Ylpeä Saab-Klubon jäsen

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
saabiturpo
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 16:52
Paikkakunta: valkeakoski

Ylpeä Saab-Klubon jäsen

Viesti Kirjoittaja saabiturpo »

Nyt sitä sitten ollaan jäseniä ja olen mainostanut klubia yhdelle Saab kaverille joka saattaa myös liittyä klubiin.Ei voi muuta sanoa kuin et SAABISMI on pahemmanlaatuinen sairaus joka siihen saa tartunnan on mennyttä loppuiäkseen.Mulla ei ole ollut Saabi (kaksi) kuin 7 vuotta sitä ennen oli vuoden 76 "iso" Corolla ja vihasin kaikkia ruotsalaisia autoja tuli moneen kertaan vannottua etten ikinä osta Saabia mut tässä sitä ollaan voisi sanoa et vannomatta paras.Noo onhan mulla Ericssonin puhelinkin eli mailmanloppu häämöttää ainakin jos olis kysytty 10 vuotta sitten.Onko muilla vastaavia mielenlaadunmutoksia vai olenko todella hurahtanut Saabeihin.
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4026
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Mun oireet alkoivat toden teolla viime viikon maanantaina ja siitä lähtien olen ostanut keltaisen pörssin lukuaikaa aina kun edellinen päättyy. Kolmen tunnin jaksoista olen siirtynyt kolmen vuorokauden jaksoihin. Tänä aikana olen löytyänyt lukuisia hyviä ja mielenkiintoisia saitteja ja monta tavoittelemisen arvoista yksityiskohtaa miettien omaa tulevaa Saab-projektiani.

Olen saabisti toisessa polvessa ja perheelläni on ollut Saab aina vuodesta -76 lähtien. Eli nelivuotiaasta asti olen ollut Saabisti. Välillä harhauduin muiden merkkien pariin, mutta kunnes vanhempien Saab viimein päätyi nimiini, niin kuume on lähtenyt nousemaan. Tämän hetkinen ysisatanen vaikutti välillä jo vanhalta romulta, mutta tämän viimeisimmän akuuttivaiheen aikana olen tarkastellut sitä aivan uudella silmällä. Syylärin vaihdon ja parin peukalon pään kokoisen ruostetahran siistimisen jälkeen voin olla ylpeä Saabistani. (Nämä siis vielä tekemättä, mutta ylpeä olen silti ;-)

Mutta Saab-kuume on valloillaan. Innostuin kunnostamaan Fiatini myyntikuntoon ja uskon, että ensi viikolla alkaa sen myynti. Tilalle olen kaavaillut 80-luvun Saabia, tosin vanhemmatkin kelpaa. Mutta vain Saabit. Ehtona on, että sen pitää olla toimiva, sillä se tulee näillä näkymin heti käyttöautoksi. "Projektini" tavoitteena on rakentaa siitä persoonallinen ja upea auto, jonka voin/saan ylpeänä omistaa. Saab 99:t vetoavat minuun tunnesyistä. Mutta ysisatasiin suhtaudun myös vakavasti, kuten 96:siinkin. Tällä hetkellä voin vain luvata, että perästä kuuluu...

Tulen liittymään Saab-klubiin.
juspa
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Ma Heinä 21, 2003 12:15
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja juspa »

Saabismi on sairautta..ja turbo on sen pahin ilmenemis muoto.. 8)
96 -79
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Hyvähyvä jariha, ei muutakuin mukaan vain!
Kerrohan lisää visioistasi, jotani 99 yksilöäkö meinaat alkaa laittamaan? Hienoa tässä on se, että noita "tuplaysejä" tuntuu olevan tarjolla enemmän kuin me saabistit keritään vastaanottamaan, joten olet senkin puolesta tervetullut "resurssi" :)

Luca
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4026
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Avoimin mielin etsin Saabia. Onko se sitten 99 vai 900, aika näyttää. Nyt olisi yksi alkuperäiseksi mainittu hyväkuntoinen 70-luvun 99 ehdolla. Kuulostaa houkuttelevalta, sillä en mitään teinirassia kaipaa. Aikaa ei tosin ole kovin paljoa itsellä auton kunnostamiseen laittaa, mutta mikäli auto kestää aina talven yli, niin kesällä sitten taas ehostetaan. Ja miksipä ei talvellakin.

Omaan kaupunkikäyttöön ajattelin hankkia. Tai sitten vaimolle, riippuu autosta. Mutta joka tapauksessa Saabini hankin tunnesyistä, en järjellä. Edustava Saabihan minulla jo työ- ja perhematkailuun on.
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Joo itsekkin Saabisti kolmannessa polvessa. Ja kohta jäsen... :lol:
Vastaa Viestiin