Juusokas kirjoitti:V.J.S kirjoitti:
20 bar ei ole enää mikään matalapaineturbo

No niin otampa sanojani takaisin, onhan tuossa VW gti:ssä viripotentiaaliakin vaikka hurumycket

Mitämitä, ei laiteta sanoja minun suuhun, prkl
svc kirjoitti:Eikös nuo teho ja vääntö yms. ole aika lähellä sitä, mitä 900 turbo oli parikymmentä vuotta sitten.
Pientä kehitystä tapahtunut moottorinohjausjärjestelmissä.
Niinno, ahtopainetta vaan on kolminkertanen määrä suuremmalla puristussuhteella, litratilavuutta 30% vähemmän ja normikulutus pari litraa per 100km pienempi...
Kyllä se on tuo moottorinohjaus tosiaan aika suuressa roolissa, esim. tuo suorasuihkutus yms. on "hieman" LH-jettiä kehittyneempi ruutta, K-jetistä puhumattakaan

Saas näkee sitten, miten on kestävyyden laita.
Saa kyllä meikäläisen hatunnoston tuo Volkkarin "ennakkoluuloton" ahdintekniikan käyttö.