Autoglym kysymys
Autoglym kysymys
Eli kuuluuko Glymin kultaisen jämähtää pintaan ihan hinkattavaksi asti?
Purkin ohjeen mukaan toimin eli 15-60 minuuttia ja sitten pois - lämpöä oli noin 15-16 astetta, puolivarjossa.
Pohjalle pistin punaisen ja se oli erittäin helppotöinen aiemmin käyttämiini vahoihin verrattuna.
Purkin ohjeen mukaan toimin eli 15-60 minuuttia ja sitten pois - lämpöä oli noin 15-16 astetta, puolivarjossa.
Pohjalle pistin punaisen ja se oli erittäin helppotöinen aiemmin käyttämiini vahoihin verrattuna.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Voi johtua myös siitä, että tuo Korrekin kestovaha on pirun hyvä vaha. Ehkä eniten siitä, että vahat itsessään on vanhoja keksintöjä, mutta joillain vahoilla sen pinnan tekeminen on helpompaa. Optisissa ominaisuuksissa loppuunasti hinkattuna ei noissa polymeeri ja luonnonvahapohjaisissa aineissa ole juurikaan eroja, vaan suurimmat erot löytyvät kuivumistavasta, työnmäärästä + käyttöohjeista, että kuinka monta kertaa käyttäjä velvoitetaan mitäkin tekemään, että saadaan halutun paksuinen ja mahdollisimman tasoittunut vahapinta. Siinävaiheessa paras vaha on kestävimmän ja rakenteellisesti ehyimmän kalvon tekevä.
(vahoihin olen aikaisemmin törmännyt toisaalla ja ihmetellyt samoja asioita: elektroniikan valmistustekniikoissa käytetään höyrystämisen ja muutamien komponenttien valmistuksen kohdalla valmistukseen liittyviä vahoja ja sitä kautta niihin on tullut pintapuolisesti tutustuttua. Autovahoista löytää samat piirteet ja ominaisuudet.). Kestovahan erikoisuutena on teflon, joka on tehokkaasti vettähylkivä ja tekee vahasta kestävän. Korrekin kestovahalla tekeminen on helppoa ja se vielä kaikenlisäksi siis kestää kauan. Turtlewaxilla oli myös joku helppo ja hyvä vaha, jota tuli kokeiltua (motonetin vahahyllyssä on melko hyvä vaha-arsenaali: Korrek, Turtlewax ja simoniz)

tänään otettu kehno kännykkäkamerakuva autosta, joka on vahattu Korrekin kestovahalla maaliskuussa parkkihallissa noin 15 minuutissa. Pesty viimeksi pari viikkoa sitten. Vahauksen jälkeen aina pesty pelkällä vedellä parin viikon välein.
Tosin oon jo kahdessa viestissä mainostanut Korrekin kestovahaa, mutta kerta vielä (bobin mainitseman Korrek aasinsillan ansiosta:) ). Innostuin itse ko. tuotteen toimivuudesta ja helppokäyttöisyydestä sen verran, että kehtaa mainostaa ja suositella muillekin.
ps. Maaseudulla käydessä tuli hiekkatiellä huomattua ilmiö, jossa eturenkaat viskoivat kiviä auton kylkeen. Kyljessä näkyi valkeita viiltoja vahan pinnassa, jotka pystyi pyyhkimään sormella pois, eikä pintaan näyttänyt jäävän naarmua. Vahakerros siis näköjään ottaa vastaan tuommoiset pienellä kulmalla lentävät pikkukivet. Virtauksessa pyörivältä hiekkapölyltä vaha suojaa todella kauan.
Tässä vielä hyviä linkkejä astianpesuaineista kiinnostuneille (astianpesuaineuskomuksen voi myös järkeillä kattomalla jokaisesta kemian kirjasta löytyvä ph ja siitä johtuvat sähköiset ominaisuudet):
http://www.turtlewax.fi/vinkit/vaaria_uskomuksia.htm
(vahoihin olen aikaisemmin törmännyt toisaalla ja ihmetellyt samoja asioita: elektroniikan valmistustekniikoissa käytetään höyrystämisen ja muutamien komponenttien valmistuksen kohdalla valmistukseen liittyviä vahoja ja sitä kautta niihin on tullut pintapuolisesti tutustuttua. Autovahoista löytää samat piirteet ja ominaisuudet.). Kestovahan erikoisuutena on teflon, joka on tehokkaasti vettähylkivä ja tekee vahasta kestävän. Korrekin kestovahalla tekeminen on helppoa ja se vielä kaikenlisäksi siis kestää kauan. Turtlewaxilla oli myös joku helppo ja hyvä vaha, jota tuli kokeiltua (motonetin vahahyllyssä on melko hyvä vaha-arsenaali: Korrek, Turtlewax ja simoniz)

