mikä hälyytin tonnariin
mikä hälyytin tonnariin
Elikkäs olen ajatellut asentaa tonnariin hälyttimen. Mitä kokemuksia saabisteilla en eri merkeistä / malleista ja hintaluokkakin kiinnostaa
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Linkki http://www.halytin.com
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
No sitähän joutuu itse istumaan jos niille raukoille jotain menee tekemään..Firges9000 kirjoitti: Rlosmoahan ei saa satuttaa.

Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
Lexus GS 300
Mistäs firmasta klubilaiset saa alennusta cobran tuotteista? Vai oliko tälläistä edes olemassa....to4 kirjoitti:Herätelläs vanhaa aihetta..Autostudio kauppaa COBRA Modular 3198:a 249€:n hintaan, olisko tuo pätevä laite? Hinta ei kuulosta enää pahalta.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Juu sieltä näköjään se firman nimi löytyy..Mimmi kirjoitti:Kurkkaas klubiosiosta lisätietoja.

Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Ihan offia, mutta on pakko vastata,
Mulla on Enforcer-häläri. Ei yhtään vikahälytystä, luunottamatta niitä kertoja jolloin olen avannut avaimella jonkun oven ja häläri on ollut päällä.
Kun irroitan akun ja laitan sen uudestaan kiinni huutaa häläri, kunnes löydän kaukosäätimen ja pääseen painamaan piilossa olevaa reset-nappia.
Ainut mikä hirvittää tossa hälärissä on hälytysääni.
Siinä on neljä konserttoa:
- ambulanssia matkiva osio
- paloautoa matkiva osio
- poliisiautoa matkiva osio
- yleinen hälytysääni osio
Luulis paatuneenkin narkkarin saavan jätökset housuunsa, kun se alkaa huutaa Poliisi-osiota.
Onneksi ei ole kuitenkaan huutanut pihan parkkipaikalla, kuin kerran eräänä aamuyönä.
Mulla on Enforcer-häläri. Ei yhtään vikahälytystä, luunottamatta niitä kertoja jolloin olen avannut avaimella jonkun oven ja häläri on ollut päällä.
Kun irroitan akun ja laitan sen uudestaan kiinni huutaa häläri, kunnes löydän kaukosäätimen ja pääseen painamaan piilossa olevaa reset-nappia.
Ainut mikä hirvittää tossa hälärissä on hälytysääni.
Siinä on neljä konserttoa:
- ambulanssia matkiva osio
- paloautoa matkiva osio
- poliisiautoa matkiva osio
- yleinen hälytysääni osio
Luulis paatuneenkin narkkarin saavan jätökset housuunsa, kun se alkaa huutaa Poliisi-osiota.
Onneksi ei ole kuitenkaan huutanut pihan parkkipaikalla, kuin kerran eräänä aamuyönä.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Defaan olin kyllä tyytyväinen. Siihen kuului lasinrikkotunnistin, konepellin- ja tavaratilaluukun hälytin, sisätutka, käynnistyksenesto, sekä tietenkin ovien kaukokäyttö. Kun hanskalokeron poistaa oli 9000 CS:ssä valmis palikka hälyttimen liitäntöjä varten (keltainen liitinrima). Lisävarusteena saa vielä akkutoimisen sireenin ja tärinähälyttimen. Yleensä jos ei ole ennen tehnyt auton sähköhommia on ehkä varminta asennuttaa liikkeessä jotta laite toimii varmasti. Defan mukana tuli kyllä hyvät autokohtaiset ohjeet ja kuvat. Sireenin paikkaa kannattaa miettiä, siten että on piilossa mutta kuitenkin kuuluu.
Saab 99 -74, Saab 900 -85
Saab 9000 CS -95 (340 000 km ongelmitta)
Saab 9-5 Wagon -00
Saab 9-5 Wagon -07
Saab 9000 CS -95 (340 000 km ongelmitta)
Saab 9-5 Wagon -00
Saab 9-5 Wagon -07
Itse ajattelin rakennella hälyn elektroniikka jotenkin taitavana henkilönä itse.
