9-5 Aero vs BMW 325 Coupe

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

9-5 Aero vs BMW 325 Coupe

Viesti Kirjoittaja karg »

Isot pojat kertoivat että automaattivaihteinen 9-5 Aero jättää BMW 325 Coupen "talla pohjaan" -tilanteessa aika laajalla nopeusalueella, vaikka biimerissä olisi julmetun leveät takanakit ja kromikiiltoiset tuplaputket ;)
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-5 Aero vs BMW 325 Coupe

Viesti Kirjoittaja V-M »

karg kirjoitti:Isot pojat kertoivat että automaattivaihteinen 9-5 Aero jättää BMW 325 Coupen "talla pohjaan" -tilanteessa aika laajalla nopeusalueella, vaikka biimerissä olisi julmetun leveät takanakit ja kromikiiltoiset tuplaputket ;)
Ainakin mun tontun jalkoihin jäi :wink: tasasta tuonne 220 asti mutta sitten alkoi loppuun veto biimusta.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Eikö 325:ssä ole aika reilusti alle 200 pollea pellin alla? En ehkä vielä 325:n jättämisestä itse viitsisi hehkuttaa..
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

Jokke A kirjoitti:Eikö 325:ssä ole aika reilusti alle 200 pollea pellin alla? En ehkä vielä 325:n jättämisestä itse viitsisi hehkuttaa..
hei älä nyt pilaa tätä
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

Jokke A kirjoitti:Eikö 325:ssä ole aika reilusti alle 200 pollea pellin alla? En ehkä vielä 325:n jättämisestä itse viitsisi hehkuttaa..
Ko. pirssissä on 192 heppaa speksien mukaan, joskin noissa on yleensä enemmän ku mitä ilmoitetaan. 325-Bemarimiehen ego voi olla vaan niin iso, että siinä on helposti sen mielestä vähintään 325 heppaa eli sillä jättää minkä tahansa muun auton varsinkin ku ulkokuoren tuunaus on hoidettu oppien mukaan. Siitä tässäkin oli luullakseni kyse ;)

Mutta, aiheesta saa jeesustella ihan kuinka paljon lystää, ei nappaa :lol:
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Tää aero on ihan mopo mutta entinen og900 oli tommosta bemaria nopeampi peruspaineilla. Täysiä ahtoja en tullu kokeilleeksi mutta oletan että tilanne ois korostunut.
Aki Peltola #1132
suora6
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Maalis 03, 2005 14:53
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja suora6 »

perheen 525 m50 koneella ja automaatilla 192hp+pikku virit on ihan mopo
verrattuna vakio 175hp 9000 turbo saabiin (turbo tekee ihmeitä keskialueella).
En näitä hehkutuksia aina ymmärrä,merkki x vastaan y mutta mulla onkin tapana ostella
erillaisia autoja kun en ole mikään merkki fanaatikko
vaikka saabista(kin) tykkään
Ei kaikki bemarikuskitkaan oo isolla egolla varustettuja
jotkut jopa ajavat saabilla :D
9000cc vm-89 2,0T ex.autom.
Toyota Land Cruiser FJ40 -75 3.9L L6
BMW 525
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

suora6 kirjoitti:perheen 525 m50 koneella ja automaatilla 192hp+pikku virit on ihan mopo
verrattuna vakio 175hp 9000 turbo saabiin (turbo tekee ihmeitä keskialueella).
En näitä hehkutuksia aina ymmärrä,merkki x vastaan y mutta mulla onkin tapana ostella
erillaisia autoja kun en ole mikään merkki fanaatikko
vaikka saabista(kin) tykkään
Ei kaikki bemarikuskitkaan oo isolla egolla varustettuja
jotkut jopa ajavat saabilla :D
Samoilla linjoilla. Tässä kaikkiruokasuudessa on vaan se vika että joutuu sietämään sekä Saab- että Bmwidiootteja(ja ne kaikki muut merkit mitä sattuu harrastamaan). :lol:
Aki Peltola #1132
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Hmmmm... jotakuinkin noin :wink:

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

suora6 kirjoitti:En näitä hehkutuksia aina ymmärrä,merkki x vastaan y
Ei kai kukaan vaadikaan ymmärtämään. Jos nyt sattuu niin, että joku merkillä x ajava kuski haluaa väkisin haastaa merkillä y ajavan kuskin autokohtaiseen voimamittelöön, näin myös käy. Eri asia on se, vastaako merkillä y ajava kuski haasteeseen vai ei. Vastaa tai ei, kolmas osapuoli ei luultavammin ymmärrä ratkaisun syitä :lol:

