Konepellin Saab-lätkä

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Konepellin Saab-lätkä

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Sukulaiseni NG 900 menetti ilmeisesti pesussa tuon "kalvon" konepellin merkin päältä ja tilalla on nyt kirkas kiekko. :cry:

Saako tuohon tarvikkeena tarroja vai pitääkö/voiko hankkia kokonaan uuden merkin jostakin...mistä?
Ilmeisesti merkki on kuitenkin liimalla kiinni ja helposti vaihdettavissa?
Turbo900
"Saabisti"
Viestit: 877
Liittynyt: La Loka 25, 2003 18:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Turbo900 »

Pitäs saada tarvikkeena eikä ollut edes kovin kallis...
Oma ratkaisu asiaan oli ostaa vannekeskiöitä marketista (maksoi n.7e)
Passaa hienosti siihen lätkälle.
Väri vaan musta hopea tuolla keskiöllä.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Muistankos väärin, mutta kerholla on myynnissä kyseisiä merkkejä. 8)

Alastarolla näin.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Muutes, käykös tää nykyinen "pelkkä" Saab aarnikotka logollinen vanhan Saab-Scania konepeltilätkän tilalle ??

"Bolt on" ??? vai tautista säätöö :lol: ja sitte käy ??? :oops: :wink:
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Käy.

Liimattava vain "kuoriin"
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Ongelma ohi. Liimattavat lätkät matkalla postissa...
TT
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 09:49
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TT »

Oliko vielä tarkempaa tietoa, mistä noita liimattavia lätkiä kannattaa ostaa?
Aero97
"Aero"
Viestit: 430
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 14:26
Paikkakunta: Enonkoski

Viesti Kirjoittaja Aero97 »

No nyt hävisi pesussa tuo merkin pinta omasta ajokista. Onkos noita merkkejä tosiaankin saatavana kerhon kautta, ja jos on, mistenkäs sen saa sieltä hommattua? Aika kallis hinta kuitenkin tuommoinen 17 euroa moisesta lätkästä.
9-3 SC Aero 2.8TS XWD -08
9000 Aero -97
Turbiini
"Saabisti"
Viestit: 170
Liittynyt: Ke Syys 03, 2003 08:48
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Lehtosen Juha niitä myy. Hintakin reilusti halvempi :)
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1785
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Jees 6 euroa kipale. Logo menee täsmälleen paikoilleen, kunhan irroittaa vanhan logon, josta on maalit mennyt ensin alta pois. Kannttaa käyttää apuna esim mattopuukkoa tai askarteluveistä.

Näin homma on paljon yksinkertaisempikin kuin koko lätkän vaihto. :lol:
heikki.rantalaiho
"Aero"
Viestit: 404
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja heikki.rantalaiho »

Turbiini kirjoitti:Lehtosen Juha niitä myy. Hintakin reilusti halvempi :)
Mistähän tuota Juhaa tavoittaisi :?: Pitäsi lätkä tilata...
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

pevi kirjoitti:Näin homma on paljon yksinkertaisempikin kuin koko lätkän vaihto. :lol:
Joo, toi lätkän vaihto ei todellakaan ole mukavaa. Vaihdoin oman auton konepellin merkin noin 2-3 viikkoa sitten ja köyhdyin sen 17-19 euroa samalla uudesta merkistä+kumituteista. Toivoa sopii, että kun seuraavan kerran ajaa koneliuotinpesuun, niin merkin maalit ei katoa taas. Aika kallista käydä pesettämässä autoa, jos joutuu hyvätehoisen liuotinpesun lisäksi kustantamaan tuon merkin :evil:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

No niin, nythän se kävi itsellekin ajankohtaiseksi tämä merkin kuoren uusiminen. Kysymys heräsi:

Lähteekö alkuperäisestä merkistä vielä irti joku pinta, missä maali on ollut kiinni. Maalin altahan paljastuu sellainen kokonaan hopeanvärinen pinta, jossa on kohokuviona tuo logo. Pitäisikö tämänkin irrota merkin rungosta ennen uuden kuoren liimaamista? Tiukassa tuntuu olevan, mutta uusi kuori ei oikein nätisti passaa suoraan tuohon jäljellä olevan kohokuvion päälle; ei uppoa tasaisesti tarpeeksi syvälle. :( :(
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Kiitos! Ei siis muuta kun kairaamaan lisää... Tulen sitten tänne itkemään kun on mattopuukon jälkeä konepellissä. :oops:

Ei vaan, minulla oli tuo koko merkki jo irti aikanaan maalauksen yhteydessä. Mielestäni lähti ihan kohtuu helposti, ja varmaan toisella kerralla lähtee vielä helpommin. Uskaltaisi pöydän päällä enemmän veistellä!
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Minulla olisi ylimääräisenä SAAB SCANIA lätkä, tämä on kuorma autosta
ja ulkohalkaisija on 75mm.

Kuva
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin