
9-5 Aero vs BMW 325 Coupe
9-5 Aero vs BMW 325 Coupe
Isot pojat kertoivat että automaattivaihteinen 9-5 Aero jättää BMW 325 Coupen "talla pohjaan" -tilanteessa aika laajalla nopeusalueella, vaikka biimerissä olisi julmetun leveät takanakit ja kromikiiltoiset tuplaputket 

Re: 9-5 Aero vs BMW 325 Coupe
Ainakin mun tontun jalkoihin jäikarg kirjoitti:Isot pojat kertoivat että automaattivaihteinen 9-5 Aero jättää BMW 325 Coupen "talla pohjaan" -tilanteessa aika laajalla nopeusalueella, vaikka biimerissä olisi julmetun leveät takanakit ja kromikiiltoiset tuplaputket

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Ko. pirssissä on 192 heppaa speksien mukaan, joskin noissa on yleensä enemmän ku mitä ilmoitetaan. 325-Bemarimiehen ego voi olla vaan niin iso, että siinä on helposti sen mielestä vähintään 325 heppaa eli sillä jättää minkä tahansa muun auton varsinkin ku ulkokuoren tuunaus on hoidettu oppien mukaan. Siitä tässäkin oli luullakseni kyseJokke A kirjoitti:Eikö 325:ssä ole aika reilusti alle 200 pollea pellin alla? En ehkä vielä 325:n jättämisestä itse viitsisi hehkuttaa..

Mutta, aiheesta saa jeesustella ihan kuinka paljon lystää, ei nappaa

perheen 525 m50 koneella ja automaatilla 192hp+pikku virit on ihan mopo
verrattuna vakio 175hp 9000 turbo saabiin (turbo tekee ihmeitä keskialueella).
En näitä hehkutuksia aina ymmärrä,merkki x vastaan y mutta mulla onkin tapana ostella
erillaisia autoja kun en ole mikään merkki fanaatikko
vaikka saabista(kin) tykkään
Ei kaikki bemarikuskitkaan oo isolla egolla varustettuja
jotkut jopa ajavat saabilla
verrattuna vakio 175hp 9000 turbo saabiin (turbo tekee ihmeitä keskialueella).
En näitä hehkutuksia aina ymmärrä,merkki x vastaan y mutta mulla onkin tapana ostella
erillaisia autoja kun en ole mikään merkki fanaatikko
vaikka saabista(kin) tykkään
Ei kaikki bemarikuskitkaan oo isolla egolla varustettuja
jotkut jopa ajavat saabilla

9000cc vm-89 2,0T ex.autom.
Toyota Land Cruiser FJ40 -75 3.9L L6
BMW 525
Toyota Land Cruiser FJ40 -75 3.9L L6
BMW 525
Samoilla linjoilla. Tässä kaikkiruokasuudessa on vaan se vika että joutuu sietämään sekä Saab- että Bmwidiootteja(ja ne kaikki muut merkit mitä sattuu harrastamaan).suora6 kirjoitti:perheen 525 m50 koneella ja automaatilla 192hp+pikku virit on ihan mopo
verrattuna vakio 175hp 9000 turbo saabiin (turbo tekee ihmeitä keskialueella).
En näitä hehkutuksia aina ymmärrä,merkki x vastaan y mutta mulla onkin tapana ostella
erillaisia autoja kun en ole mikään merkki fanaatikko
vaikka saabista(kin) tykkään
Ei kaikki bemarikuskitkaan oo isolla egolla varustettuja
jotkut jopa ajavat saabilla

Aki Peltola #1132
Ei kai kukaan vaadikaan ymmärtämään. Jos nyt sattuu niin, että joku merkillä x ajava kuski haluaa väkisin haastaa merkillä y ajavan kuskin autokohtaiseen voimamittelöön, näin myös käy. Eri asia on se, vastaako merkillä y ajava kuski haasteeseen vai ei. Vastaa tai ei, kolmas osapuoli ei luultavammin ymmärrä ratkaisun syitäsuora6 kirjoitti:En näitä hehkutuksia aina ymmärrä,merkki x vastaan y

Entäs jos molemmat autot olisivatkin samaa merkkiä tai jopa samaa malliakin?

Tällaista yleistystähän ei kukaan edes tehnyt ainakaan tässä ketjussa. Iso ego voi olla vaikka soutuveneilijällä.suora6 kirjoitti:Ei kaikki bemarikuskitkaan oo isolla egolla varustettuja

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Mitä ny tm:stä olen lukenut niin eikö ainakin numeroiden mukaan pidä olla ainakin 3 litrainen bemari ennenkuin alkaa 9-5 aerolle pärjäämään. Hintakin alkaa liki 7:lla siinä vaiheessa.
Mitä noita laiskoja matolaatikoita vertailemaan. Ostakaa iso prätkä niin k*rpä kasvaa välittömästi 5cm eikä tarvitse miettiä sitä kenellä on nopeampi kun kuskeja pääsee vertailemaan toisiinsa paaaljon ennen kuin vehkeiden rajat tulee vastaan.
Mitä noita laiskoja matolaatikoita vertailemaan. Ostakaa iso prätkä niin k*rpä kasvaa välittömästi 5cm eikä tarvitse miettiä sitä kenellä on nopeampi kun kuskeja pääsee vertailemaan toisiinsa paaaljon ennen kuin vehkeiden rajat tulee vastaan.