Entäs jos molemmat autot olisivatkin samaa merkkiä tai jopa samaa malliakin? ;) Sittenhän kyseessä olisi merkki x vastaan merkki x. Ymmärtäisitkö sen?
suora6 kirjoitti:Ei kaikki bemarikuskitkaan oo isolla egolla varustettuja
Tällaista yleistystähän ei kukaan edes tehnyt ainakaan tässä ketjussa. Iso ego voi olla vaikka soutuveneilijällä. :)
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Mitä ny tm:stä olen lukenut niin eikö ainakin numeroiden mukaan pidä olla ainakin 3 litrainen bemari ennenkuin alkaa 9-5 aerolle pärjäämään. Hintakin alkaa liki 7:lla siinä vaiheessa.
Mitä noita laiskoja matolaatikoita vertailemaan. Ostakaa iso prätkä niin k*rpä kasvaa välittömästi 5cm eikä tarvitse miettiä sitä kenellä on nopeampi kun kuskeja pääsee vertailemaan toisiinsa paaaljon ennen kuin vehkeiden rajat tulee vastaan. :wink:
9000CS 2,3
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

BMW 325 Ci tekniset tiedot:
Moottori
Sylinteriluku 6
Venttiileitä sylinterissä 4
Iskutilavuus 2497 cm3
Iskun pituus/syl. halkaisija 79 mm/82 mm
Suurin vääntömomentti 250 Nm / 2750 1/min
Puristussuhde 11 : 1
Teho 218 hv / 6500 1/min
160 kW / 6500 1/min
ja ilmoitetut suoritusarvot:
Huippunopeus 247 km/h
Kiihtyvyys 0-100 km/h 6,9 s
Tiedot osoitteesta: http://www.bmw.fi/
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Petter kirjoitti:BMW 325 Ci tekniset tiedot:
Moottori
Sylinteriluku 6
Venttiileitä sylinterissä 4
Iskutilavuus 2497 cm3
Iskun pituus/syl. halkaisija 79 mm/82 mm
Suurin vääntömomentti 250 Nm / 2750 1/min
Puristussuhde 11 : 1
Teho 218 hv / 6500 1/min
160 kW / 6500 1/min
ja ilmoitetut suoritusarvot:
Huippunopeus 247 km/h
Kiihtyvyys 0-100 km/h 6,9 s
Tiedot osoitteesta: http://www.bmw.fi/
Joo :oops: olisi pitänyt kirjoittaa että mitä ny muutama vuosi sitten olen tm:stä lukenut :wink:
No ehkä se 325i sedan olisi kuitenkin lähinnä se malli mitä autona voisi 9-5:een verrata jos käyttötarkoitusta ajattelee. Mutta hienot lukemathan nuo baijerissa ovat noille saaneet prosyyriin.. Jaksaa vaan pitää ne yli 6t kierrosta koneessa niin vauhtia piisaa. :lol: Vääntöarvot kyllä..nojoo. Sehän onki BMW!
Niin tota.. meneekö noista ci:n arvoista joku 9-5 aeron ohi? Ehkä sitten menee.
9000CS 2,3
Conevillage
Matalapaineturbo
Viestit: 158
Liittynyt: Su Kesä 25, 2006 23:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Conevillage »

Saabin sivujen mukaan uusi 9-5 aero on yhtä nopea:

2.3T 260 hv
Moottori: 4-sylinterinen Turbo
Iskutilavuus: 2,290 dm3
Suurin teho (EEC): 191 kW (260 hv) / 5300 r/min
Vääntömomentti (EEC): 350 Nm/1900 r/min.
Polttoainesuositus: 98 E (väh. 95).
Huippunopeus: 250 km/h; autom. 250 km/h
Kiihtyvyys: 0-100 km/h 6,9 s.; autom. 8,2 s.


9-3 aero 2.8 V6:llaan sen sijaan johtaa kiihtyvyydessä niukasti (toisaalta siinä on kyllä isompi motti kuin tuossa bimmerissä, ja vielä turbotettu...)

2.8 Turbo V6 250 hv
Moottori: 6-sylinterinen Turbo (V6)
Iskutilavuus: 2,792 dm3
Suurin teho (EEC): 184 kW (250 hv) / 5500 r/min
Vääntömomentti (EEC): 350 Nm/1800-4500 r/min
Polttoainesuositus: 95 E (väh. 91).
Huippunopeus: 250 km/h; autom. 245 km/h
Kiihtyvyys: 0-100 km/h 6,7 s; autom. 7,5 s.
Vanhat: SAAB 900i -87; SAAB 9000 CD 2.0t; Saab 9000 2.3 Turbo S; SAAB 9-5 Aero -00
SAAB 9-3 Cabrio -00 "Hirsch"
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Hyvin se uusi 525 silti jää 2.0l tonnarille jossa ehkä hieman yli 200hp...
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Vastaa Viestiin