talvirenkaista puski kudokset kulutuspinnan läpi
talvirenkaista puski kudokset kulutuspinnan läpi
kaverille myytiin nokian talvirenkaat "lähes uusina" (siis yksityinen myi), mutta yhden talven käytön jälkeen alkaa kulutuspinnan kumin läpi puskemaan metalliverkkoa, ikään kuin olisi valmistusvirhe. onko kokemuksia tällaisista?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Ei vastaus kysymykseesi eikä suoranaisesti kokemuskaan, mutta voisiko kyse olla jostain kakkoslaatu renkaasta tms jotka on mahdollisesti myyty yksityisille pilkkahintaan? (tämä vaihtoehto tuntuu kuitenkin mahdottomuudelta sillä selkeän hengenvaaranhan tuollainen 'kakkoslaatu' rengas loisi, esimerkiksi jos rengas _räjähtäisi_ 100kmh vauhdissa jne..)
#2633
Tomaatti9000
Tomaatti9000
-
- "Kaasari"
- Viestit: 45
- Liittynyt: To Elo 11, 2005 10:05
- Paikkakunta: Espoo
Ei taida olla kakkoslaaturengasta edes olemassa. Ainakin Nokian renkaat susittaa valmistusvialliset katkaisemalla renkaan ja varmaan muutkin tekevät samoin.Make5 kirjoitti:Ei vastaus kysymykseesi eikä suoranaisesti kokemuskaan, mutta voisiko kyse olla jostain kakkoslaatu renkaasta tms jotka on mahdollisesti myyty yksityisille pilkkahintaan? (tämä vaihtoehto tuntuu kuitenkin mahdottomuudelta sillä selkeän hengenvaaranhan tuollainen 'kakkoslaatu' rengas loisi, esimerkiksi jos rengas _räjähtäisi_ 100kmh vauhdissa jne..)
Jokunen aika sittenhän oli uutisissa se kun jotkut olivat tonkineet rengastehtaan jätekasoista valmistusviallisia renkaita, liimailleet kasaan ja myyneet. Nuohan levisivät jo vanteelle laitto vaiheessa.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
tuon käsityksen minäkin sain että myyjä oli ne halvalla nokialta saanut, en muista tarinaa. nyt kuitenkin kahdessa renkaassa kulutuspinnan profiili on ihan pyöreä (, selkeä kudosvaurio) ja juuri niistä renkaista pilkistelee ohuita "rautalankoja" ulos kumin läpi, tosi villin näköistä.Make5 kirjoitti:Ei vastaus kysymykseesi eikä suoranaisesti kokemuskaan, mutta voisiko kyse olla jostain kakkoslaatu renkaasta tms jotka on mahdollisesti myyty yksityisille pilkkahintaan?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Ainoa selitys on, että uria on syvennetty jyrsimällä.
Ei Nokian-renkaatkaan paskaa tee, ( Nokialla on ihan oma paskapaperitehdaskin) heillä on raju laaduntarkastus ,jonka takia he pilkkovat yliherkästi vähänkää epäilyttävät tuottet, ennenkuin ne mahdollisesti pääsisivät mm. jobbareiden käsiin.
Kävimme muinoin Saabistien kanssa tutustumassa Nokian-renkaiden tehtaaseen. Siellä tehdään renkaita, eikä riivinrautoja.
Ei Nokian-renkaatkaan paskaa tee, ( Nokialla on ihan oma paskapaperitehdaskin) heillä on raju laaduntarkastus ,jonka takia he pilkkovat yliherkästi vähänkää epäilyttävät tuottet, ennenkuin ne mahdollisesti pääsisivät mm. jobbareiden käsiin.
Kävimme muinoin Saabistien kanssa tutustumassa Nokian-renkaiden tehtaaseen. Siellä tehdään renkaita, eikä riivinrautoja.

Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Aero"
- Viestit: 437
- Liittynyt: To Loka 14, 2004 21:32
- Paikkakunta: Mikkeli
menen tänään kamun luokse, tutkin tuon valmistuspäivämerkinnän.
onko tuollaista renkaan jyrsimistä tehty joskus?
pahus kun ei ole kameraa enää, tuo on ihan näkemisen arvoinen asia. että sellaiset sadan euron talvirenkaat
onko tuollaista renkaan jyrsimistä tehty joskus?
pahus kun ei ole kameraa enää, tuo on ihan näkemisen arvoinen asia. että sellaiset sadan euron talvirenkaat

Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Siskolla oli 13tuuman hakkapeliitta 1 renkat joista meni rungot paskaksi . Pintaa oli 4-5mm jälellä,soikeita olivat... Kyllä sitä paskaa kuulkaa mahtuu maailmaan. Pinnattuja eivät olleet.
Viimeksi muokannut 900i, Ti Touko 09, 2006 21:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Mulla tuli Hakkapeliitan ykkösistä jokaisesta renkaasta teräskudokset läpi kulutuspinnasta muualtakin kuin urien pohjista, mut sillon oli lämmin kesäpäivä ja vauhtia 100km:n matkan reippahasti liikaa. Ettei tässä tapauksessa ole kyse mistään samankaltaisesta?
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
muistan kakarana ajelleeni Fiiatilla Lahdesta hesaan, aurauskulmat poskellaan.
Alla oli teräskudos-Michelinit. Kipunat vain yössä sinkosivat, kun teräskudos maata tapasi. Olipas kokemus.
Tuon jälkeen opin aurauskulmien säätämisen, kalikan ja spraypullon avulla, oli se kallis ja hassu elämysmatka.
Alla oli teräskudos-Michelinit. Kipunat vain yössä sinkosivat, kun teräskudos maata tapasi. Olipas kokemus.
Tuon jälkeen opin aurauskulmien säätämisen, kalikan ja spraypullon avulla, oli se kallis ja hassu elämysmatka.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3