Suunnittelin että josko laittaisi solenoidit naksauttamaan jokaisen oven karmista runkoon läpi poratun reiän läpi metallitapin, jolloin ovet eivät luonnollisestikaan aukeaisi - myös takaluukkuun samanlainen systeemi, hieman vaikeammin toteutettavissa tosin. Kontrollointi tapahtuisi radioaalloilla infrapunan sijaan lähes ainoastaan toteutuskustannuksellisista syistä. Hälyn virkaa voisi ajaa vaikka takavuosina tv-shopissa myyty laukunvarkauden-estolaite jossa on periaatteessa koskettimet jotka toisistaan irrotessaan aktivoivat pirunmoisen ulvonnan. Käynnistykseneston virkaa ajaisi kontrollerin ohjaama kytkin mikä katkaisisi esim bensapumpun virransaannin. Titenkin jonkinlainen akkuvarmennus olisi erittäin hyvä, ettei sattuisi vahingossa lukitsemaan itseään auton ulkopuolelle.. myös konetilassa piilossa sijaitseva nappi saattaisi avata tietyn oven. (tässä se halvin ratkaisu joka maksaisi silti alle 30e + työtunnit)
Jos oikein hifistelemään alkaisi, aukeaisivat ovet wi-fi:llä kun omistaja astuu oven läheisyyteen avaimet kourassa. auto lähtisi käyntiin kaukkarista (virtalukkoa ei tietenkään ollenkaan), häly huutaisi säkkijärvenpolkkaa ja kulunvalvonta lähettäisi autovarkaan kuvat suoraan sähköpostilla ja soittaisi itse hätäkeskukseen "apua minut XXX-587 on varastettu GPS-signaalin osoittamasta sijainnista nönnönnöökorventie 2, Olen suuntaamassa kohti pohjoista. Älkää sulkeko puhelinta.") Hintaa moiselle kertyisikin jo hieman enemmän. Työtunneista puhumattakaan.
Edit: tietty VAT-hyväksyntää tuolle laitokselle ei saisi sitten millään, ja kai siinä jotain muutakin lakia rikotaan ku on auto liian murtovarma.. Mutta jos saan rakennettua niin..
Suunnittelin että josko laittaisi solenoidit naksauttamaan jokaisen oven karmista runkoon läpi poratun reiän läpi metallitapin, jolloin ovet eivät luonnollisestikaan aukeaisi - myös takaluukkuun samanlainen systeemi, hieman vaikeammin toteutettavissa tosin. Kontrollointi tapahtuisi radioaalloilla infrapunan sijaan lähes ainoastaan toteutuskustannuksellisista syistä. Hälyn virkaa voisi ajaa vaikka takavuosina tv-shopissa myyty laukunvarkauden-estolaite jossa on periaatteessa koskettimet jotka toisistaan irrotessaan aktivoivat pirunmoisen ulvonnan. Käynnistykseneston virkaa ajaisi kontrollerin ohjaama kytkin mikä katkaisisi esim bensapumpun virransaannin. Titenkin jonkinlainen akkuvarmennus olisi erittäin hyvä, ettei sattuisi vahingossa lukitsemaan itseään auton ulkopuolelle.. myös konetilassa piilossa sijaitseva nappi saattaisi avata tietyn oven. (tässä se halvin ratkaisu joka maksaisi silti alle 30e + työtunnit)
Jos oikein hifistelemään alkaisi, aukeaisivat ovet wi-fi:llä kun omistaja astuu oven läheisyyteen avaimet kourassa. auto lähtisi käyntiin kaukkarista (virtalukkoa ei tietenkään ollenkaan), häly huutaisi säkkijärvenpolkkaa ja kulunvalvonta lähettäisi autovarkaan kuvat suoraan sähköpostilla ja soittaisi itse hätäkeskukseen "apua minut XXX-587 on varastettu GPS-signaalin osoittamasta sijainnista nönnönnöökorventie 2, Olen suuntaamassa kohti pohjoista. Älkää sulkeko puhelinta.") Hintaa moiselle kertyisikin jo hieman enemmän. Työtunneista puhumattakaan.
Edit: tietty VAT-hyväksyntää tuolle laitokselle ei saisi sitten millään, ja kai siinä jotain muutakin lakia rikotaan ku on auto liian murtovarma.. Mutta jos saan rakennettua niin..

Saba ysihunttinen sifedeii! Länsilaialta.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
esimerkiksi lukemalla tuota.puu kirjoitti:Mistä tietää onko VAT-hyväksytty?
http://www.autokorjaus.fi/Halyttimet/ha ... ettelo.htm
jaska
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3