Speedpartsin toimitusajat

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

JariM kirjoitti: Viggenin Steg 3 ja 4 virisarjat tulevat Maptunilta :roll:
Onko sulla tietoa että onko tuo softa täysin idettinen sen softan kanssa jota Maptun myy? Nettisivuilla kuvaajat ovat samat, mutta arvot ei :?: :?:

Sp Maptun
285hp 280
450Nm 440

Tosta Sp:n setistä tulee kyllä 280 jos luvatut +55hp lisätään vanhemman 225hp viggen tehoihin.

Maptunilta tuli tällaista mailitse:
We dynoed our stage 3 at Trollpeed, with both lambda and Exhaust temperatur sensor, as always. And the power was 285 Hp 490 Nm.
We reduced the torque later down to 440 Nm.
The temperature and lambda was very good.
The lamba on full power was 0.85
And the exhust temperature was not over 950 degrees.

Ilmeisesti Maptunin sivuilla on virhe tehojen suhteen ja SP "kusettaa" lisää esson-baari hummia.
#1730
500whp.net member
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

No mä luin ihan saman jutun STCS:n foorumista (siis että SP myy Maptunin Viggen steg 3 ja 4 -settejä) :!:

:arrow: Vigge: Mä pistin jo tekstarin menemään SP:lle :twisted: Saa nähdä viitsivätkö vastata :evil:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Turbo Sensonic kirjoitti:No mä luin ihan saman jutun STCS:n foorumista (siis että SP myy Maptunin Viggen steg 3 ja 4 -settejä) :!:

:arrow: Vigge: Mä pistin jo tekstarin menemään SP:lle :twisted: Saa nähdä viitsivätkö vastata :evil:
Mitä lähetit sinnen? Et kai vaan:
Kuva
#1730
500whp.net member
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Toi ON muuten TOTTA, että SP:n myymät Viggenin steg 3 ja 4 -setit on Maptunin tavaraa ja he ovat dynonneet ne itse.

Katsokaa itse: BSR:ltä ei löydy Viggeniin muuta kuin steg 1 ja 2 -settejä:

http://www.bsrab.se/se/1_trimsatser_saa ... rimsats=11

Toi SP:n sivuilla oleva dyno Viggenin steg 3:stakin on napattu suoraan Maptunilta. Verratkaa:

http://www.speedparts.se/prod/newupgrad ... _99-.shtml

http://www.maptun.com/effektvrid.php?la ... m=93_225_3

P.S. Tietääkö kukaan, koska noi Viggenin steg 3 ja 4 ovat ilmestyneet tuonne SP:n sivuille? Ettei vaan olis sen jälkeen, kun "Vigge" alkoi hiillostaa SP:tä :twisted:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Turbo Sensonic kirjoitti:
P.S. Tietääkö kukaan, koska noi Viggenin steg 3 ja 4 ovat ilmestyneet tuonne SP:n sivuille? Ettei vaan olis sen jälkeen, kun "Vigge" alkoi hiillostaa SP:tä :twisted:
Noi setit tuli käsittääkseni sen jälkeen kun JT:tä tuli 3" rööri myös viggeniin ja aeroon. Aiemmin täysputkistoa ei ollut saatavilla, ainostaa puoli sarja. Olettaisin että tästä on kyse.

Oman tiedusteluni kautta sain haltuun SP:n laatujohtamisen ja laatujärjestelmän rakenneosat (iso 94005-1 valitusten selvittämisen lohkokaavio)

Kuva
Viimeksi muokannut Vigge, Pe Elo 01, 2003 19:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1730
500whp.net member
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Ha haa :P Toi oli tosi hauska 8)

Mä pistin sinne tällaisen tekstarin:

"Hello! In the end of May I ordered Powerflex bushes, Bilstein Sports and Abbott NG900 IC from you via your Finnish dealer Pro-Car Service. I still haven't got the goods. I have now waited the whole summer and would like to know when I'm going to get the goods?"

