Ajo-oikeuden säilyttämisen perustelut

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vali
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: To Maalis 30, 2006 00:00
Paikkakunta: Turku

Ajo-oikeuden säilyttämisen perustelut

Viesti Kirjoittaja Vali »

Eli kortti uhkaa mennä hyllylle ja ajo-oikeus käsittely on keskiviikkona.

Nyt arvoisat Ba(a)sistit tarvitsen ehdotuksia miten saisin perusteltua ajo-oikeuden säilymisen tai vastaavasti hyllyttys ajan minimoimisen.

Harkitsin seuraavia:

1) Olen lähettinä töissä ja pyydän työnantajalta lausunnon että ajokortti on ensisijaisen tärkeää.

2) Vien isoäitiäni satunnaisesti kauppaan koska hänen liikuntakyky on huono. Voisin ehkä häneltä pyytää lausunnon että olen tärkeä tuki kauppareissuja ja lääkäri käyntejä varten.

Eli kannattaisiko ottaa molemmat perustelut käyttöön vai keskittyä toiseen niistä?

Kaikki aiheeseen liittyvä mistä voi olla hyötyä komisarion juttusilla on tervetullutta.

Olin jättänyt hakematta II vaiheen kortin määräajassa joten ajo-oikeuteni oli päättynyt. Olen kuitenkin suorittanut II vaiheen. Rike oli ajo-oikeudetta ajo.

Ps. f-19, komisario päättää keskiviikkona koska olen tulossa käymään
:x
Viimeksi muokannut Vali, Ti Marras 07, 2006 00:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Groovy whistler

Nykyisin: BMW 540i E34 manual
Beagle
"Turbo"
Viestit: 230
Liittynyt: Ti Elo 02, 2005 21:48
Paikkakunta: Sonkajärvi/Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Beagle »

Se on ihan sama miten tärkeä se ajokortti sinulle on. Kortti lähtee jokatapauksessa. Itse olen ammatiltani autonkuljettaja, ja jos minulta ajokortti lähtee, niin lähtee myös leipä suusta. Eli selitätpä mitä tahansa niille niin siitä huolimatta kortti tulee lähtemään.
Ei Saabia enää...
Volvo V70 2.5TDI
VW Passat 1.8
Jäsen: 3124
Xedo
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 18:27
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Xedo »

täälläpäin ovat tuntuneet ottaneen kanssa tiukan linjan ton kortin kanssa että turha on ollu viedä vaikka mitä todistuksia..
Saab 9000 Aero -93
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Re: Ajo-oikeuden säilyttämisen perustelut

Viesti Kirjoittaja kristian »

Vali kirjoitti: arvoisat Volvoilijat...
Lipsahtiko väärään paikkaan vai onko tämä jotain sairasta huumoria :lol:
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Vali
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: To Maalis 30, 2006 00:00
Paikkakunta: Turku

Re: Ajo-oikeuden säilyttämisen perustelut

Viesti Kirjoittaja Vali »

kristian kirjoitti:
Vali kirjoitti: arvoisat Volvoilijat...
Lipsahtiko väärään paikkaan vai onko tämä jotain sairasta huumoria :lol:
:D Samoja traktoreita 8)
Groovy whistler

Nykyisin: BMW 540i E34 manual
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

Itse keskittyisin tuohon työhön mikäli johonkin pitäisi, tuo isoäiti-kortti voi olla liian epätoivoisen oloista jopa kaiken nähneellä konstalle. :D Sinänsä rikehän on aika pieni johonkin liikenneturvallisuuden vaarantamiseen nähden, monethan nykyään tuon kakkosvaiheen unohtaa tyystin ja joutuvat hakemaan "jatkoaikaa" kortillensa, sinä vaan et sitä muistanut tehdä.

Asian vierestä, onkos ammattiautoilijoille ylikuorma ylinopeuteen rinnastettava rikkomus, siis että vaikuttaa samalla tavalla korttiin?
Vali
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: To Maalis 30, 2006 00:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Vali »

dq kirjoitti:Itse keskittyisin tuohon työhön mikäli johonkin pitäisi, tuo isoäiti-kortti voi olla liian epätoivoisen oloista jopa kaiken nähneellä konstalle. :D Sinänsä rikehän on aika pieni johonkin liikenneturvallisuuden vaarantamiseen nähden, monethan nykyään tuon kakkosvaiheen unohtaa tyystin ja joutuvat hakemaan "jatkoaikaa" kortillensa, sinä vaan et sitä muistanut tehdä.

Asian vierestä, onkos ammattiautoilijoille ylikuorma ylinopeuteen rinnastettava rikkomus, siis että vaikuttaa samalla tavalla korttiin?
Mut toisaalta ajattelin myös niin että tuo työ on ehkä käytetyin ja kulunein syy.

Jos isoäiti ei pääse lääkäriin ja päivittäistavara ostoksille, on se hänelle melko merkitsevä asia. Työ asiassa kortitta oleminen vaikuttaa eniten minun palkkapussiin toisin kuin ensinmainitussa tapauksessa. Eli vaikutus kortittomuudesta erilainen ja eri taholle. Enpä tiedä itsekään vielä mitä sanon
Groovy whistler

Nykyisin: BMW 540i E34 manual
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Tällä kerralla minä olen se porukan mulk*u joka vittuilee, ettei haettu korttia ajoissa...
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Todistukset vaan mukaan. Minulle asianajaja sanoi muinoin että vaikka ne eivät virallisesti tuomion pituuteen vaikuttakkaan, niin siltikin niillä on usein vaikutusta. Ei ne nyt ainakaan sitä tuomiota pitennä, joten mukaan vaan. :)
dq kirjoitti:Asian vierestä, onkos ammattiautoilijoille ylikuorma ylinopeuteen rinnastettava rikkomus, siis että vaikuttaa samalla tavalla korttiin?
Taitaa ne nykään mennä piirturirikkeet ja ylikuormat sinne "ajokortin piikkiin", eli auttavat sen lähtöä... jopa ADR asiat, esim puutteet varustuksissa.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Taitaa virkavalta todeta vain että olisit ajatellut sitä työtä tai mummoasi rikkeen tehdessäsi. Näin yleensä käy.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja akyttala »

Coltti kirjoitti:Tällä kerralla minä olen se porukan mulk*u joka vittuilee, ettei haettu korttia ajoissa...
Yhdyn täysin mielipiteeseesi.. :lol:
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Ei auttanut kesällä työkaverille mitkään todistukset, kun kortti oli katkolla 24 km/h ylinopeudesta. 1 kk ajokielto on minimi.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Hommaat ne laput vaan. Rikkeesi on kuitenkin näitä ns. rehellisen varkaan tekeleitä. :)
99T-museopeli
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Voipi olla että komisario on kuullut että taksillakin pääsee terveyskeskukseen ja kauppaan. En usko että mummon ajeluttamisella mitään suurempia myötätuntoja herätellään.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

...kannattanee vedota myös siihen, että on tosiaan suorittanut sen kakkosvaiheen, mutta että kortti vain erehdyksessä jäänyt hakematta. Eli että vaadittu ajotaito on ollut hallussa ja koulu käytynnä, mutta käynyt sitten epähuomiossa tälläinen käpy. Rangaistushan sieltä tulee, mutta tosiaan voi helposti vaikuttaa sen ankaruuteen tällaiset asiat.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Vastaa Viestiin