ei näin
ei näin
Ajelin tänään pirkkalan bauhaussista hervantaanpäin, siinä sitten kun alkaa moottoritie nostin nopeuden normaaliin marssivauhtiin kompensoiden mittarivirheen, 10% ylinopeuden ja mielentilan mukaan ja hurautin edessä menevästä ohi.
Takana tuleva uudenmallinen harmaa toyota corolla päätti tehdä saman liikkeen. Kiihdytys, kaistanvaihto, vesiliirto, suoraan päin moottoritien vasenta kaidetta, siitä kimmoke oikealle kaistalle jossa auto ilmeisesti sammui.
Kaveri starttas uusiks ja jatko matkaa. Oli muuten aika wtf? olo kun katseli peruutuspeilistä tätä ohjelmanumeroa. Kävi tuuri että kaveri ei lähteny ihan persarista ohitukseen tai olisi tullut kaksi rutattua autoa.
Paskat on kelit kyllä, ei muuta voi sanoa.
Takana tuleva uudenmallinen harmaa toyota corolla päätti tehdä saman liikkeen. Kiihdytys, kaistanvaihto, vesiliirto, suoraan päin moottoritien vasenta kaidetta, siitä kimmoke oikealle kaistalle jossa auto ilmeisesti sammui.
Kaveri starttas uusiks ja jatko matkaa. Oli muuten aika wtf? olo kun katseli peruutuspeilistä tätä ohjelmanumeroa. Kävi tuuri että kaveri ei lähteny ihan persarista ohitukseen tai olisi tullut kaksi rutattua autoa.
Paskat on kelit kyllä, ei muuta voi sanoa.
-
Janne #2769 stcf #40
Janne #2769 stcf #40
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: ei näin
Suomen yleisin auto, joka ei todellakaan herätä mitään ambitioita, vaan hukkuu tasaisen harmaaseen massaanjkotka kirjoitti:harmaa toyota corolla


Ajelin tämän viikon alkupuolella Vantaalta Espooseen ja takaisin Helsinkiin. Tällä matkalla näkemistäni Toyotoista varmaan 97% oli harmaita. Vitsailinkin takaisin työpaikalle päästyäni työkaverilleni, että eihän Toyotan suomalaisen maahantuojan kannattaisi myydä muita kuin noita harmaita Toyotoja, koska niillä näyttää olevan niin hirveä menekki

Täytyy kyllä myöntää, että on noi Saabinkin värit melko synkkiä. Enää ei saa Monte Carlo yellowta, eikä sitä vm. 2004 mallistossa ollutta turkosinvihreää

#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: ei näin
Alunperin kai jkotkan idea oli kertoa siitä, miten käy kun pidon rajat ylittyy. Eikä se ole kiinni siitä, onko sulla Aeroturbo tai harmaa corolla.jkotka kirjoitti:
Paskat on kelit kyllä, ei muuta voi sanoa.
Minä tänä aamuna, töihin matkalla, Turun motarilla innoissani irrottelin, kun oli hiljainen liikenne ja kuivat tiet. Kunnes sitten Histan kohalla oli valumavettä lähtenyt liikkeelle rampilta ja jäätynyt notkelmaan. Näin tämän jääkentän hyvissä ajoin. Olin olevinani viisas kun painoin kytkimen pohjaan jo etukäteen. Siitä huolimatta auto alkaa tarjota loivassa kaarteessa perää sivulle...vauhtia melkein 130...
Wtf tosiaan

Olokeehan varovaisia, kevätilma on petollista.
Vihdin Pelle#2851
900i2,1-16 ImolaRed MadeInUki
900i2,1-16 ImolaRed MadeInUki
-
- "Hirsch"
- Viestit: 801
- Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 13:14
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: ei näin
Turbo Sensonic kirjoitti: ...mieluummin kuin esimerkiksi kirkkaan keltaisen Seatin![]()
Heh...eli olen sitten erillainen/outo ?


