunnin 0-100 käsiajanotolla. Ja ihan taisi 1,6:n koneellakin olla.
Pitääkö paikkansa

9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
Tai oli. Kummaa nekin maalasin sillä samalla kerralla kun taka-akselit. Eikä kummatkaan ollu putsattu. Miksei Hitsprayssä lue, ettei se kestä silikonin päällä lasinpesunestettä ?
Te unohdatte tyystin mun keraamiset männänpalautinjouset ja oranssit virikipinät. Myös keveyden takia penkkeihin poratut reiät auttavat.
Te unohdatte tyystin mun keraamiset männänpalautinjouset ja oranssit virikipinät. Myös keveyden takia penkkeihin poratut reiät auttavat.
JK
Kai sulla kuitenkin on puukuulaistuin ergonomian takia? Entäs golfpallo vaihdekepin nuppina? Ja alumiinijäljitelmäsisämatot? Ja polkimissa sellaset alumiiniset jutut - mikskä niitä nyt sanotaankaan? Aivan järjetön lintulauta takapaksin kannessa? Lisäpitkät ja sumarit - sumarit aina päällä, ajovalot mieluummin ei?
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
Höh, no tiätty. Sit molen porannu vagonin nurkkiin yhden saunakuitulamppusetin, joka näyttää todella rouheelta pimeessä. Päivänvalossa asennusjälkeä ei oikeen kehtaa kattoo, mutta mummiälestä idea on tärkein. Sit molen maalannu konepeltiin Miranolilla ja vesiväripensselillä semmosen alastoman naisen kuvan kanssa. Se näytää kyllä naapurin mielestä ameebalta, mutta kaukaa katottuna se on tosi magee.
JK