Sitten pistin vielä ilkeyttäni kyselyn STCS:n palstalle, että vieläkö Speedparts on lomalla (är Speedparts fortfarande på semester???). Jos nyt on sitten niin, että he vastaavat vain Ruotsista tulleisiin viesteihin ja puhelinsoittoihin ja vähät välittävät muista asiakkaista, niin sekin selviää nyt, jos joku vaan vastaa tohon mun viestiin :twisted:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6438
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Spedepartsin käppyrät

Viesti Kirjoittaja Eski »

Vigge kirjoitti:Ilmeisesti Maptunin sivuilla on virhe tehojen suhteen ja SP "kusettaa" lisää esson-baari hummia.
Itse olen ihmetellyt näitä kesymmän 9-3:n käppyröitä. Speedpartsin/BSR:n omien mittausten mukaan 185hv koneesta löytyy vakiona tehoa lähes 200hv ja vääntöä liki 300Nm. Vääntöhuiput löytyvät 3750rpm.
http://www.speedparts.se/prod/newupgrad ... 8-99.shtml

Nordicilla on ihan erilaiset käppyrät http://nordictuning.biz/tuning/9-3/img/220hk.gif jossa alkuperäiseksi tehoksi ilmoitetaan 185hv ja väännöksi 263Nm, kuten virallisestikin ja vääntökäyrä on tasainen alueella 2000-4500rpm.

Nordicin steg2:lla, joka sisältää myös putkiston, saadaan 220hv/330Nm, mutta SP:n steg1:lla saadaan 227hv ja 346Nm ilman putken vaihtoa... SP kuitenkin vertaa saavutettuja lukemia virallisiin ja ilmoittaa räyheästi +42hv ja +83Nm, vaikka heidän omien mittausten mukaan oikeat lukemat olisivatkin +28hv ja +48Nm.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

No niin!

Laitoin jo äsken "tilitystä" tuonne Turbo&Tuning -palstalle, mutta oon sen verran "rikki", että täytyypä laittaa sitä tännekin:

Koska meikäläisen toukokuun 20. päivän paikkeilla tilattuja kamoja ei ole kuulunut, otin ohjat omiin käsiin ja soitin tänään Speedpartsille, josta ihme kyllä jopa vastattiinkin.

Vastaaja oli Peter ja hetken juteltuani hänen kanssaan siitä, että tavaraa ei ole tullut, vaikka olin tilannut ne Pro-Car Servicen kautta jo toukokuun lopulla, Peter pyysi minua lähettämään sähköpostin, jotta hän voisi tutkia asiaa.

Lähetin sähköpostin ja olin jo 90% varma, että siihen ei vastata, kunnes Peter sitten vastasi minulle näin:
Hi,
Sorry to hear...
But we can't see that Pro-CAR have made a order on a Abbott I/C..
So please contact Pro-car and see if they have "forgotten" you.
I recommend the Speedparts I/C that are almost the same
At your disposal if you need more help in this matter

Regards
Peter
No nyt sitten rupesin ihmettelemään, että mitäs helvettiä :?: :?: :?: Jompikumpi osapuolista valehtelee :evil: Nyt pitäis sitten vain selvittää kumpi :evil: :evil: :evil:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Hmm...Aika pahaa sekoilua näyttää nyt olevan jossain..Ihme juttu jos tosiaan oot saanu odottaa jo koko kesän eikä kukaan tyyliin vaikuta tietävän mistään mitään :roll: :roll:
Ite oon aina saanut Speedpartsilta erinomaista palvelua ja tavarat on tullut himaan max parissa viikossa mutta pakko sanoa että esim tän threadin jälkeen taitaa kyllä olla aika hiljasta että sieltä rupean mitään tilaamaan...valitettavasti :cry:
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Hi,
Sorry to hear...
But we can't see that Pro-CAR have made a order on a Abbott I/C..
So please contact Pro-car and see if they have "forgotten" you.
I recommend the Speedparts I/C that are almost the same
At your disposal if you need more help in this matter

Regards
Peter
No nyt sitten rupesin ihmettelemään, että mitäs helvettiä :?: :?: :?: Jompikumpi osapuolista valehtelee :evil: Nyt pitäis sitten vain selvittää kumpi :evil: :evil: :evil:
Katso yllä oleva kaavio kohta voitko syyttää jälleenmyyjää tai jotakuta toista.