Ei se mitn!
Re: ei näin
oudoilla on aina hauskempaa va oot kyl aika outoPuistokemisti kirjoitti:Turbo Sensonic kirjoitti: ...mieluummin kuin esimerkiksi kirkkaan keltaisen Seatin![]()
Heh...eli olen sitten erillainen/outo ?![]()

Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
Hmm juu, tuosta PelleP:n kirjoituksesta tulee elävästi mieleen männätalvinen tilanne, satoi semmoista loskanoloista, ajelin motaria joka oli kyllä hyvin säntillisesti aurattu, ei mitään probleemia. Jurruttelin taksin perässä ja lopulta päätin sitten ohittaa, kun tuntui ettei mikään paha keli ole. Samassa kun olen siirtynyt toiselle kaistalle ja taksin rinnalle huomaan että aura-auton kuski onkin päättänyt nostaa auran, tiellä 10-15 cm jäistä loskaa.
Saman tien kun auto nousi loskan päälle lähti luisuun, keula kohti Mersun kylkeä, hidastuu..hidastuu..juuri ehti alta pois ja sain oikealla kaistalla auton kohti menosuuntaa. Enää en koittanut ohittaa. 


Tänään myöhään illalla sattui ilkeännäköinen tilanne kolmostiellä. Henkilö- ja näköjään enemmiltä aineellisiltakin vahingoilta onneksi vältyttiin, mutta tuli muistutus paitsi kuolevaisuudesta liikenteessä, myös siitä, että silmät kannattaa pitää auki ja talvirenkaita alla vähän kauemminkin kuin mitä laki velvoittaa...
Oltiin matkalla Hämeenlinnasta Helsinkiin. Oli pyryttänyt koko matkan, mutta näkyvyys oli ihan ok eikä tie tuntunut erityisen liukkaalta. Pystyi ajamaan ainakin rajoitusnopeutta ihan rennosti.
Ehkä juuri tämän huolettoman turvallisuudentunteen takia edessä n. sadan metrin päässä ajanut munuaiskeulainen saksalaisvalmisteinen auto yhtäkkiä spinnasi. Todella ilkeän näköistä kun auto alkaa pyöriä lunta pöllyttäen moottoritienopeudessa.
Kaveri ajautui penkalle valot tulosuuntaan. Me ja pari muuta autoa pysähdyttiin siihen pientareelle hätävilkut päällä. Bemarikuski nousi autosta ihan ehjin nahoin, yllättävän lungisti vieläpä. Auto oli täysin ehjä, tosin ei omin voimin eikä minkään heppoisen kaluston vetämänä se ei sieltä nousisi. Oli kuulemma yhtäkkiä vain lähtenyt lapasesta. (No samalla tuli mieleen, että etuvetoisessa on talviautona hyvät puolensa.)
Loppujen lopuksi kävi siis hyvin, mutta hurjan näköistä oli. Onneksi ei ollut sen enempää liikennettä, sillä vauhtia tosiaan oli ja isomman onnettomuuden ainekset olisivat olleet kasassa jos joku olisi vaikkapa ajanut tappituntumalla tuosta pyörähtäneestä autosta.
Eli: be careful out there. Ei ole kesä vielä, ja kevätkin on myöhässä ja näyttää vielä niitä talvisia puoliaan.
-h
Oltiin matkalla Hämeenlinnasta Helsinkiin. Oli pyryttänyt koko matkan, mutta näkyvyys oli ihan ok eikä tie tuntunut erityisen liukkaalta. Pystyi ajamaan ainakin rajoitusnopeutta ihan rennosti.
Ehkä juuri tämän huolettoman turvallisuudentunteen takia edessä n. sadan metrin päässä ajanut munuaiskeulainen saksalaisvalmisteinen auto yhtäkkiä spinnasi. Todella ilkeän näköistä kun auto alkaa pyöriä lunta pöllyttäen moottoritienopeudessa.
Kaveri ajautui penkalle valot tulosuuntaan. Me ja pari muuta autoa pysähdyttiin siihen pientareelle hätävilkut päällä. Bemarikuski nousi autosta ihan ehjin nahoin, yllättävän lungisti vieläpä. Auto oli täysin ehjä, tosin ei omin voimin eikä minkään heppoisen kaluston vetämänä se ei sieltä nousisi. Oli kuulemma yhtäkkiä vain lähtenyt lapasesta. (No samalla tuli mieleen, että etuvetoisessa on talviautona hyvät puolensa.)
Loppujen lopuksi kävi siis hyvin, mutta hurjan näköistä oli. Onneksi ei ollut sen enempää liikennettä, sillä vauhtia tosiaan oli ja isomman onnettomuuden ainekset olisivat olleet kasassa jos joku olisi vaikkapa ajanut tappituntumalla tuosta pyörähtäneestä autosta.
Eli: be careful out there. Ei ole kesä vielä, ja kevätkin on myöhässä ja näyttää vielä niitä talvisia puoliaan.
-h
Kesärenkaillahan tuolla jo vedellään, tosin en minä. Katselin naapuri taloyhtiön pihassa yhtäkin escoa jossa oli jo kans kesä-Hankookit alla sekä tietysti väh. 17 tuumaset ja kyllä sillä vain lähtivät liikenteeseen. Varmaan on kiva ajella, kun on vielä täysin talvikelit




