Skoda Octavia RS
Skoda Octavia RS
Tekisi mieli käydä koeajolla...
Ja kysynkin onko kukaan käynyt ajamassa? Olisi kiva kuulla miltä maistui. Sisätiloiltaan ok ja tukevan näköiset penkit.
Kiinnostavaa tuossa on tuo moottori; 2.0 TFSI. TM:n artikkelissa tuo moottori sai paljon kehuja. Suoritusarvoiltaan ihan kohtuullinen 147kW / 5100 rpm.
Vääntö: 280Nm / 1800 - 5000 rpm.
Kulutus: 10.9 / 6.2 / 7.9
Hinnaltaan asettuu n. 35t euroon eli ei ihan hirmuisen hintainenkaan. Minkälainen lienee viripotentiaali...
Niin, ja tämän kirjoituksen tarkoitus ei ole saada Saabisteja kertomaan kuinka paljon parempi, nopeampi, jne. se vastaavanhintainen Saab olisi...
Ja kysynkin onko kukaan käynyt ajamassa? Olisi kiva kuulla miltä maistui. Sisätiloiltaan ok ja tukevan näköiset penkit.
Kiinnostavaa tuossa on tuo moottori; 2.0 TFSI. TM:n artikkelissa tuo moottori sai paljon kehuja. Suoritusarvoiltaan ihan kohtuullinen 147kW / 5100 rpm.
Vääntö: 280Nm / 1800 - 5000 rpm.
Kulutus: 10.9 / 6.2 / 7.9
Hinnaltaan asettuu n. 35t euroon eli ei ihan hirmuisen hintainenkaan. Minkälainen lienee viripotentiaali...
Niin, ja tämän kirjoituksen tarkoitus ei ole saada Saabisteja kertomaan kuinka paljon parempi, nopeampi, jne. se vastaavanhintainen Saab olisi...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Viime talvena tuli kokeiltua talvi gummeilla. Pieni ja ahdas tälle rungolle. Kiihtyy kivasti mutta orkkis alusta ei mun mieleen eli oli pintakova mutta muuten veltohko. Mutta se oli tämän vuoden malli. Nyt varmaan tarjotaan jo 2007 mallia ajoon.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Unohda tuo sekottaja....tuolla rahallahan saa jo AUTON.
Ja muistakaa että AUTOSSA pitää olla TURBO....ja miksei myös remmi ahdinkin..!!
1.4L 125 kW / 170 PS
240 Nm 1750 - 4500 rpm
0- 100 km/h 8.2 seconds
7.2 l / 5.9 l /100 km
http://www.vwvortex.com/artman/publish/ ... 1496.shtml
Ja muistakaa että AUTOSSA pitää olla TURBO....ja miksei myös remmi ahdinkin..!!
1.4L 125 kW / 170 PS
240 Nm 1750 - 4500 rpm
0- 100 km/h 8.2 seconds
7.2 l / 5.9 l /100 km
http://www.vwvortex.com/artman/publish/ ... 1496.shtml
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Joo, on ajettu 2.0 TFSI sekä talvella että keväällä eri rengastuksilla.
Omaan -03 SS:ään verrattuna hieman tukevammat lähdöt, yhtä lyhyet penkit (olen pitkäreitinen ihminen joten oikein mukavaksi tunnen oloni vaan Audin ja BMW:n säädettävällä reisituella varustetuissa pulkissa) ja älytön rengasmelu kesärenkailla.
Plussat:
+ paljon autoa tuolla rahalla
+ suorituskyky aika lailla vaivaton
+ hyvä alusta, ei liian kova
+ perheellisille varmaankin hyvät tilat
Miinukset:
- luistonesto talvella liian herkkä, pilaa etenemisen kun ei voi yhtään luistattaa
- hervoton rengasmelu kuluneella asvaltilla 60 km/h nopeudesta ylöspäin. "Mitä sä sanoit?!?"-vitsit vieruskaverin kanssa jaksavat naurattaa 10 min. SS:ään verrattuna meteli dekadia isompi.
- liikaa hukkatilaa kahden ihmisen talouteen
- typerästi muotoiltu takaoven kulma, siihen hakkaa itsensä joka kerta avattaessa
Summa summarum: jos meteli ei häiritse niin hyvä paketti.
Omaan -03 SS:ään verrattuna hieman tukevammat lähdöt, yhtä lyhyet penkit (olen pitkäreitinen ihminen joten oikein mukavaksi tunnen oloni vaan Audin ja BMW:n säädettävällä reisituella varustetuissa pulkissa) ja älytön rengasmelu kesärenkailla.
Plussat:
+ paljon autoa tuolla rahalla
+ suorituskyky aika lailla vaivaton
+ hyvä alusta, ei liian kova
+ perheellisille varmaankin hyvät tilat
Miinukset:
- luistonesto talvella liian herkkä, pilaa etenemisen kun ei voi yhtään luistattaa
- hervoton rengasmelu kuluneella asvaltilla 60 km/h nopeudesta ylöspäin. "Mitä sä sanoit?!?"-vitsit vieruskaverin kanssa jaksavat naurattaa 10 min. SS:ään verrattuna meteli dekadia isompi.
- liikaa hukkatilaa kahden ihmisen talouteen
- typerästi muotoiltu takaoven kulma, siihen hakkaa itsensä joka kerta avattaessa
Summa summarum: jos meteli ei häiritse niin hyvä paketti.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Re: Skoda Octavia RS
Kannattaa käydä. Voit yllättyä positiivisesti.tevisu kirjoitti:Tekisi mieli käydä koeajolla...
Ajettavuudeltaan samaa luokkaa Golf GTI:n kanssa, mutta tilavampi ja huomattavasti käytännöllisempi. Yleisesti ottaen useissa urheilullisiin autoihin keskittyneissä lehdissä kovasti kehuttu. Esim. kohtalaisen kriittinen EVO rankkasi RS:n "hot hatch" luokassa parhaimmaksi valinnaksi.tevisu kirjoitti:Kiinnostavaa tuossa on tuo moottori; 2.0 TFSI. TM:n artikkelissa tuo moottori sai paljon kehuja. Suoritusarvoiltaan ihan kohtuullinen 147kW / 5100 rpm.
Vääntö: 280Nm / 1800 - 5000 rpm.
Kulutus: 10.9 / 6.2 / 7.9
Kannattaa valmistautua maksamaan käytännössä hieman enemmän. Toiset renkaat, koukku,lohkol. toinen mattosarja telineet, toimituskulut, parempi audio, jne jne. Virityspotentiaali tuntuu olevan hyvä mutta jo vakiokuntoisena teho/kulutus erittäin kohdallaan. Potentiaalia on enemmän kuin Saabin T8 2l koneessa jos otetaan hinta tehonlisäys kriteereiksi.tevisu kirjoitti:Hinnaltaan asettuu n. 35t euroon eli ei ihan hirmuisen hintainenkaan. Minkälainen lienee viripotentiaali...
Höpö-höpö.. Meillä oltiin (lähes) vastaavanlaisen valinnan edessä. Käy koeajamassa niin tiedät. Esim. RS combi vs 9-3SC Vector.Ajo-ominaisuudet ja laadukkuuden tunne Saabin eduksi 6-0. Samaten fiilispuolella Saabin cockpit-kabiini saa Skodan tuntumaan vähemmän sporttiselta. Tiloissa Skoda vie voiton (erityisesti takakontti!) Muuten sisätilat ei hirveästi eroa. Skoda äänekkäämpi, vaikka ei Saabikaan hiljaisimpia ole.tevisu kirjoitti:Niin, ja tämän kirjoituksen tarkoitus ei ole saada Saabisteja kertomaan kuinka paljon parempi, nopeampi, jne. se vastaavanhintainen Saab olisi...
Saabiin menee hieman enemmän rahaa jos haluaa tehot 200hv/300Nm luokkaan, eli hinnoittelu Skodan eduksi. Varusteet Saabiin kalliimpia.
Meidän valinta, 9-3 SportCombi. Mutta joku toinen valitsee varmaan toisin... Kannattaa siis koeajaa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1148
- Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
- Paikkakunta: Vantaa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Mutta se on sentään , eikä "Skoda, neljä pyörää ja loota"renner kirjoitti:Hinta-laatusuhteeltaan yksi parhaista vaihtoehdoista jos hieman ruudikkaamman auton haluaa.
Vaihtoehto tietysti SS tai SC + steg1 + alustasarja + sumarit + aerolärpäkkeet = suunnilleen sama hinta
Ei vaan, kyllä oli itselläkin työsuhdeautoa valittaessa yhtenä vaihtoehtona edellisen sukupolven Skoda Octavia RS. No vaikka Saab oli paljon tehottomampi, niin useat näkökohdat (mm. turvallisuus) puhuivat Saabin eduksi. Lisäksi luin jostain, että Skodan tehtaan laatu ei ollut aivan tasaista, joten joukossa saattoi olla "maanantaikappaleita" (no niitähän kyllä löytyy joka automerkistä). Siksi valitsin Sport Sedanin ja valitsisin uudestaankin, jos täytyisi valita. Nyt tuon Sport Sedanin tosin saisi jo turbomoottorilla 30000 euron pintaan ja siihen sitten tietysti steg 1:stä.
