Kun porukassa on katsastusmiehiä ja muuten lakipykäliä tuntevaa porukkaa niin minkälaiset mahtavat olla lain vaatimukset omatekoista peräkärryä rekisteröidessä.
Suunnitelmissa on tehdä jarruton peräkärry ja kantavuuttakaan ei tarvitse olla kahta sataa kiloa enempää. Ainakin joskus akselina on saanut käyttää auton akselia. Mikä on tilanne nykypäivänä? Entä tarvitseeko runko minkäänsortin piirustuksia tai lujuuslaskelmia vai riittääkö, että teen tarpeeksi tukevan rungon? Entä jousitus, onko tuommoinen värkki ihan mahdoton vetää perässä jos jousitusta ei ole ollenkaan?
Peräkärry
Peräkärry
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Peräkärry
Jos teet oman kärryn, helpoimmalla pääset kun "kopioit" rakenteen kaupallisesta tuotteesta. Tiedän tapauksen, jossa kärry oli valmistajan mielestä tukeva, mutta katsastusmies vaati lisää vahvistuksia. Lopputuloksena kärry, jonka kantavuus jäi mitättömäksi; kärryä pystyi vetämään ilman kuormaa...suorsa kirjoitti:Kun porukassa on katsastusmiehiä ja muuten lakipykäliä tuntevaa porukkaa niin minkälaiset mahtavat olla lain vaatimukset omatekoista peräkärryä rekisteröidessä.
Suunnitelmissa on tehdä jarruton peräkärry ja kantavuuttakaan ei tarvitse olla kahta sataa kiloa enempää. Ainakin joskus akselina on saanut käyttää auton akselia. Mikä on tilanne nykypäivänä? Entä tarvitseeko runko minkäänsortin piirustuksia tai lujuuslaskelmia vai riittääkö, että teen tarpeeksi tukevan rungon? Entä jousitus, onko tuommoinen värkki ihan mahdoton vetää perässä jos jousitusta ei ole ollenkaan?

Itse ostaisin jonkun halvan rekisteröidyn jos pelkkää linkoa pitäisi kuskata. Noitahan saa parilla satasella. Jos taas tarvitsee oikeaa kärryä, asia on toinen.
EDIT: Tuolla on jotain: http://www.pvtarvike.fi
Re: Peräkärry
Tuohan se on ollut alkuperäinen suunnitelma. Tuppaa vaan nuo parin sadan kärryt olemaan kortilla tai jos jostakin moinen löytyy niin ainut ehjä osa on rekisteriote ja runkonumero. Tosin nuo jo riittävätkin pitkälle...tevisu kirjoitti:Itse ostaisin jonkun halvan rekisteröidyn jos pelkkää linkoa pitäisi kuskata. Noitahan saa parilla satasella. Jos taas tarvitsee oikeaa kärryä, asia on toinen.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Kauhavalta hain JT-trailerin kesällä. 3 metriä pitkä lava, leveys oli muistaakseni 130senttiä, yksiakselinen ja lehtijousilla. 590€ ja rekisteröinti Kauhavan katsastusasemalla 40€. Tuohon hintaan ei paljoa kannata itseä vaivata, että tekee.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001