#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Voin vaan itte kuvitella miten repisin pelihousujani kun joku 18 kesänen kloppi täräyttäis esim. keskustassa liikennevaloissa persuuksiin kesärenkaat alla täydessä talvikelissä! Siinä vois tulla kaverille kiiruspatse kirjoitti:Kesärenkaillahan tuolla jo vedellään, tosin en minä. Katselin naapuri taloyhtiön pihassa yhtäkin escoa jossa oli jo kans kesä-Hankookit alla sekä tietysti väh. 17 tuumaset ja kyllä sillä vain lähtivät liikenteeseen. Varmaan on kiva ajella, kun on vielä täysin talvikelit![]()
![]()

9-3SC 2.0t Aut. -08
Eilen tuli ajeltua tuossa taajama-alueen sisäpuolella ja teillä paikoitellen jonkinlaisia routavaurioita. Siinä sitten suoralla tiellä lähti perä luistelemaan omalle teilleen ja ng-satku kulkee lähes poikittain oikea kylki menosuuntaan toisen auton tullessa vastaan. Sain sentään suoristettua muutaman sekunnin liu'un jälkeen, mutta pulssi kyllä nousi, kun etuvetoisesta autosta lähtee perä alta suoralla tiellä.
Hurjin näkemäni juttu oli talvella -90 niinikään Turun motarilla, kun jonoa lähti ohittamaan piskuinen Opel Corsa. Oli kaamea loskakeli ja vauhtia jonolla kai 80, corsalla vähän enemmän. Ei aikaakaan, kun corsa alkoi loskaliirrossa heitellä peräänsä puolelta toiselle, spinnasi itsensä lopulta vasempaan kaiteeseen, otti siitä vauhtia oikealle (jonon eteen, saaden mitä halusikin) ja nousi kaiteen päälle kipinöitä suihkuttaen. Siitä suoraan nokka edellä pientareen laakeaan ojaan. Auto hautautui lumeen tuulilasia myöten. Suunnilleen koko jono pysähtyi auttamaan, ja corsan ajajana ollut nainen kömpi vahingoittumattomana ulos, kun ovi saatiin auki. Eikä tainnut autollekaan käydä paljon mitään. Mutta komiat oli kipinät, pimeässä.hagi kirjoitti:munuaiskeulainen saksalaisvalmisteinen auto yhtäkkiä spinnasi. Todella ilkeän näköistä kun auto alkaa pyöriä lunta pöllyttäen moottoritienopeudessa.

Vihdin Pelle#2851
900i2,1-16 ImolaRed MadeInUki
900i2,1-16 ImolaRed MadeInUki
On se kesälläkin vaarallista tuo keli, kerran lempäälän motarilla rupes 2.0i tonnari suttaamaan tyhjää vielä 130:n vauhdista: huonot kesärenkaat alla ja juuri ennen oli satanut rankasti. Oli juuri sellainen tyypillinen suomalainen kesäpäivä kun toisessa kohtaa paistaa aurinko lähes pilvettömältä taivaalta ja toisaalla on juuri meneillään pirunmoinen ukkoskuuro.
Että ei sitä ihan turhaan vesiliirrosta varoitella. Onneksi oli suora. Sen verran säikähti että vauhti tippu 100:an ja mentiin loppumatka "rekkakaistaa".
Että ei sitä ihan turhaan vesiliirrosta varoitella. Onneksi oli suora. Sen verran säikähti että vauhti tippu 100:an ja mentiin loppumatka "rekkakaistaa".
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
#2742
ng900 Turbo