9000CS 2,3
BMW 325 Ci tekniset tiedot:
Moottori
Sylinteriluku 6
Venttiileitä sylinterissä 4
Iskutilavuus 2497 cm3
Iskun pituus/syl. halkaisija 79 mm/82 mm
Suurin vääntömomentti 250 Nm / 2750 1/min
Puristussuhde 11 : 1
Teho 218 hv / 6500 1/min
160 kW / 6500 1/min
ja ilmoitetut suoritusarvot:
Huippunopeus 247 km/h
Kiihtyvyys 0-100 km/h 6,9 s
Tiedot osoitteesta: http://www.bmw.fi/
Moottori
Sylinteriluku 6
Venttiileitä sylinterissä 4
Iskutilavuus 2497 cm3
Iskun pituus/syl. halkaisija 79 mm/82 mm
Suurin vääntömomentti 250 Nm / 2750 1/min
Puristussuhde 11 : 1
Teho 218 hv / 6500 1/min
160 kW / 6500 1/min
ja ilmoitetut suoritusarvot:
Huippunopeus 247 km/h
Kiihtyvyys 0-100 km/h 6,9 s
Tiedot osoitteesta: http://www.bmw.fi/
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
JooPetter kirjoitti:BMW 325 Ci tekniset tiedot:
Moottori
Sylinteriluku 6
Venttiileitä sylinterissä 4
Iskutilavuus 2497 cm3
Iskun pituus/syl. halkaisija 79 mm/82 mm
Suurin vääntömomentti 250 Nm / 2750 1/min
Puristussuhde 11 : 1
Teho 218 hv / 6500 1/min
160 kW / 6500 1/min
ja ilmoitetut suoritusarvot:
Huippunopeus 247 km/h
Kiihtyvyys 0-100 km/h 6,9 s
Tiedot osoitteesta: http://www.bmw.fi/


No ehkä se 325i sedan olisi kuitenkin lähinnä se malli mitä autona voisi 9-5:een verrata jos käyttötarkoitusta ajattelee. Mutta hienot lukemathan nuo baijerissa ovat noille saaneet prosyyriin.. Jaksaa vaan pitää ne yli 6t kierrosta koneessa niin vauhtia piisaa.

Niin tota.. meneekö noista ci:n arvoista joku 9-5 aeron ohi? Ehkä sitten menee.
9000CS 2,3
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 158
- Liittynyt: Su Kesä 25, 2006 23:45
- Paikkakunta: Helsinki
Saabin sivujen mukaan uusi 9-5 aero on yhtä nopea:
2.3T 260 hv
Moottori: 4-sylinterinen Turbo
Iskutilavuus: 2,290 dm3
Suurin teho (EEC): 191 kW (260 hv) / 5300 r/min
Vääntömomentti (EEC): 350 Nm/1900 r/min.
Polttoainesuositus: 98 E (väh. 95).
Huippunopeus: 250 km/h; autom. 250 km/h
Kiihtyvyys: 0-100 km/h 6,9 s.; autom. 8,2 s.
9-3 aero 2.8 V6:llaan sen sijaan johtaa kiihtyvyydessä niukasti (toisaalta siinä on kyllä isompi motti kuin tuossa bimmerissä, ja vielä turbotettu...)
2.8 Turbo V6 250 hv
Moottori: 6-sylinterinen Turbo (V6)
Iskutilavuus: 2,792 dm3
Suurin teho (EEC): 184 kW (250 hv) / 5500 r/min
Vääntömomentti (EEC): 350 Nm/1800-4500 r/min
Polttoainesuositus: 95 E (väh. 91).
Huippunopeus: 250 km/h; autom. 245 km/h
Kiihtyvyys: 0-100 km/h 6,7 s; autom. 7,5 s.
2.3T 260 hv
Moottori: 4-sylinterinen Turbo
Iskutilavuus: 2,290 dm3
Suurin teho (EEC): 191 kW (260 hv) / 5300 r/min
Vääntömomentti (EEC): 350 Nm/1900 r/min.
Polttoainesuositus: 98 E (väh. 95).
Huippunopeus: 250 km/h; autom. 250 km/h
Kiihtyvyys: 0-100 km/h 6,9 s.; autom. 8,2 s.
9-3 aero 2.8 V6:llaan sen sijaan johtaa kiihtyvyydessä niukasti (toisaalta siinä on kyllä isompi motti kuin tuossa bimmerissä, ja vielä turbotettu...)
2.8 Turbo V6 250 hv
Moottori: 6-sylinterinen Turbo (V6)
Iskutilavuus: 2,792 dm3
Suurin teho (EEC): 184 kW (250 hv) / 5500 r/min
Vääntömomentti (EEC): 350 Nm/1800-4500 r/min
Polttoainesuositus: 95 E (väh. 91).
Huippunopeus: 250 km/h; autom. 245 km/h
Kiihtyvyys: 0-100 km/h 6,7 s; autom. 7,5 s.
Vanhat: SAAB 900i -87; SAAB 9000 CD 2.0t; Saab 9000 2.3 Turbo S; SAAB 9-5 Aero -00
SAAB 9-3 Cabrio -00 "Hirsch"
SAAB 9-3 Cabrio -00 "Hirsch"