Sattuipas...
Sattuipas...
Muutama tunti sitten olin pojan kanssa tulossa mummolasta ja ajelin rauhassa cruisella mittarin mukaan tasan 110, mutta kuluneilla 17" matalaprofiilikesärenkailla todellinen nopeus on n. 102. Perään ilmestyi lippahattupää tuoreahkolla tuijotalla tappituntumalle.
Nopeusrajoituksen muuttuessa 80 km/h pudotin cruisen päältä ja annoin nopeuden hiipua hiukan reiluun kahdeksaankymppiin. Lippahattupää likentyi ihan kiinni pyyhkimään pölyt takapuskurista ja roikkui siinä seuraavaan satasen merkkiin, jolloin resetoin taas cruisen. Tuijota kuitenkin seurasi edelleen tappituntumalla. Hyviä ohituspaikkoja olisi ollut, mutta ohitus ei tuntunut kiinnostavan. Seuraavan kahdeksankympin rajoituksen kohdalla tuijotan taas takapaksiin survoutuminen alkoi lievästi tympimään. Satasen merkin kohdalla en resetoinutkaan cruisea, vaan tallasin auton tuohon n. 102 km/h nopeuteen jalalla. Automaatti ja steg 2 nostavat nopeuden verrattain rivakasti. Tästä tuo lippahattupää tod.näk. ärsyyntyi, imi kiinni puskuriin, ajoi siinä hetken aikaa, huitaisi sulkuviivan kohdalla ohi ja koukkasi eteen etupuskuria hipoen. Tuijota loittoni reipasta ylinopeutta, kun minä jatkoin edelleen matkaa cruisella tuota n. 102 km/h.
Vastaan tuli samalla valkoinen farkkumondeo, joka laittoi vilkun oikealle. Seurasin peileistä kuinka mondeo heitti ympäri ja lähti lähestymään perääni hyvää vauhtia. Tuijota oli tällä välin ehtinyt ohittaa jo kaksi muutakin autoa ja raivoa näytti riittävän edelleen. Mondeo ei vastaantulevan liikenteen vuoksi ihan heti päässyt ohitseni, mutta annoin hiukan tilaa ja mondeo syöksähti eteenpäin.
Lippahattupää ei varmaan nähnyt mitä takana tapahtui ja niinpä tuijota jatkoi raivostunutta menoaan. Seurasin mielenkiinnolla, kuinka kauan menee ennen kuin tuijotakuski huomaa, että on saanut jahtaajan - ei tainnut tajuta ollenkaan.
Tuijota ja mondeo katosivat horisonttiin muun liikenteen sekaan. Meni melkein kymmenen kilometriä, ennen kuin näin tien varteen pysähtyneen mondeon ja sen edessä tuijotan. Yrmeän näköinen poliisimies seisoi tuijotan vieressä ja näytti viittovan lippahattupäätä saapumaan mondeoon juttutuokiolle.
Kerrankin sattuivat poliisit olemaan oikeaan aikaan oikeassa paikassa. Nyt ainakin yksi lippahattupää sai muistutuksen, kuinka ei pidä käyttäytyä liikenteessä. Kyllä mulle tuli sitten hyvä mieli!
Nopeusrajoituksen muuttuessa 80 km/h pudotin cruisen päältä ja annoin nopeuden hiipua hiukan reiluun kahdeksaankymppiin. Lippahattupää likentyi ihan kiinni pyyhkimään pölyt takapuskurista ja roikkui siinä seuraavaan satasen merkkiin, jolloin resetoin taas cruisen. Tuijota kuitenkin seurasi edelleen tappituntumalla. Hyviä ohituspaikkoja olisi ollut, mutta ohitus ei tuntunut kiinnostavan. Seuraavan kahdeksankympin rajoituksen kohdalla tuijotan taas takapaksiin survoutuminen alkoi lievästi tympimään. Satasen merkin kohdalla en resetoinutkaan cruisea, vaan tallasin auton tuohon n. 102 km/h nopeuteen jalalla. Automaatti ja steg 2 nostavat nopeuden verrattain rivakasti. Tästä tuo lippahattupää tod.näk. ärsyyntyi, imi kiinni puskuriin, ajoi siinä hetken aikaa, huitaisi sulkuviivan kohdalla ohi ja koukkasi eteen etupuskuria hipoen. Tuijota loittoni reipasta ylinopeutta, kun minä jatkoin edelleen matkaa cruisella tuota n. 102 km/h.
Vastaan tuli samalla valkoinen farkkumondeo, joka laittoi vilkun oikealle. Seurasin peileistä kuinka mondeo heitti ympäri ja lähti lähestymään perääni hyvää vauhtia. Tuijota oli tällä välin ehtinyt ohittaa jo kaksi muutakin autoa ja raivoa näytti riittävän edelleen. Mondeo ei vastaantulevan liikenteen vuoksi ihan heti päässyt ohitseni, mutta annoin hiukan tilaa ja mondeo syöksähti eteenpäin.
Lippahattupää ei varmaan nähnyt mitä takana tapahtui ja niinpä tuijota jatkoi raivostunutta menoaan. Seurasin mielenkiinnolla, kuinka kauan menee ennen kuin tuijotakuski huomaa, että on saanut jahtaajan - ei tainnut tajuta ollenkaan.
Tuijota ja mondeo katosivat horisonttiin muun liikenteen sekaan. Meni melkein kymmenen kilometriä, ennen kuin näin tien varteen pysähtyneen mondeon ja sen edessä tuijotan. Yrmeän näköinen poliisimies seisoi tuijotan vieressä ja näytti viittovan lippahattupäätä saapumaan mondeoon juttutuokiolle.