Jos haluaa hinnaltaan/suorituskyvyltään kohtuuhintaista autoa, niin Seat Leon voisi olla yksi potentiaalinen vaihtoehto.
P.S. Skodan ja Saabin statusarvo ei taida kuitenkaan olla ihan samalla viivalla, siis jos ei sotketa tähän statuskeskusteluun tiettyjä "arvostettuja" saksalaismerkkejä puhuttaessa autojen statusarvosta...
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Nyt täytyy kyllä olla pikkaisen eri mieltä. Leon on edullinen 1.6 koneella (pienitehoinen, erittäin suuri kulutus), mutta lisähinta 2.0FSI:hin on jotain kuuden tonnin luokkaa, jota ei voi pieni ihminen käsittää. Lisähinta tosin 2.0FSI:stä matalaviritteiseen (185hv) 2.0TFSI:hin on "vain" nelisen tonnia, jolloin varustelutaso muuttuu...Turbo Sensonic kirjoitti:
Jos haluaa hinnaltaan/suorituskyvyltään kohtuuhintaista autoa, niin Seat Leon voisi olla yksi potentiaalinen vaihtoehto.
Hinnasto
Saab 96 vm. -63 PR/HA Kaksitahtinen sen olla pitää!
#2028 Elias Penttinen
#2028 Elias Penttinen
Tuli viime viikonloppuna koeajettua tuollaista aivan tuliterää 1.6 Leonia ja ei siitä kyllä mihinkään ole. Suorituskyky huonompi ku monen muun merkin vastaavan kokoluokan ja konekoon autoissa.MindW kirjoitti:Nyt täytyy kyllä olla pikkaisen eri mieltä. Leon on edullinen 1.6 koneella (pienitehoinen, erittäin suuri kulutus)Turbo Sensonic kirjoitti:
Jos haluaa hinnaltaan/suorituskyvyltään kohtuuhintaista autoa, niin Seat Leon voisi olla yksi potentiaalinen vaihtoehto.
2.0 FSI:tä ei tarjolla ollu joten siitä en sano mitään.
Jonkun verran tulee käytyä renkaita potkimassa ja uusia autoja ajelemassa.
Ajettu on. Jos saabin vaihteisto tuntuu jäykältä niin kannattaa käydä testaamassa RS ocua...
Potkua on ihan kivasti. Alusta on melko kova ja melu samoin. Ihan näppärä peli, mutta ei skoodaa voi enää kovin edulliseksi mainostaa. Taitaa kumminkin olla vielä kokoluokkaa pienempikin kuin 9-3...
Potkua on ihan kivasti. Alusta on melko kova ja melu samoin. Ihan näppärä peli, mutta ei skoodaa voi enää kovin edulliseksi mainostaa. Taitaa kumminkin olla vielä kokoluokkaa pienempikin kuin 9-3...
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
Pitää suurelta osin paikkansa. Joissakin mitoissa Skoda on isompi, mutta pääosiltaan 9-3 vie "voiton". Tein hyvinkin tarkkaan vertailua eri merkkien ja kokojen kanssa kun autoa haettiin. Sisätilat 9-3 vs ocu on lähes identtiset, paitsi Saab hieman leveämpi.Arcer kirjoitti: Taitaa kumminkin olla vielä kokoluokkaa pienempikin kuin 9-3...
Ulkomitat Saab vs Skoda, pituus, leveys ja korkeus
4654/1762/1492 vs 4579/1769/1451
Akseliväli
Saab-2675 Skoda-2577
raideleveys
Saab etu-1524/taka-1506 vs Skoda etu-1526/taka-1514
9-3:n huomattavasti virtaviivaisempi ja sporttisempi muotoilu aiheuttaa mielikuvan, että Skoda olisi isompi auto (ainakin minulle). Erityisesti taaksepäin kapeneva ikkunalinja ja C900:sta muistuttava massiivisempi d-pilarilinja tekee autosta combimaisen, verrattuna skodan "laatikko" perään. Ulkoisilta mitoiltaan autot on niin lähellä toisiaan, ettei ilman mittanauhaa voi sanoa kumpiko on isompi mihinkin suuntaan.
Skodan isoksi mainostettu takakontti kyllä on iso, mutta käytännössä ei silti eroa 9-3:sta juurikaan. Itsellä kontti tulee koirakäyttöön, ja kontit testasin menemällä konttiin itse ja luukku kiinni. Liian pitkään viistävät kontit vievät huomattavasti sisätilaa. Tässä suhteessä Skodan litrat menettää hieman merkitystään. Tämän huomaa myö sivuprofiilista kuvassa. Mittojen valossa ihmetyttää kontin koko, Saab 421 litraa ja Ocu 580 litraa? Onko Skodan mitta ilmoitettu ilman hattuhyllyä?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red