Ihme homma, koska näin oli myös minun tapauksessa, Sp väitti ettei ollut saanut Rikulta uutta tietoa koskien asiaan ja odotin siis turhaan. Rikulla oli toisaalta tallessa maili joka oli lähtenyt Sp:lle. Missä siis vika?
Itse kallistun vahvasti Ruotsin suuntaan...

Mites muuten niiden puslien ja sun muiden osien kanssa? Etkö tilannut myös ne SP:ltä.

edit: Sanoit aiemmin että Riku oli jo maksanut IC:n. Millä perusteilla lasku oli maksettu?. Jos lasku olisi maksettu ns. "tyhjästä" luulisi että myös sp olisi tämän huomannut ja ottanut yhteyttä Rikuun.
Viimeksi muokannut Vigge, Ti Elo 05, 2003 06:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1730
500whp.net member
saabisti2
"Hirsch"
Viestit: 713
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 18:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja saabisti2 »

saabisti2 kirjoitti:Toihan käy jo hyvästä vitsistä!!!Kuva

Tässä meikän virallinen suositukseni; Tehkää niille näin:Kuva !
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

pade900 kirjoitti:Ite oon aina saanut Speedpartsilta erinomaista palvelua ja tavarat on tullut himaan max parissa viikossa mutta pakko sanoa että esim tän threadin jälkeen taitaa kyllä olla aika hiljasta että sieltä rupean mitään tilaamaan...valitettavasti :cry:
No niin olen mäkin, silloin kuin vielä tilasin kamat suoraan SP:ltä.
Nyt heillä on 14 jälleenmyyjää, joten ovat tod.näk. "haukanneet liian ison kakunpalan".

Pro-Car Servicen Riku selvitti mulle, että hänelle on aikaisemminkin käynyt sellainen tapaus, että hän on tilannut SP:n Pirjolta jotain, ja sitten muut firman hemmot ovat väittäneet, että sellaista kamaa ei ole ikinä tilattukaan :?: :?: :?: Eipä taida kommunikaatio työntekijöiden välillä oikein toimia tuolla SP:ssä. Yksi mahdollisuus on tietysti se, että koska Pirjo ei ole vastannut Rikun maileihin, niin se on ottanut slobarit SP:ltä, ja SP:n jätkät on ihan kusessa ilman sitä :twisted:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

No niin nyt on taas valoa tunnelin päässä, mutta mitään kuuta en taivaalta odota. Onhan noita lupauksia ennenkin tehty...

Sain vihdoin yhteyden puhelimitse Peteriin, hän oli kuulema saanut melkein luettua romaanin jonka lähetin sinne mailitse viime viikolla :lol:
Peter lupasi lähettää minulle vastauksen mahdollisesti vielä tänään mutta viimeistään huomenna. Oikeastaan odotan innolla miten SP aikoo hyvittää 4kk odotuksen, vai aikooko mitenkään.

Valituslaskuri 5.8= 123vrk
Päivän mietelause: "tilaat tavarat SP:ltä tänään niin saat ne jouluksi kotiin"
#1730
500whp.net member
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Mä oon jo niin pissed off, että kirjoitin asiasta STCS:n foorumiin :evil:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Maptunilta ei menny ainaskaa kovin kauaa vastauksen kans.. Lähetin sinne sähköpostia maanantai iltana klo 22 ja sain vastauksen tiistai aamuna klo 10 ! :D Nyt ei muutaku lastua tilaan.. 8)
Vastaa Viestiin