Vanha kännykkä varashälyttimeksi?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jim Goose
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 21:08

Vanha kännykkä varashälyttimeksi?

Viesti Kirjoittaja Jim Goose »

En tiedä onko täällä ollu juttua vanhan kännykän valjastamisesta varashälyttimeksi. Oikeastaan lisähälyksi, erilliseksi sellaiseksi.
Kännykän "vihreän luurin" nastoihin juotetaan johdot, jotka vedetään sulkeutuville kärjille, eli toimisi niinkun oman napin rinnalla. Kärjet voi vetää mieleisensä paikkaan tai jonkin releen kärkien kautta.Puhelimeen olisi valmiiksi valittuna numero, johon halutaan sen soittavan.
Känny itsessään jemmattuna jonnekkin pois silmistä ja autolaturin perään vaikka koko ajan. Toimis varmaan huonommallakin akulla ja kaikkialla missä on "tolppia".
Sais ainakin reaaliaikaista tietoa autolla häärijöistä, eikä kustantais hirveitä.
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Olen surffatessani törmännyt johonkin kotisivuun, jossa tuollainen viritelmä on asennettu. Eipä ole muistikuvaa yhtään sivusta, suomalainen tyyppi se kuitenkin oli ja puhelimena 2110 Nokia.
Hälyttimenä ajaa varmasti asiansa, mutta onhan tuo aika työläs rakentaa jos aikoo saada riittävän määrän toimivia antureita, jos niitä ei ole jo valmiina. Helpoin olisi varmasti kytkeä releen avulla valmiin hälyn sireeniin.
jmo
"Viggen"
Viestit: 501
Liittynyt: Su Elo 17, 2003 10:55

Viesti Kirjoittaja jmo »

Avatar
riisipussi
"Aero"
Viestit: 369
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja riisipussi »

Minulla oli käytössä nokia 3210 entisessä japsissa.

Autooni on murtauduttu monta kertaa ja viimeinen murto oli aika outo juttu.

Emäntä sanoi yksi aamu että auton kuskin ovi ei ollut lukossa.
Luulimme että se on jäänyt lukitsematta meiltä. Seuraavana aamuna oli taas ovi auki, vaikka olin sata varma että se oli illalla lukittu, vieläkään ei tajuttu mikä on homman nimi.

Kolmantena aamuna oli soitin hävinnyt,
sitten vasta tajusin että murtomies oli kaksi yötä päästellyt sitä irti.
Tätä edellisen murron jälkeen pulttasin soittimen todella tiukkaan kiinni, tein semmosen raudan joka oli lukkomuttereilla kiinni auton rungossa, tätä systeemiä murtomies oli yöt purkanut :D

Mieheltä oli jäänyt autoon hanskat jossa oli verta ja niiden perusteella se jäikin sitten kiinni, ihan kun elokuvissa. Poliisit oli laittanut hanskat dna testiin! En voinut uskoa todeksi kun tulivat ihan kotiovelle kertomaan, että tekijä on saatu kiinni :o

Niin, siis soittimen häviämisen jälkeen olin varma että se palaa hakemaan erillis-sarjat ja vahvistimet, kun oli niin antaumuksella soittimenkin vienyt.
Ei ollut aikaa rueta oikeaa hälyä etsimään ja asentamaan, piti saada seuraavaksi yöksi joku hälytys.

Kävin ostamassa 3210 ja Radiolinjan prepaid kortin. Purin 3210 ja juotin johdot ykkös painikkeeseen ja kytkin releen joka yhdisti sisävalosta, ei toiminut.
Releestä tuli ilmeisesti vuotovirtaa joka sotki kännykän ihan totaalisesti.
Oli pakko vetää johto kattovalolta, joka vaan maadoitti. Siis kännykästä toinen piuha maihin ja ovikatkaisijat yhdisti toisen karvan maahan.
Kännykän pistin konepellin alle, että sai sen ilman soittoa päälle.
Toimi ihan hyvin ja onneksi ei öisiä vierailijoita enää ollut.

Varasin toistametrisen paksun kaapelinpätkän öistä hälyä varten :D
Onneksi ei soinut, Suomessa siitä pääsee tuomiolle jos omaansa puolustaa. Siinä mielessä tuommonen häly ei oikein ole hyvä minun mielestä, hoitaa asiat vakuutusyhtiön kanssa, pääsee itse halvemmalla.
Poliisien soittaminen on yhtä tyhjän kanssa, ne tuleevat 1-2h päästä virka-autolla ja tyhminkin varas osaa lähteä karkuun. (On kokemusta poliisien soittamisesta automurron vuoksi)

Mutta nykyiset paikannuspalvelut on hyviä kyllä jos koko auto häviää.
9000 CD 2.3 -90
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Tuohan kuulostaa ihan nastalta hommalta. Omaan ysiysiin en ole ikinä ajatellut laittaa hälytintä, mutta tuommoista vois miettiäki. Ne käytetyt luuritki on niin halpoja ja riittävän toimivia tuommoiseen.
riisipussi kirjoitti:Autooni on murtauduttu monta kertaa ja viimeinen murto oli aika outo juttu.

Emäntä sanoi yksi aamu että auton kuskin ovi ei ollut lukossa.
Luulimme että se on jäänyt lukitsematta meiltä. Seuraavana aamuna oli taas ovi auki, vaikka olin sata varma että se oli illalla lukittu, vieläkään ei tajuttu mikä on homman nimi.
:lol: Mulle oli murtauduttu autoon kans viime syksyn pimeinä öinä. Se oli sitä syyskuun puolivälin aikaa, kun puoliso oli viimeisillään raskaana. Oltiin yksi sunnuntai aamupäivä lähdössä käymään mummolassa (asumaton) Songassa. Ihmettelin autoon istuessa ihan ääneen, että miksi hanskalokero on kiinni. Aukasin sen, se oli tyhjä cd-levyistä, joita siellä on yleensä 2-3kpl. Lisäksi takapenkiltä puuttui mag-lite. Kävin sisällä katsomassa ja en ollut vienyt niitä sisälle. Soitin veljelle ja ne ei ollut sillä lainassa :? Kummastelu oli suurta, otin sisältä pari levyä matkaan ja takaisin autoon. Levyn laitto soittimeen tuntui tökkivän, joten painoin ejectiä ja soittimesta tuli ulos Edge of Sanityn Purgatory Afterglow :idea: Lamppu syttyi, perskules, autossa käyty luvatta. Tutkin kaikki lukot, olivat ehjät, muita jälkiä ei näkynyt.

Jotenkin "jannut" oli päässy autoon sisään. Ovi ei ole ollut auki, koska multa ei saa ovia lukkoon silleen, että painaa napin alas ja paiskaa oven kiinni. Jollain avaimella oli tultu sisään, kulunu se on ollut, sillä virtalukon avaimella en saa ovia, takalunkkaa ja hanskapaksia kiinni/auki.

No, korvauksen sain, ja tyytyväinen olen. Eniten harmittaa, kun Rammsteinin Mutter - Limited Edition meni vorojen käsiin :cry:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin