Saabilta taas ei-turboja

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Saabilta taas ei-turboja

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

http://www.auto.t-online.de ja news alta löytyy tieto: eli 9-3 SS:n uusi perusmoottoriversio vm 04 on sitten 1.8l, 122hv ja 167 nm vääntöä. Kiihtyvyys 0-100 km/h 11.7..Eipä oikein houkuta. Keväällä vaihdoin turbottoman tonnarin 9-3 t:n juuri turbon takia; tämän koneen suoritusarvot on huonommat kuin 90-luvun turbottomissa 2.0 l saabin omissa koneissa.olettaisin tämän koneen olevan opel-peräinen? No pari-kolme vuottahan Saab ehtikin hehkuttaa että eivät tee kuin turbokoneita..GM sitten vaatii ilmeisesti tälläistä Vectraa 9-3:n kuorissa.Niin tän perusmallin hinta on saksassa 23 300 eur, kun esim 2.0t maksaa siellä 30 300 eur (1.8t:n hintaa en pikaisesti löytänyt), eli onhan tuo toki aika tavalla halvempi, mutta.....

EDIT: tekniset tiedot täysin samat kuin vectran 1.8 ecotec koneessa
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6437
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Saabilta taas ei-turboja

Viesti Kirjoittaja Eski »

pertti666 kirjoitti:Keväällä vaihdoin turbottoman tonnarin 9-3 t:n juuri turbon takia; tämän koneen suoritusarvot on huonommat kuin 90-luvun turbottomissa 2.0 l saabin omissa koneissa.olettaisin tämän koneen olevan opel-peräinen?
Viisiovisen 9-3:n kone on Saabin omaa käsialaa ja hyvin pitkälti sama kone kuin viimeisissä tonnareissakin. Ainakin minun 9-3t liikahtaa ihan eri tavalla kuin entinen 900SE 2.0i (eli se sama kone kuin 90-luvun vaparitonnarissakin). Vaihda täyspaineturbon boksi autoosi, niin sitten ainakin pitäisi 9000i:lle pärjätä...
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Re: Saabilta taas ei-turboja

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

Eski kirjoitti:
pertti666 kirjoitti:Keväällä vaihdoin turbottoman tonnarin 9-3 t:n juuri turbon takia; tämän koneen suoritusarvot on huonommat kuin 90-luvun turbottomissa 2.0 l saabin omissa koneissa.olettaisin tämän koneen olevan opel-peräinen?
Viisiovisen 9-3:n kone on Saabin omaa käsialaa ja hyvin pitkälti sama kone kuin viimeisissä tonnareissakin. Ainakin minun 9-3t liikahtaa ihan eri tavalla kuin entinen 900SE 2.0i (eli se sama kone kuin 90-luvun vaparitonnarissakin). Vaihda täyspaineturbon boksi autoosi, niin sitten ainakin pitäisi 9000i:lle pärjätä...
...Meitsi taas selitti epäselvästi...totta ihmeessä tiedän että mun 9-3:n kone on saabin oma,( ja täyspaineboksia olen todella suunnitellut, mutta alusta pitäisi ensin päivittää, mutta ei vielä oo varaa investoida ja toisaalta mittarissa on vasta 4500 km, ei 30000 eur investoituaan haluais investoida pari topoa lisää) tarkoitin siis sitä että SAAB EI OLE SAAB ILMAN TURBOA, ELI SIKSI MINÄ JA MUUTKIN (KUTEN TIEDÄTTE) HALUAVAT SAABIN TURBOLLA, SIKSI LUOVUIN VAPAASTI HÖNKIVÄSTÄ TONNARISTA, JA MYÖS ETTÄ TUO SS:N OPEL-MOOTTORI ON MELKO KESY VÄÄNNÖILTÄÄN JA TEHOILTAAN, ELI HEIKOMPI KUIN NUO VIIMEISET SAABIN EI TURBOKONEET. TOKI TÄÄ UUSI KONE ON VAIN 1.8L, mutta mutta..no joo..
juspa
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Ma Heinä 21, 2003 12:15
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja juspa »

Saabismi on sairautta ja turbo sen pahin ilmenemis muoto..
96 -79
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6437
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Saabilta taas ei-turboja

Viesti Kirjoittaja Eski »

pertti666 kirjoitti: ...Meitsi taas selitti epäselvästi...totta ihmeessä tiedän että mun 9-3:n kone on saabin oma,( ja täyspaineboksia olen todella suunnitellut, mutta alusta pitäisi ensin päivittää, mutta ei vielä oo varaa investoida ja toisaalta mittarissa on vasta 4500 km, ei 30000 eur investoituaan haluais investoida pari topoa lisää)
Saabin oma boksi on kyllä aika kevyt investointi ainakin ProCarservicen kautta. Sinun autossa pitäisi olla magneettiventtiili letkuineen jo valmiina, joten pelkkä boksin vaihto riittää... Kyllä noin vähän ajetulla vakioalustallakin kärsii vähän tehoa lisätä ;-)

Siitä olen samaa mieltä, että ooppelin vaparia on ihan turha laittaa saapin keulalle...

Eski
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6437
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

juspa kirjoitti:Saabismi on sairautta ja turbo sen pahin ilmenemis muoto..
Pitääkin laittaa KELA:lle korvausanomus vetämään boksin vaihdosta ja alustapäivityksestä. Eikös ne varaosat ole lääkettä tähän sairauteen :lol:
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Re: Saabilta taas ei-turboja

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

Eski kirjoitti:
pertti666 kirjoitti: ...Meitsi taas selitti epäselvästi...totta ihmeessä tiedän että mun 9-3:n kone on saabin oma,( ja täyspaineboksia olen todella suunnitellut, mutta alusta pitäisi ensin päivittää, mutta ei vielä oo varaa investoida ja toisaalta mittarissa on vasta 4500 km, ei 30000 eur investoituaan haluais investoida pari topoa lisää)
Saabin oma boksi on kyllä aika kevyt investointi ainakin ProCarservicen kautta. Sinun autossa pitäisi olla magneettiventtiili letkuineen jo valmiina, joten pelkkä boksin vaihto riittää... Kyllä noin vähän ajetulla vakioalustallakin kärsii vähän tehoa lisätä ;-)

Siitä olen samaa mieltä, että ooppelin vaparia on ihan turha laittaa saapin keulalle...

Eski
Mitäs tuo maksaa noinniinkuin about procarissa? Metroauto ulisi että 1000 ekeä kun tuota autokauppaa tein, jätin sen silloin väliin...Ja kyllä toi alusta on uutenakin jo "löysä", ja vaatii heti päivitystä, eikä vasta kilometrien myötä..Mulla oli tonnarissa speedpartsilta tilattu (ja myös toimitettu 8O )sachs sporttialusta, joka oli kyllä 6-0 parempi ku tän turbojubileen..ei vedellyt, ei kallistellut jne..siksi kyllä päivitän tän alustan ensin foorumista/foorumeista saatujen vinkkien perusteella, sitten vasta lastutan..eli alustan tottumustaso on kovempi kuin saabin "vakio". :P
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6437
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Saabilta taas ei-turboja

Viesti Kirjoittaja Eski »

pertti666 kirjoitti:
Mitäs tuo maksaa noinniinkuin about procarissa? Metroauto ulisi että 1000 ekeä kun tuota autokauppaa tein, jätin sen silloin väliin...
En viitsi sanoa boksin hintaa täällä julkisesti, koska en tiedä "virallista" hintaa (sain "klubialennusta"), mutta sen voin sanoa, että huomattavasti alle 1000e. En tosin tiedä onko Trionic7-boksi saman hintainen kuin minun T5. Kysy Rikulta, sehän ei vielä maksa mitään: r.seijari@mail.saabnet.com tai 014-282200.
Vastaa Viestiin