Kerrankin sattuivat poliisit olemaan oikeaan aikaan oikeassa paikassa. Nyt ainakin yksi lippahattupää sai muistutuksen, kuinka ei pidä käyttäytyä liikenteessä. Kyllä mulle tuli sitten hyvä mieli!
Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Re: Sattuipas...
Oikein mieltä lämmittää9-5 3.0t kirjoitti:Kerrankin sattuivat poliisit olemaan oikeaan aikaan oikeassa paikassa.
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Mikään ei ole niin ärsyttävää ja turhaa, kuin toisen pe*seessä roikkuminen.
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Jees. Kerrankin sai sitä mitä tilas!
Ehkä oppii ajamaan ihmisiksi kun saa pikavoiton.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Sattuipas...
Hieno homma. Toivottavasti ovat saaneet mitattua reilun ylinopeuden, perääntunkamisestahan harvemmin sakkoja annetaan. Kyseessä juuri sentyyppinen ajaminen joiden "ohituksia olen estänyt", ja "ajanut vaihtelevalla nopeudella" ja saanut joskus jopa poliisit pysäyttämään ja puhalluttamaan minut. Ilmiantajana ollut käsittääkseni joko uudehkoilla autoilla ajavia maailmanomistajia tai lippalakkipää-rekkakuskeja.9-5 3.0t kirjoitti: Kerrankin sattuivat poliisit olemaan oikeaan aikaan oikeassa paikassa. Nyt ainakin yksi lippahattupää sai muistutuksen, kuinka ei pidä käyttäytyä liikenteessä. Kyllä mulle tuli sitten hyvä mieli!
Ilmiantoihin olisi varmaan hyvä soveltaa samaa periaatetta kuin lätkässä mailan mittauttamiseen, jos ilmiannettu ei ole syyllistynyt mihinkäänsaisi ilmiantaja vaikkapa rikesakon.
Minä taas käytän nopuden pumppaamista cruise päälle-pois-päälle-pois.... ja pois tietysti kohdassa jossa vastaantulioita lähestymässä ja nopeuden palautus kun vastaantulija on 100 m etäisyydellä. Hauskaa katsella peileistä kuinka perääntunkija poukkoilee haaveillen ohituksesta, lopulta lähtee sitten mallisuoritukseen vaikka 60-rajoituksella keltaviiivojen yliagios kirjoitti:roikkumiseen minä käytän pissapoikaa ja reilusti. Aina ovat ohittaneet tai hidastaneet.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Ysi-kolmosissa ja -vitosissa vois hyvin suunnata yhden suuttimen reilusti ylöspäin, ei joutuis paljoa tinkimään pyyhintehosta. Tai onhan sitä vanhemmissa Saabeissa ennenkin pärjätty kolmella pissapojan suuttimella...agios kirjoitti:roikkumiseen minä käytän pissapoikaa ja reilusti. Aina ovat ohittaneet tai hidastaneet.
9-5 3.0t Olisit pysäyttänyt siihen ja kertonut poliisille kuinka tuo sakotettava roikkui aivan puskurissa kiinni ja ohitti vielä keltaisella viivalla, jos ei sitä sattunut huomaamaan. No, en tiedä voiko ne ottaa siviilin kertomuksia huomioon sakotettaessaan...
9000cs -96 vapari
Hiivatti enää synkkä muisto! Työjuhtana Hiace 4wd -08!
#1397
Hiivatti enää synkkä muisto! Työjuhtana Hiace 4wd -08!
#1397
Toivottavasti mondeokuski huomasi myös tuon tempun.huitaisi sulkuviivan kohdalla ohi
Eikös tuosta tule vielä suuremmat sanktiot kuin pienestä ylinopeudesta...
Saab 99 cc t8 IC APC -78, Saab 9-3t SE -01 (vaimon), V60 D3 -11
EXät: 99 T16 ic Airflow -83, 99 -82, 9-5 Wagon 2,3t -00, 9000 AERO -97, 9000 CS 2,0i -92, 99 -84
EXät: 99 T16 ic Airflow -83, 99 -82, 9-5 Wagon 2,3t -00, 9000 AERO -97, 9000 CS 2,0i -92, 99 -84
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Kyllä sitä toistenkin ajotapaan kummasti pystyy vaikuttamaanVesa Pohjalainen kirjoitti:Ensinnäkin hyvä juttu, että oma maltti piti. Noinhan sen pitäisi aina mennäkin. Toseksi, eipä siellä liikenteessä voi muista alkaa "kouluttamaan" vain omaan ajotapaansa voi vaikuttaa
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Pitää vain muistaa itse toimia lain sallimissa rajoissa muita kouluttaessaaan.
Suunnilleen mistä tahansa paitsi ylinopeudesta on normaali päiväsakkomäärä 10, enemmän tulee jo 124 nopeudesta 100 rajoituksella. Jotkut taitavat ihan tietääkin asian, silloin tällöin näkee liikkeellä tyyppejä jotka koheltavat miten sattuu mutta eivät vahingossakaan syyllisty suuriin ylinopeuksiin. Eräiden mielestä olen varmaan itsekin sellainen mutta kyse on silloin joko itse keksiimistään säännöistä tai epämääräisestä tulkinnasta.hemimo kirjoitti:Toivottavasti mondeokuski huomasi myös tuon tempun.
Eikös tuosta tule vielä suuremmat sanktiot kuin pienestä ylinopeudesta...