tänään otettu kehno kännykkäkamerakuva autosta, joka on vahattu Korrekin kestovahalla maaliskuussa parkkihallissa noin 15 minuutissa. Pesty viimeksi pari viikkoa sitten. Vahauksen jälkeen aina pesty pelkällä vedellä parin viikon välein.
Tosin oon jo kahdessa viestissä mainostanut Korrekin kestovahaa, mutta kerta vielä (bobin mainitseman Korrek aasinsillan ansiosta:) ). Innostuin itse ko. tuotteen toimivuudesta ja helppokäyttöisyydestä sen verran, että kehtaa mainostaa ja suositella muillekin.
ps. Maaseudulla käydessä tuli hiekkatiellä huomattua ilmiö, jossa eturenkaat viskoivat kiviä auton kylkeen. Kyljessä näkyi valkeita viiltoja vahan pinnassa, jotka pystyi pyyhkimään sormella pois, eikä pintaan näyttänyt jäävän naarmua. Vahakerros siis näköjään ottaa vastaan tuommoiset pienellä kulmalla lentävät pikkukivet. Virtauksessa pyörivältä hiekkapölyltä vaha suojaa todella kauan.
Tässä vielä hyviä linkkejä astianpesuaineista kiinnostuneille (astianpesuaineuskomuksen voi myös järkeillä kattomalla jokaisesta kemian kirjasta löytyvä ph ja siitä johtuvat sähköiset ominaisuudet):
http://www.turtlewax.fi/vinkit/vaaria_uskomuksia.htm
Hmm....
Autoglymin tuotteet ovat kyllä ihan jees, mutta katsokaa että se kultainen ei ole kovin vanhaa tai ainakaan jäätynyttä.... Moni muu vaha muutu miksikään edes jäätymisestä, mutta tuo kultainen lakkaa kuivumasta. Pinta jää ikään kuin rasvaiseksi, aina rätillä pyyhkäistessä jää jälki, näyttää kuin olisi rypsiöljyllä vahattu. Vedeltä suojaavuus oli kyllä hyvä tuollaisena, vesi valui kuin hanhen selästä, vielä liukkaammin kuin normaalisti vahatulta, mutta pöly tarttuu kuin perkele. Läheltä katsottuna vaan ei näytä kivalta.
Punainen glymi on kyllä miellyttävän vähätöistä verrattuna moneen muuhun vahaan, ei tarvitse kovin paljon jyystää. Korrek ja Kilpikonna tuntuivat jäävän kiinni kuin paska junttilan tuvan seinään, hampaat irvessä sai olla jyystämässä pois. Tuota mainittua korrekkia en ole kokeillut kylläkään.
Niin uskomattomalta kuin se kuullostaakin, on tällainen King-Kong mallin vahausmasiina aika pätevä satunnaisessa käytössä. Suurin apu siitä on vahan levitysvaiheessa, käsin en ainakaan minä saa millään vahakerrosta yhtä tasaiseksi kuin koneella levittämällä. Tämä korostuu tasaisilla pinnoilla, ei jää pintaan sellaisia hoopoja kuvioita. Tokihan tuo on avuksi kiillotusvaiheessakin mutta noita helkkarin piukkaan ottavia vahoja ei saa kovinkaan kummoisesti pois, käsin piti ne hinkata. Glymi lähti aika hyvin koneellakin.
-Ville
Autoglymin tuotteet ovat kyllä ihan jees, mutta katsokaa että se kultainen ei ole kovin vanhaa tai ainakaan jäätynyttä.... Moni muu vaha muutu miksikään edes jäätymisestä, mutta tuo kultainen lakkaa kuivumasta. Pinta jää ikään kuin rasvaiseksi, aina rätillä pyyhkäistessä jää jälki, näyttää kuin olisi rypsiöljyllä vahattu. Vedeltä suojaavuus oli kyllä hyvä tuollaisena, vesi valui kuin hanhen selästä, vielä liukkaammin kuin normaalisti vahatulta, mutta pöly tarttuu kuin perkele. Läheltä katsottuna vaan ei näytä kivalta.
Punainen glymi on kyllä miellyttävän vähätöistä verrattuna moneen muuhun vahaan, ei tarvitse kovin paljon jyystää. Korrek ja Kilpikonna tuntuivat jäävän kiinni kuin paska junttilan tuvan seinään, hampaat irvessä sai olla jyystämässä pois. Tuota mainittua korrekkia en ole kokeillut kylläkään.
Niin uskomattomalta kuin se kuullostaakin, on tällainen King-Kong mallin vahausmasiina aika pätevä satunnaisessa käytössä. Suurin apu siitä on vahan levitysvaiheessa, käsin en ainakaan minä saa millään vahakerrosta yhtä tasaiseksi kuin koneella levittämällä. Tämä korostuu tasaisilla pinnoilla, ei jää pintaan sellaisia hoopoja kuvioita. Tokihan tuo on avuksi kiillotusvaiheessakin mutta noita helkkarin piukkaan ottavia vahoja ei saa kovinkaan kummoisesti pois, käsin piti ne hinkata. Glymi lähti aika hyvin koneellakin.
-Ville
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Normaali autotarvikeliike vahoista on kyllä parasta tuo punainen/kulta yhdistelmä. Onkos kukaan kokeillut tuota mustaa Glymiä? Siinähän pitäisi olla nuo kaksi yhdessä9-5T kirjoitti:Nyt viikon myöhemmin tiedän ettei Wurthin puhdistava vaha ole sittenkään vahaa, Autoglymin punainen ja kulta vahattoman auton päälle ja ehkä nyt on hyvä vielä viikon päästä.9-5T kirjoitti:Viikonloppuna vahasin 330000km ajetun vahaamattoman "Saabin" Wurthin puhdistavalla vahalla.

Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Siis mallia uuden auton vaha9-5T kirjoitti:Sellaisen ostin mutta siinä suositellaan vain hyväkuntoisille maalipinnoille.

Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Jep jep tulipa testattua glymmiä. Kiillon ero korrekkiin on hiukan hienosti glymmillepäin, mutta pinta minkä glymmi luo on aivan erillainen ja tuntuu siltä että siihen ei tartu mikään.
Jopa glymin punaisella saa todella hyvän kiillon aikaseksi ja yhdistelmä kultasen kanssa on ehkä lievästi ylimainostettua.
Työstöaika oli aika taisainen korrekin ja glymin välillä toki lymmillä saa kulumaan enempi aikaa kun odottelee kultaisen kuivumista. Lymmi on myös heleppo pyyhkiä pois.
Kestosta ei vielä kokemuksia.
Molemmat hyviä lymmi hiukan parempi.
Korrek

Autoglym

Jopa glymin punaisella saa todella hyvän kiillon aikaseksi ja yhdistelmä kultasen kanssa on ehkä lievästi ylimainostettua.
Työstöaika oli aika taisainen korrekin ja glymin välillä toki lymmillä saa kulumaan enempi aikaa kun odottelee kultaisen kuivumista. Lymmi on myös heleppo pyyhkiä pois.
Kestosta ei vielä kokemuksia.
Molemmat hyviä lymmi hiukan parempi.
Korrek

Autoglym

VW transporter 2.5tdi vm.99